söndag 27 april 2008

Blommiga dojs

Lika bra att jag sätter in mitt inlägg redan idag (läs söndag) eftersom veckans alla dagar inte räcker till, har ni också märkt att när våren kommer så är det precis allt man ska hinna göra. Tvätta fönster, städa,och allt ska helst vara"klart" samma dag.
Nu har man ju sina begränsningar och inser snabbt att man inte är någon ungdom längre,( fast man gärna vill det ;-) sen är jag nog lite av den typen att skiner solen så vill jag nog gärna ta till vara på solstrålarna.


Här har jag gjort iordning en gammal träbricka, målade den vit klistra servetter med decoupagelim.

Hann med en del shopping i helgen, köpte dom här förvaringsboxarna på Rusta.


Hoppsan, den här bilden skulle egentligen komma lite längre ner detta lilla fågelbad gjöt jag tillsammans med min kompis.
Vi höll till i vårat sommarställe en hel dag och bara njöt..



Som sagt var allt ska man hinna, putsade köksfönstret och hängde opp lite somriga gardiner, har nog fått grönt på hjärnan. Passa iaf. med fjärilsmattan.


Den här vita fluffiga saken köpte jag på blomsterriket.


Vit och *fluffig*


Notera att min trädgårdspump har tinat fram...


Fick den här liljan förra helgen ni vet barnbarnspassare.


Köpte också gula penseer, har hängt opp dom på bron. Bakom skymatar min kära bil som inte är riktigt frisk för tillfället. Men i afton kommer minstorebror (han är bildoktor) för att kolla var felet sitter.
Man är ju beroende av bilen och när den tjorvar blir man ledsen minst sagt (gillar ju att hälsa på)

Måste visa mina nya blommiga dojs också, trädgårdsskor hette dom och såna måste man ju ha, bara snön fått tina bort helt.
Ha en fin och härlig valborgsmässoafton med massor av grillad korv och en skön första maj.
Upp till kamp...
Kram Ulla-Bella

27 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Vad fint du har det i ditt hem, med vackra gardiner, brickor och vitt fluff, är det en blomma? och dina underbart söta tofflor går inte av för hackor.

Hoppas att din bil snart tillfrisknar?

Du får själv ha en underbar valborg och en skön 1:a maj.

Solvarma kramar från Irene

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vad du legat i och vårat, så jättefint! Man blir glad av färgerna eller hur?
Du kommer vara som ett smycke i din trädgård med de fina tofflorna!
Vilken tur du har som har en egen bildoktor!
Önskar dig en jättetrevlig Valborg och första maj, du bizzi woman, ta't lugnt!
Kramiza
nina

Mjuka sa...

Hej
trevlig söndag. här regnar det
Älskar den fluffiga saken du köpt .-)
kramar Malin

Gårdsromantik sa...

Men vad händig du är med penseln!
Decoupage har jag alltid tänkt pröva på...ja mantänker ju så mycket och gör så lite.
Brickan blev ju underbar!
Gardinerna var ju perfekta till fjärilsmattan och kartongerna vill jag ju också ha - hur kunde jag missa dem?

Hoppas på snabb bättring för röda faran!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Glömde fråga var du köpt de där vackra skorna?

Kram igen från Maud

Unknown sa...

Så snygg bricka du gjort,blommig och fin!Fina även förvaringsaskarna,gillar askar och burkar som man kan förvara grejor i.=)Så fint du har i ditt hem,gardinerna är snygga och passar ju riktigt bra till mattan som jag är förtjust i..grönt är slönt!=)Trädgårdsskorna är ju jättesnygga med det fina blommiga mönstret!Önskar dig med en fin Valborg vännen,må så gott!Tack för fina ord hos mig!

Varma Kramar Maria

Unknown sa...

Hoppsan,smög visst in en liten kråka i min stavning,hihi..menar ju grönt är skönt!=)

Kramis Maria

husnummer30 sa...

Ett par blommiga skor måste man ju ha! Själv har jag ett par blommiga balleringa skor. Lyfter alltid humöret!

Känner igen mig i det där med lång "att göra nu när det är vår"-lista. Min/vår har börjat betas av, men än är det mycket kvar. Kanske är man klar till hösten?!? ;-)

Ha det fint! //Jill.

Annika sa...

Vilka fina blommiga ting, blev allt lite kär i dina trädgårdsskor :o)
Jag har en liten utmaning inne hos mej som jag hoppas att du vill ta emot.

Ha en bra måndag, kram Annika

Anonym sa...

Åhh, vad fint du har pysslat:-)
De blommiga askarna stog jag och pillade på sist jag var på Rusta. Hihi, får nog åka dit och köpa dessa.
Läckra träskor du har.
Kram

Katta sa...

Vad kul att du ställer upp som barnvakt ;D Synd bara att du bor så långt bort. Men himlar vad mycket fint du hunnit med att göra och köpa.Är fågelbadet gjutet i betong eller? Fint är det och det ser kul ut att gjöra.Brickan och boxarna är superfina.Ang, pinata godiset fick "illern" krypa under soffan för att få fram det.Ha en bra vecka och valborg, stor kram till dej från Katta

Bodil sa...

