söndag 7 september 2008

Ett tag sen sist!

Oj, oj, oj då, det var ett bra tag sen sist, minns knappt hur man gör. Lösenordet fick jag grubbla över en stund och ser att det förnyats på blogger sen sist.
Vill säga tack alla bloggpolare för att ni knallat på och tittat in, jag har läst alla kommentarer när jag varit hem och hämtat post och färskvatten.

Nu börjar hösten verkligen få sitt fäste här i norr med kyliga nätter som följd. Tråkigt att rosor och blommor ska frysa bort när dom är som vackrast.
Men nya rosor kommer för född är en nyponros av allra sötaste sort, så vad passar bättre efter bloggpaus än att visa vår nyaste familjemedlem JULIA född den 1 september vacker som en sommardag, svart lurvigt hår och fyra kilo tung gissa om farmor är mallig.


Håll tillgodo och bli nu riktigt avis.....


Som jag berättat förut så har vi ju haft bröllop också, dom var så fina men det tänker jag visa er nästa gång.

Har massor med annat som jag lagrat lite bilder på som kommer senare, tur var ju det då min digitalkamera pajat, shit också precis när jag bestämt mej för att börja om att blogga. Så nu får jag ta av mitt lagrade förråd så länge för vad är en bloggare utan kamera? Nothing my friend.

Ha det gott och massor med Ulla-Bellakramar till er!

18 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Vad kul att du är tillbaka, och många, många grattis til farmorskapet, ja dom är verklig för goa de små.

Jag ser verkligen fram emot dina lagrade bilder och ord.

I dag har jag startat en ny blogg, Bloggromanen, Vi möttes på ICQ, tanken med den är att alla skall kunna vara med att forma romanen, jag har skrivit kapitel 1, och sen är tanken den, att vem som vill kan skriva kapitel 2 i kommentarfunktionen och så väljer jag ut den som jag tycker är bäst och publicerar den, sedan skriver jag kapitel 3 osv TRYCK HÄR så kan du se hur det funkar

Solvarma kramar från Irene

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hallojsan bruttan!
You are back!
Varmt grattis till nya familjemedlemmen, så mysigt!
Önskar dig en ny skön vecka!
kram
nina

Bodil sa...

Äntligen Ulla-Bella!! Vad jag har saknat dig och dina skojiga inlägg. Grattis till den lilla söta flickan. Underbart!
Skall bli kul att få se bilder på brudparet också!
Kram

Anonym sa...

Hejsan! Grattis till lilla barnbarnet. SÅ söt! Du får hälsa och gratta Johan och Jenny så mycket också! Själv har jag börjat jobba några dagar i veckan, så nu går veckorna ännu fortare:-)Liam är hemma med pappa Anders.
Ha det så bra och hälsa morbror Kjell!
Kram Emma

Ann-Catrin sa...

hej!!

vad roligt att du är tillbaka.. och det med besked oxå.. en liten söt prinsessa.. kan tänka mig du är stolt som en tupp!

Bröllop oxå.. spännande!

kram på dig
a-C

Elzie sa...

Åh vilken liten gullegumma. Förstår om farmor är mallig. Var ju likadan jag i februari *s*.
Välkommen tillbaka till blogglandia förresten. Har saknat dina inlägg här.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Anonym sa...

Välkomen tillbaka till bloggvärlden
farmor.Vilken liten goding du visar upp.
Kramis ewa

Sussie sa...

Hej på dej, det är såååå skoj att du är tillbaka :) Det ska bli roligt att se vad du hittat på i sommar. Underbar bild på bebisen såklart blir man ju avis, och bebissjuk. Ha det så gott, kramar.

Katta sa...

heeej!Vad kul att du är tillbaka. har saknat dej och undrat när du ska komma tillbaka.Grattis till det söta lilla Julia barnbarnet!Kram Katta

My Lovely Things sa...

Hej!!

Grattis till barnbarnet så söt!!

Kul att du är tillbaks igen..

Jo du undrade om vis kulle flytta..Vi har köpt en liten gård..så fin invid skogen på en höjd..får tillträde i slutet av okt..
just nu håller vi på att sälja vårt hus..

kram anna

Glitter och Marsipan sa...

Ulla-Bella!Välkommen tillbaka!
Har faktiskt kikat in till dej ibland.
Vilken underbar liten sötnos du visar.Grattis till nya familjemedlemmen.
kram Anette

Handplockat sa...

Meeen äntligen
har saknat dej =)

Grattis farmor hon är sååå snygg

Christina sa...

Välkommen tillbaka, ibland har man bara inte tid att blogga och jag förstår varför.

Så söt bebis, jättemysig.
Önskar dig en skön dag
Kram

Anonym sa...

Välkommen tillbaka!
Himmel och pannkaka vilken raring - jo jag är avundsjuk!! väldigt avundsjuk!

Unknown sa...

Åhh,så sööt lilla Julia,verkligen en vacker liten nyponros..sååå gooo och fin hon ser ut,grattis att du blivit farmor!!!

Välkommen tillbaka efter din bloggpaus och tack för ditt besök hemma hos mig i min vrå!
Önskar dig en trevlig dag!

Kramkram Maria

Anonym sa...

Hej Ulla-Bella!

Välkommen tillbaka till bloggvärlden.
Hoppas du har hft en underbar sommar.
Grattis till ljuvliga Julia.
Bröllop så härligt, ska bli kul att få se bilder.

visst kan du torka hortensia, de första bilderna är på en torkad krans.

Music together innebär att vi sjunger, dansar, de får leka med olika instrument som tex marracas mm. Underbart roligt för de små.

Kram Bodil.

Karin i Villa Grå sa...

Heeej!

Det funkar, jag är superavis! En sådan söt liten bebis skulle jag mer än gärna ha i närheten :-) Vad mycket hår och så fin hon är, slät och liksom "ren" i sina drag trots att hon är så ny. Grattis!

Jag är så glad att du är igång och bloggar igen och ser fram emot dina lagrade bilder!

Ha det bäst!

Kram, Karin

Annika sa...

Välkommen tillbaka från semestern,
tycker allt att det varit lite tomt här ; )
Vilken söt familjemedlem du blivit farmor till, det är ju så att man blir sugen =)

Fortsatt trevlig helg,
kram Annika