måndag 16 juni 2008

semester



Så här vackert bor min äldsta son, här nedanför huset finns grillplats och badtunna. Älven rinner vackert men farligt förbi här, nu har tack och lov ett staket satts opp här.



Här är baksidan av huset, älven rinner liksom runt tomten och det är en vacker utsikt mot holmen på andra sidan.



Blomma för dagen..visst är den bedårande vacker, en vän till mig har drivit opp den och gett den till mig, tack snälla Mona. Jag skall se på den hela sommaren och bara le :-)

Hittade ett kort på bokhandeln med en vers skriven av Christina Björklund.

Till låns har jag hemmet och pengar,
så även min gamla bil
Till låns har jag sommarens ängar
och bären till kylskåpskallt fil
Kamrater till låns samt vänner
och till låns mina egna barn
Till låns har jag många jag känner
likt nyanser ur livets garn
Till låns har jag
språkets glosor
ett lån är min
äkta hälft
Till låns är
smörblom och rosor
Och till låns har
jag livet självt.

Visst var det fina ord, så ta hand om er var rädda om varandra livet har vi ju bara till låns.

Med dessa rader så tar Ulla-Bella S.e.m.e.s.t.e.r jag kommer naturligtvis att hälsa på er då o då och återvänder när höstmörkret börjar lägga sig, ni får gärna lämna avtryck det är så kul när ni hör av er.

Kram Ulla-Bella

38 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Vackra vackra ord som är så sanna så sanna!
Och du bjuder på sanlöst vackra bilder därtill så det svider i ögonen!!

Önskar dig en magisk sommar!

Kramar A-C

Sussie sa...

En sån jättefin dikt, jag är nog lite blödig idag för har sitter jag med tårar i ögonen. Vilket drömställe du visar, bra att staketet kom på plats. Jag önskar dig och de dina en helt underbar semester, med härligt väder och härliga dagar. Massor av kramar till dig.

Gårdsromantik sa...

Så vackert sonen bor - både hus och sommarstuga i ett!

Kloka tankar det där om att allt är till låns.

Ha nu en riktigt varm och ljuvlig sommar i stugan!

Kramar från Maud

hemtrevnad marie sa...

Vackra rader!!
Sonen bor makalöst fint!!
Önskar dig en härlig semester!!
Tänk så skönt att ha en stuga...
kram

Maria sa...

Tänkvärda ord av Christina Björklund, tack för dem!
Önskar dig en trevlig sommar också!!

Anonym sa...

Jag önskar dig en härlig semester! njut!!

Glitter och Marsipan sa...

Vilken tänkvärd och fin vers.
Det ät då verkligen sant,fast man tar mycket för givet.
Vilket vackert ställe sonen bor på.
Staketet behövs väl verkligen där.
Ha en härlig sommar,och njut.
kramar Anette

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Fina ord du har lånat.

Vad härligt din son bor, med vattnet precis utanför dörren.

Jag önskar dej en riktigt SKÖN SEMESTER

Så syns vi i höst, om inte förr, och då har jag förmodligen startat en ny blogg från Göteborg.

Solvarma Kramar on mas från Irene

Karin i Villa Grå sa...

Hej på dig!

Vilken bra smak du har som gillar min väska! Fast det visste jag redan, att du har bra smak alltså *ler*

Din son har bra smak även han som bosatt sig på ett så vackert ställe. Det sitter i generna, visst gör det?

Att ta semester från bloggandet är vettigt. När hösten kommer sitter vi nog hukade över tangenterna och sprutar ur oss både inlägg och kommentarer igen.

Må så gott och ta hand om dig!

Kram, Karin

Anonym sa...

Vackert din son bor vid älven. Fast som du säger farligt, om det finns små barn.Här dröjer det ett tag till innan det blir semester men jag önskar dej en trevlig sommar och den bästa s.e.m.e.s.t.e.r. Kram Katta

=D

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så vackra och sanna ord! Vad fint sonen bor där vid älven! Underbart vackert, som ett vykort!
Semestersuset har börjat, vi jobbar denna plus två veckor till och det är mycket att göra precis hela tiden. Men sedan.. ojoj fyra veckor semester, vad underbart!!!
Önskar dig en riktigt skön semester, ta väl hand om dig, LATA mycket!!
Solstrålar i massor till dig!
kram
nina

My Lovely Things sa...

hej!!
så roligt att höra från dig..
Åh vilka trivsamma stunder bildern avisar..
ha det så bra..

kram anna

Elzie sa...

Vilken vacker dikt. Och - jag önskar dig en riktigt skön semester. Välkommen tillbaka, skönt utvilad!!
Kram Elzie

Anonym sa...

