lördag 19 april 2008

Solig dag


Ville bara titta in och önska er ALLA en trevlig helg. Borde inte sitta här, borde kanske putsa fönster eller städa i huset, men nu känns det inte som att jag vill det utan hellre gå ut och sätta mej i solen och kanske få lite färg på mina bleka kinder, fylla kaffetermosen, bre några mackor och sen ut.

Det var ett tag sen sist som den behagade visa sig så det gäller ju att passa på. Observera solen ni ser här är "lånad" på nätet, men den där ute är lika underbar.

Visst blir man väl gladare till sinnet när ljuset kommer även om det avslöjar månader av återhållsamhet när det gäller dom hushållsnära tjänsterna.
För övrigt är en annan bjuden på middag ikväll, men det var en annan femma.
Så brudar ut i solen och ha trevlig helg!!
Kram Ulla-Bella

20 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är det underbart - tog en härlig morgonpromenad med maken!
Vilka vårkänslor man får.
Usch bara vilka högar det samlas inomhus...

Ps - snart är all snö borta! Jippie!

Kramis från Maud

Resa med Herbert sa...

Grüss Gott, Ulla-Bella!

Joda, det är jag, solvarma Irene, som sitter i regntunga Stuttgart och skriver.

Vad härligt för dej att ni äntligen kan njuta av solen, sa strunta i allt vad städning och putsning heter, dammet ligger kvar till en annan dag, och ga ut i den härliga varsolens glans, och bara njuuuuuut.

Schüss och manga Kramar fran Irene

Unknown sa...

Ja,glöm alla "borde"och njut i solen,ta en paus och sola din nästipp.=)Hoppas du får en fin Lördag!

Kram Maria

Unknown sa...

Ps,javisst blir man gladare av solen,låter härligt med kaffe och mackor ute i det sköna vädret,jag skulle gärna göra dig sällskap!=)
Må så gott vännen!

Kramis

Bodil sa...

Ja jag har faktisk suttit i solen en liten stund idag. Ljuvligt är bara förnamnet. Vi var i Kungsbacka i förmiddags och lämnade dukar som min mans dotter behöver till deras barndop nästa helg. 16 st vita och nymanglade. Så jg unnar mig lite ledig tid i eftermiddag.
Ha en skön helg själv!
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Du gör helt rätt i att gå ut och njuta i solen!! Fika ute är underbart gott! Full rulle här - får nattgäst + att vi också ska ut ikväll, börjar med mat redan kl 18.00, så jag har haft en plock o städdag idag! Sov länge idag för en gångs skull, skönt!
Önskar dig en riktigt trevlig helg också!
kramisar till dig gums!
nina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Håller sååå med!! satt o sla mig en stund på altanen förut..härlig så!!!

Ha det så fint!!
Soliga lördags kramar Millan!!

Ann-Sofi sa...

Hej!
Tack för din kommentar den kom fram(:
Härlig att vara ute(: varit i nya hemmet och fixat både ute och inne... roligt att kratta och grejja...

Trevlig Helg!

Lily of the valley sa...

Hej! Visst är det härligt! Jag struntade i de hushållsnära bestyren och åkte på loppis istället. Åkte vid kl.8 imorse och kom nu på kvällskvisten. Är trött men supernöjd över en underbar dag på alla sätt och vis.( Försöker skrämma iväg dammråttorna ;)
Ha det gott
kram Lily

Maria sa...

Jag tycker att det är alldeles underbart nu när vårsolen skiner!

Du frågade om scrapblog - det var inte svårt att göra, men det tog ett tag innan jag förstod hur jag skulle få in bilden till min egen blogg, men nu vet jag ju =)

hemtrevnad marie sa...

Asch! putsa fönster kan man göra när det är mulet...bäst att njuta av solen när den är framme!!
Ha en härlig helg!!
Kram

Anonym sa...

visst känns det som om man lever upp såna här dagar. Det är så mycket man vill hinna med.
Men jag har hunnit med ett o annat och också solat en stund.
Jag håller tummarna för att det blir en fin söndag också.
Månen är då så rund o fin ikväll.
Stor kram ewa

husnummer30 sa...

Visst är det härligt med sol! Njuter i fulla drag - våren är här!!!

Ha det fint! //Jill.

Glitter och Marsipan sa...

Ja,det gäller verkligen att ta vara på solen om den tittar fram.
Fika ute är väl underbart.
Ha en skön helg
/Anette

Anonym sa...

God morgon! Hoppas du var på en trevlig middag igår. Jag har en utmaning till dej om du vill. Kika in får du se, kram Katta

Anonym sa...

Hej vännen!
Hinner knappt svara på kommentarer nu när mor är här, men jag ville skriva att om du mailar mig din adress så ska jag skicka litte lönnsirap till dig när mor har åkt.
Njut av solen det gör vi.
I dag skadet bli 27 grader varmt.
Hundarna simmar för fullt i dammen t.o.m Skåne har varit i.
Kram Bodil.

Christina sa...

Härligt med sol, det behöver vi massor av...
Trevlig söndag vännen
Kram

Hannele på Hisingen sa...

Visst har helgen varit härlig, nu får maken stvätta fönster...

Christina sa...

Önskar dig en skön och solig dag
Kram

C De-sign sa...

Ja visst är det underbart när solen lyser och fåglarna kvittrar! Härligt att läsa att du njuter och tar tillvara stunderna!!! Jag drabbas så lätt av att jag vill göra ALLT..på en gång!!! Man måste "ta det lite lugnt" .... man hinner säkert med det man vill...Önskar dig sköna dagar i veckan!
Kramar fr C