tisdag 6 maj 2008

Vårsolen

Hej på er alla! Idag har vi ett lätt duggregn som faller därute, annars så har våren tagit ett jättesprång och förra veckans väder var fantastiskt. Solen jobbade verkligen hårt med att färglägga min vita nuna.

Har verkligen varit slö på bloggfronten, det gäller ju att ta till vara alla solskensstunder.

Men lite annat kul har jag också haft som när jag hade tjejmiddag hos mig en afton, och eftersom jag har grönt på hjärnkontoret just nu så blev dukningen lite åt det hållet också, dessutom fick brudarna en present också.



Dukning i grönt...


Liten inslagen present.


Annars har det varit uteaktiviteter, plockat fram trädgårdsmöbler och andra div.sommarsaker som denna rosa vattenkanna.



Pippifågeln som jag fick av världens underbaraste tjejer på min femtioårsdag har en given plats framför bron. Lejonet som skymtar i bakgrunden är köpt hos Måddan på hjortgården.


Den här snyggingen gillar också våren(är lite lik på mig faktiskt) men go och skön är hon.


Detta rosa hjärta fanns i den blomma som jag fick av barnbarnen i söndags.



Så här såg hela blomuppsättningen ut, tack så mycket farmors goungar.
Har också fått en utmaning av bloggen I EN RÖD LITEN STUGA
Tre namn jag går under:
Farmor, morsan,Ulla-Bella och mitt eget namn Ulla-Britt förstås( woops det blev fyra)
Tre saker som skrämmer mig:
Det ökade våldet i samhället, tandläkaren, spindlar
Tre saker jag har på mig:
Långbyxor, tunika, trädgårdstofflor
Tre sanningar:
Har inget pokerface, är bra på att hitta på saker men dålig på att slutföra, fantiserar för mycket (enligt min man)
Tre saker jag verkligen vill ha:
Ny bil, stor norrbottensgård med bautakök, hälsan
Härmed utmanar jag alla som läser detta att ta över utmaningen, eftersom jag inte har så bra koll över vilka bloggare som haft den förut så varsågod!
Vill också passa på att gratulera min kompis som fyller 50 år den 8 maj.......
grattis och många gokramar till dig!!!
Tack också alla som lämnar goa kommentarer trots att Ulla-Bella slöat, ska bättra mig lovar...
Mvh. Ulla-Bella

22 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig dukning , blev riktigt sugen att få va med.
Ja du våren är bråda tider man vill så mycket och hinner så lite.
Nu har jag fått tillbaka min dator och jag kan blogga runt lite mera.
Ha det det gott i vårnjutningen.
'kram ewa

Smycka dig sa...

hej vilken härlig vår dukning och dina gardiner var underbara!!!!

Solen skiner så nu blir man gladare
Ha det bra
Lotta

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Att blogga skall inte vara nått tvång, så det är inget att be om ursäkt för, att du inte har bloggat. Visst var det mycket skönare att vara ute i solen, ha tjejmiddag, barnbarns besök osv.

Inte visste jag att du var så söt?

Du får ha det så "Gött" i vårsolens glans.

Solvarma kramar från Irene

Karin i Villa Grå sa...

Men tjenare bruden! :-)

Vad fick donnorna i present då? *nyf* Du hade dukat himla fint, de kände sig garanterat välkomna :-)

Aha, så grisen likar dig, säger du? Jag är nog mer en korsning mellan grisen och pippin, tror jag *frustar av skratt*

Du gör helt rätt som vänder ansiktet mot solen och struntar i bloggandet så länge vädret är fint. Visst, här sitter jag med svåra abstinensbesvär men tänk inte på mig för all del ;-)

Ha det så bra!

Kram, Karin

PS. Stängde grinden idag och spanade runt åt alla håll för att se om någon fanns i närheten (jag var nämligen osminkad och vill ogärna skrämma mina medmänniskor). Det kliade på handen hela tiden, men jag tänkte inte på det förrän grinden var stängd och låsgrunkan skulle på plats. Då såg jag - en STOOOR spindel satt på min hand! Panik!!! Äckligt äckligt äckligt :-O!!!! DS

Christina sa...

Så fint du dukat, ser riktigt inbjudande ut.
Många vackra saker har du också ser jag och visst är det härligt nu att vara ute i naturen.
Ha det gott vännen
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Halloj Ulla-Bella! Vilken inbjudande dukning, och vad mysigt med små presenter till gästerna!! Fast jag var inte inbjuden :(
Härliga bilder på härliga saker!
Ska du gratta kompisen i morgon så ge henne en stor kram från mig!!
Ut och njut! Underbart är kort!
Ha det gott!
Solstrålar i massor på dig!!
kram
nina

Gårdsromantik sa...