Så vackert,det är så rogivande att få ha vatten nära sig. Växte själv upp nära en å. Nu bor ja ganska nära en älv också.
Vilken underbar dikt
Må så gott i sommar och hoppas du får mycke sol o värme och många fina stunder med dina kära.
Trevlig midsommar
Puss o kram
ewa

Anonym sa...

Kära Vän!

Jag önskar dig en underbar sommar med vackert väder, god mat och dryck och fin tid med nära och kära.
Vad vackert din son bor.
Jag ser fram emot att få ett brev från dig.
Stora karamar från Bodil och Matilda.

C De-sign sa...

Så fina ord.... och nu hoppas jag att du får en underbar semester!!! Jag vill önska dig en SKÖN MIDSOMMAR!!! Kramar fr C

Ann-Sofi sa...

tack för ditt besök tittar in och önskar dig en fin midsommar! ser att vi fyndat likadana rosenskor och rosenlådor.

Mvh Ann-sofi

Anonym sa...

Hej Ulla-Bitt!

Hoppas att ni hade en mysig midsommar och att ni kryar på er. Förkylning är aldrig kul på sommaren för man blir aldrig av med den.
Jag hoppas du fick mitt mail omatt jag fick ditt paket. Tusen, tusen tack du underbara mönniska. Jag skickade ju bara en flaska sirap till dig.
Ha dett gott. Kram Bodil, sjuk av hemlängtan....

Handplockat sa...

Hej hopp
måste kika in och önska glad midsommar denna
sista dag i midsommarhelgen.
Din äldste son bor ju så kalas fint =)
Nu är jag tillbaka på bloggen efter behövligsemester
i 3 veckor.
Vi landade i sverige i tisdags till lunch och har fram tills i dag haft
fullt upp.
Men i dag njuter jag av denna söndag
kramelikramar
handplockat

Bodil sa...

Vilken fin dikt!! Och vilka underbara bilder från din sons boende. Det kallar jag läge.
Önskar dig en riktigt skön semester. Njut och ha det ritigt gott!
Kram Bodil

Sussie sa...

Hoppas att du har haft en riktigt fin midsommar, kramar.

Blommor och blad sa...

Hej, vilken underbar dikt! Läser Christinas dikter och tankar i tidningen ibland. Vissa har ordets gåva:)
Vi får väl alla vara glada över de gåvor vi har.
Trevlig sommar - jag gör tvärtemot dig, jag är mer aktiv som bloggare på sommaren.

Kram Susanna

annelie sa...

ha nu en skön semester och sköt om varann /kram annelie

Anonym sa...

Skönt att inte ha några tider att passa.

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Vill bara tala om att jag har landat i Göteborg nu, och startat en ny blogg.

SKÅL

Solvarma kramar från Irene

Handplockat sa...

Har utmaning åt dej på bloggen som handlar om PATINA hakar du på ?

Sussie sa...

Award hos mig till dig, kramar :)

Karin i Villa Grå sa...

Still on vacation? *suckar*

Närå, glöm den där sucken, det är klart att du ska softa och ha det BRA! Men jag saknar dina inlägg, måste jag erkänna :-) Så liiite suckar jag allt *ler*

Kram!

Karin

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

När du är åter är du välkommen in till mej på en skål.

Solvarma kramar från Irene

Kannor och karaffer sa...

Härliga bilder du visar och äntligen har du fått sommar och semester. Njut nu och ha det så gott - så hörs vi mera sen.

Förstår om du var orolig innan staketet kom upp....

Kram Ann

PS) Har du varit på bröllop ännu ?

husnummer30 sa...

Hoppas att sommaren har varit fantastiskt!

Ha det fint.
//Jill.

Annie - Annalunda sa...

Vackra ord...och sååå vackert sonen bor! Ha en underbar fortsatt sommar!

Kram Annie

Bodil sa...

Hej Ulla-Bella!
Nu är det nära! Hoppas du får en dag fylld av lycka, stolthet och glädje. Den dagen då min dotter gifte sig för två år sedan var en dag fylld av sprudlande glädje. Helt oförglömligt.
Jag önskar All Lycka!!!
Kram Bodil

Handplockat sa...

hej hopp
jobbar tidigt idag
men läste PT och såg hur fina sonen och frun var förstår om du är mallig =)

Sussie sa...

Kramar till dig, du är efterlängtad :)

Annika sa...

Hej hoppa, kikar in efter min semester, ser att du fortfarande njuter av din ledighet och det gör du rätt i =)
Vilka vackra bilder och fina ord,

kram Annika

Karin i Villa Grå sa...

Är inte semestern slut snart? *otålig*

KRAM!

Karin

Bodil sa...

Hur lång semester har du egentligen???? Börjar det inte bli lite kallt ute i stugan snart? Börjar bli nyfiken på allt kul som du varit med om i sommar!
Kram på dig donnan!