lördag 31 maj 2008

Äntligen sommar!



Så äntligen har sommaren börjat visa sig, med underbara dagar, strålande sol och ljusa sommarnätter. Vattenpumpen har fått komma ut och så även det flitiga paret som drar slipstenen.


Terassmarkisen har vi ankrat fast.


Eftersom vi ska spendera den mesta tiden i stugan i sommar så blir det mest låssasblommor här hemma, men det är fint med tycker jag.


Även på bron har jag satt lite fuskisar.


Emma här med lillbrorsan Lukas, man måste hålla fast han annars hinner inte farmor plåta. Tänk Emma har fyllt sex år och börjar nollan till hösten.
Vi var bjudna på sommarfest som barnen och fröknarna på dagiset ordnat.


Barnen sjöng vackra sommarvisor, klädda i så fina sommarkläder.



I löve you, kolla vilken lövhög. Det gamla duschdraperiet kom väl till pass att forsla dom oändliga lövhögarna nere i stugan. Att ha stuga är jätteskönt men också förenat med massor av arbete.
Det mesta av grovjobbet har vi nu iaf. gjort bort, tack o lov!

Sen blev det grillad file och foliestekt potatis mmm..

Kaffe och fikastunder, tänk vad allt smakar bra utomhus.

Här håller maken på att göra klart för sommarvattnet. Dricksvattnet får vi ta i dunkar, men det är väldans bra med sommarvatten till allt annat.



Har också en flitig gumma o gubbe nere i stugan.


Tomten har fått komma ut på sin gunga, våran egen lilla sommartomte.
Det var allt för denna gång mina vänner, på tal om vänner så läste jag nått så bra.
Man ska använda stigen till sin vän, annars växer den så lätt igen!
Så sant så eller hur?
Ha det bäst allesammans ät glass, sola benen bruna, grilla och jaga mygg!
Kram Ulla-Bella

26 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Oj, så härligt ni verkar ha det i er stuga, jag kan hålla med om allt om sommaren, förutom myggen, dom gillar jag inte!!!!!!!

Jag önskar dej en alldeles fantastisk, underbar sommar.

Solvarma kramar från Irene

Ps. Om du vill lyssna på havsbrus så kika in till mej Ds

Sussie sa...

Hela sommarkänslan fångad i ett inlägg. Underbart, ni ser ut att ha så fint. Ha en fin kväll, kramar

Lindesnäs-Annika sa...

Vad skönt att sommarn även har hittat till dig!
Jag önskar dig en massa varma dagar i solen, de är du värd efter att ha stått ut med den där envisa snön!
Kram

Anonym sa...

Hej!
Vilka härliga bilder du visar. Mmm, allt smakar bättre ute:-)
Ha det så gott i värmen.
Kram

Gårdsromantik sa...

Men så mysigt ni har det i stugan!

En sådan där vindflöjel med gubbe och gumma har jag inte...ännu.

Hoppas myggen håller sig undan ett bra tag.

Kram Maud

Mjuka sa...

Härligt!! Det luktar verkligen sommar här!!
Kramar Malin

Bodil sa...

Ser härligt ut det här. Underbart med sommar. Och du jag kan inte växternas namn på latin. I det här fallet fanns etiketten kvar från plantskolan. Jag satte ju dem bra förra året. En urläcker blomma!
Ha det gott i solen!
Kram

Lily of the valley sa...

Härliga sommarbilder!
Det är en härlig tid nu...
Gillar ditt ordspråk :D

Ha de gott
kram Lily

Christina sa...

Så vackra foto du bjuder på, härlig blå färg på terassen.
Visst är det ljuvligt nu
Ha det gott
Kram

Glitter och Marsipan sa...

Å,vad härligt ni verkar ha det i stugan.Finns ingen bättre tid än denna.
Och goa barnbarnen har du fått med på bild också.Ha det riktigt skönt.
kramar Anette

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh vad mysiga somriga bilder..! Och när maten nämndes blev jag riktigt sugen på lite grillat :)

Goa barn..hihi ja hon ser ut att hålla kvar brorsan under fotgraferingen :)

Kram
Mia

Unknown sa...