Va har du varit och köpt det där lejonet! Passar utmärkt hos dig.

Packar kartonger så jag och maken blir kutryggade.
Vad kul med besök från dig! Ser fram emot det.

Kram Måddan

Glitter och Marsipan sa...

Vilken läcker dukning,och vad sött med paket.
Ja,men visst är det en härlig tid,det klart man ska ta vara på den så mycket som möjligt.
Snygg vattenkanna.
kram Anette

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen,

Härligt att du nu börjar se ljuset och börjat plocka fram trädgårdsakerna. Det såg också riktigt trevligt ut med din tjejbjudning - fin dukning och vilken kul överraskning med present.

Själv hoppas jag också på lite färg i nyllet till helgen.

Ha det gott!
Kram Ann

Lindesnäs-Annika sa...

Hejsan hej!
Vilken fin dukning. jag är också nyfiken på vad vännerna fick i sina presenter.... :)

Ha en underbar torsdag!!

Kram

Annika

Lily of the valley sa...

En sån härlig dukning! Jag har också de vita underläggen, vilken tur att du visade dem för jag hade totalt glömt bort dem.
Vilken underbar vattenkanna :D)))))
Det är härligt nu, så visst får man passa på att njuta! Jag tog ledigt idag just för att njuta av det fina vädret. Har jobbat in morgondagen, då ska jag iväg och göra slingor...

Ha de gott
kram Lily

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Jag vill önska dej en underbart fin och lugn Pingsthelg.

Solvarma kramar från Irene

Bodil sa...

Jaså väninnorna fick äta med pinnar. Det tackar vi skogsägare för! Tycker att många fler skulle använda pinnar...
Önskar dig en riktigt härlig pingsthelg!
Kram

Christina sa...

Trevlig Pingsthelg vännen
Kram

C De-sign sa...

Så fint du dukat!!! Nu gäller det att ta vara på alla fina stunder, naturen är ju som allra vackrast nu!!! Önskar dig en underbar pingsthelg! Kram fr C

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Och tack så mycket för din fina kommentar. Jag bjuder så gärna på mina berättelser, bara roligt om dom gillas.

Du skrev inne hos mej att det bara finns ett väder här, jag är ledsen :( men jag är tvungen att göra dej besviken på den fronten, i går och idag så är himmelens portar öppna, tråkigt för mej och alla turister, men bra för potäterna.

Jag hoppas att ni där uppe i norr har ett fint och soligt väder, ni har ju haft nog av allt vad snö och blask heter.

Men i förrgår var det en ljuvlig dag, jag låg och pressade på stranden i hela en och en halv timma. Jag måste bli brun och fin, för nu är det dax att flytta till Göteborg, den 1 juli bär det av. Vi har fått en lägenhet där, det är en gullig kompis till mej som har hjälpt oss. Lägenheten är i ett grannhus till henne, en villa med 3 lägenheter och vi skall bo på mellanvåningen 69 kvm är den på, alltså den är mer än dubbelt så stor, mot de vi har nu. Och när jag väl är i Göteborg så får dom ju inte tro att jag har bott i Blekinge.

Solvarma kramar från ett regntungt Tossa och Irene

Anonym sa...

åå en norrbottensgård.. finns inget vackrare.. det skulle jag också vilja ha.

Monika sa...

Gulliga! :o)

Det som inte syns på bilden är hur himmelens god mat vi fick! Mums! Den glömmer man inte i första taget inte!

Tack för grattishälsningen!

Synes on the Bingo tonight! ;o)

Kraaaaam

M

Bodil sa...

Hallåååååå Ulla-Bella!!!
Sitter ni och äter fortfarande, eller??
Kram från en som har jord under naglarna

Sussie sa...

Hej på dig.
Här duggar det oxå lite lätt, d luktar sommarregn när man sticker ut näsan, härligt. Vilken underbar kanna du har! Och söta trädgårdsfigurer. Ha d gott många kramar Zanna

Unknown sa...

Så fint du dukat i grönt,passar så fint ihop med dom snygga gardinerna..så gulligt med presenterna!=)Jättefin vattenkanna med små rosa blommor..grisen är verkligen härlig,likaså fågeln,jättesöt!Må så gott!

Kram Maria

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ser att jag inte varit här på ett tag !!
Jag hoppas att allt är bra och att du tagit igen dej efter tjejmiddagen ! Till dej skulle man ju vilja bli bjuden få present och allt , me like !!
Önskar dej lite mer värme i vårvindarna !!
Kram/Loppan