Riktigt läckra trädgårdsskor du har köpt. Hoppas snön snart försvinner hos dig så du får använda dem. Idag skall här bli riktigt varmt har jag förstått av väderprognosen. Skall ta en kopp kaffe ute om en liten stund.
Kram kram

Glitter och Marsipan sa...

Hej Ulla-Bella.Vill du byta bort dina vitmålade köksstolar,jag har precis målat mitt bord,men stolarna är kvar.
Nej,jag skojar bara,jag ska måla dom när andan faller på.
Fina trädgårdsskor du har köpt.
Och brickan blev ju bara så fin.
Ha en skön dag
Anette

Monika sa...

Hihihi! Ja du, nu var alltså avslöjad! Jepp, det är där jag sitter och odlar fräknar dagarna i ända.

Den andra bloggen finns ju kvar. Ifall jag skulle få nåt galet infall att börja använda den igen. Vilket jag ju inte tror!

Du behöver inte länka alls till min sida om du inte vill. Det enda som händer är att du måste logga in hos mej för att kunna stiga på.
Jag kan visa dej nån gång om du vill :o)

Klart jag inte glömmer imorgon! Nog är jag galen, men fullt SÅÅÅ galen är jag INTE ;o)

Dessutom kommer vi ju till sista kursdagen. Sen stannar jag kvar på bojn. Ingen vits att köra fram och tillbaka heller!

Ses imorrn! :o)

Kramelikram!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilket härligt blommigt inlägg !!
Gillar dojjorna , absolut , de kommer att försvinna ute din trädgård bland alla blommor sen ;-)
Ha en najs Valborg !!
Kram/Loppan

Handplockat sa...

men ååååååååååååh vad du visar mycket snyggt =)
Duuuu inspirerar=)
vart i fridens har du hittat fjärilsmattan?

hoppas du får en toppen valborg

(träffade äldsta sonen på mässan han är så härlig man blir bara glad när man ser honom)

Anonym sa...

Vad fint du har gjort i ditt kök.
Grönt har varit min favvofärg nu ett par år och det är kul att det har blivit så mycke grönt ute i butikerna också.
Ja tiden räcker sällan till numera, men för mig beror det nog mest på att jag e så trött numera.
PÅ kvällarna orkar jag sällan ta itu med så mycket utan det brukar bli förmiddag när man är som piggast.Trevlig Valborg kram ewa

Karin i Villa Grå sa...

Jag hoppas att du också får en riktigt bra valborg!

Här har jag lyckats muta barnen med stort mys och film, så jag slipper se de fulla, raglande föräldrarna med gråtande småbarn i hasorna vid brasan *ryser* Fast visst är det ändå mysigt med den stora brasan..!

Vilket ljuvligt blommigt inlägg du bjuder på! Anar man snö utanför fönstret? Jag såg inte så noga, jag blundade när jag tyckte att det skymtade *allergisk*

Ha det bäst!

Kram!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

Oh, by the way!

Bokstäverna du skickade kommer att användas på ett ypperligt sätt! Jag ska nämligen piffa till våra pallkragar som vi odlar i, hade jag tänkt :-)

Du kan väl hålla tummarna för att jag är hyfsat stadig på handen när det är dags? *ler*

Kram igen!

C De-sign sa...

Hej
Så vårfint!!!!!! du har det i ditt hem och jag tycker att det verkar som om du hinner med massor av saker! Önskar dig en skön första maj! Kram fr C

Christina sa...

Hoppas att du haft en skön Valborg och första Maj
Kram

Lallis sa...

Vilka härliga bilder och fina mönster:)
Ha en fin helg.
MVh Lallis

Karin i Villa Grå sa...

Hej på dig!

Bara jag som är på besök!

Solen skiner och fler rosor ska ner i jorden idag! Tror du att det finns risk för att jag får en överdos av trädgård? :-O

Kram!

Karin

Christina sa...

Hej vännen
Skickar soliga hälsningar in till dig
Ha det gott
Kram

Karin i Villa Grå sa...

Halloj blommiga bruden med det stora hjärtat!

Det är tack vare maken som vi drar igång butik hemma och på nätet, själv är jag alldeles för försiktig (feg, alltså). Det ska bli kul. Går det så går det och går det inte så... tja, då har vi testat :-)

Ha det bäst, som alltid!

Kram, Karin

Annie - Annalunda sa...

Hej Ulla-Bella!

Ja du har så rätt... att gjuta är att njuta:) där fick du till det bra! Supersnygga rosenlådor och tofflor ;)!!! Undrar var jag sett dem förr??? Din bricka som du fixat till är ju underbar! Vad duktig du är!

Kram Annie

Maria sa...

Hej!
Den där vita blomman...är det en riktig blomma? Såg ju rolig ut! =)

Mysig tjejmiddagsdukning du gjort ovan, roligt med en present!