Så söt liten sommartomte ni har och söta små gummor och gubbar!
Fint att ha en egen stuga,fint vid vattnet!=)Barnen är söta..och fuskblommorna är jättefina,ser så naturtrogna ut!Ha det så bra i eran sommarstuga!=)

Kram Maria

Anonym sa...

så mysigt ni har det.. precis så där ska det vara!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Viket underbart inlägg !!
Jag trodde hon höll fast lillebror så han inte skulle blåsa bort ;-)
Va mysigt med en stuga att åka till , gillar när det blir lite primitivt så där , med vatten hämtning och dyl.
Härligt nära till sjön ! Ser dej framför mej när du ligger där och plaskar varma sommardagar !kramisar /Lotta

Karin i Villa Grå sa...

Hej raring!

Emma och Lukas är bedårande båda två, men det är förmodligen en helt överflödig kommentar för det vet du ju redan :-) Sockersöta!

Här lutar det också åt en bloggpaus. Det hinns liksom inte med, jag har inte ens tid att besöka dig och mina andra favvisar någorlunda regelbundet. När hösten kommer blir det nog all tid i världen för bloggande igen, eller vad tror du?

Åh, så även ni har värmebölja? Härligt! Idag har jag matat stegräknaren med nästan 19000 steg och märker nu att jag nästan hela tiden gått med solen snett bakom mig... Högra skuldran, axeln och överarmen är ilsket röda, medan vänstra sidan har en mer normal laxrosa färg :-) Men jag klagar inte heller, jag bara konstaterar att det är svettigt... *ler*

Må så gott i sommarvärmen! Blir det inga, eller bara få, inlägg från dig i sommar kan du väl ändå hålla koll på din mejlbox? Jag kanske får Ulla-Bella-abstinens och hör av mig den vägen.

Kraaam!

Karin

Anonym sa...

Hejsan Svejsan!

Vilka somriga härliga bilder.
Jag blir sjuk av hemlängtan. Det finns ju inget bättre en fin svensk sommar. Njut i stora drag även för mig.
Jag gillad sommar tomten. Har försökt förklara det för min make att vi har tomtar och troll i Sverige men han tycker bara att jag är tokigare än vanligt. Vaddå hustomtar????? Ja, se karlar!!!
Ha det gott min sköna.
Kramar i massor från Bodil och Matilda.

Anonym sa...

Önskar dig en trevlig Nationaldag:-)
Kram

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Ja du, Spanien får inte längre heta, heta Spanien, utan vi får kalla det för kalla Spanien, vi har bara +22 grader och lite regn då och då. Så det blir ni som får heta, heta.

Hoppas att du har det skönt i värmen, även om det kanske är, lite för varmt, i din smak.

Titta in till mej så bjuder jag på svalkande havsvindar från Göteborg.

Solvarma kramar från Irene

Beas sa...

Jag blir så varm i hjärtat av att läsa din blogg. Kärleken till dina barnbarn lyser igenom i nästan varje inlägg. Tänk vilken underbar tur de har som har dig, det är så många som saknar far- eller morföräldrar som verkligen SER dem.

Kram Bea

Sussie sa...

Svänger in lite kvickt och säger KRAM, hoppas du har underbara dagar i solskenet.

Anonym sa...

vilka härliga sommarbilder du visar oss.
Slipstensparet finns i en variant hemma hos oss också.
Ha det så skönt
kram ewa

Gårdsromantik sa...

Kikar bara in och tackar för senast!
Hoppas värmen kommer snart för jag fryser ihjäl i den här kylan.


Kram Maud

Annika sa...

Hej Ulla-Bella!

Måste ju kika förbi för att se vad du har för dej =)
Vilka spirande sommarkänslor du ger mej =)

Kram Annika

Christina sa...

Ha en trevlig helg vännen
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga sommarbilder du bjuder på Ulla-Bella! Vad härligt att ha en stuga att bo i på sommaren och vad gott det lät med den grillade maten!
Smart ide med sommarblommor på låtsas när man inte är hemma och kan vattna!
Ha det gott!
Kramiz
nina

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Får jag lov

Du får ha en fortsatt skön sommar.

Solvarma kramar från Irene