måndag 14 april 2008

Resultatet

Så är helgen förbi, och en ny vecka tar vid. Jag och maken har under helgen varit barnvakt till de små efterrätterna Wilma 3 år och sk. snyggEmil 1 år
SnyggEmil han har precis lärt sig att gå och springer nu mycket snabbare än farmor, med små snabba fötter undersöker han den nya värld som helt plötsligt har kommit honom mycket närmare.
Wilma hon kör med kommunikation på hög nivå och har röstresurser så att även en gammal farmor hör på långt avstånd.
En trötter farmor och farfar har sovit gott efter helgens insats och vi hoppas att ungdomarna fått sig välbehövlig vila och rekreation under helgen..
Sen till er som ännu inte hunnit börja med att måla om era furustolar, här kommer en sanning det var skitjobbigt och ett väldans pillergöra, men nu är det gjort och väl färdigt så kan jag tycka att det var mödan värt.


Så här ser det färdiga resultatet ut.


Har målat dessa fyra helt klar, de andra två x-tra stolarna har ofått ett varv.



Jag är helnöjd med resultatet och tänk jag har gjort det alldeles själv bara det är bingo! Nu ska jag försöka övertala gubben att måla underredet på bordet, vi får väl se man får liksom ta det lilla lugna.
Imorgon är det full rulle efter jobbet, har lovat yngre sonen att agera catering med middag till familjen då hans sambon jobbar eftermiddag, på onsdag får han ta bort gipset och sätta på sig en specialsko.
Ska jobba ikväll så jag får återkomma till er imorgon.
Lots of hugs to all my friends!
Ulla-Bella

29 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är som målat stolarna. Jättefina blev dom och sedan kommer det att bli kanon när underredet blir fixat.
Ha det så gott
kram ewa

husnummer30 sa...

Stolarna blev verkligen jättefina. Förstår dock att det tagit sin lilla tid och inneburit en del slit. Att måla underredet tror jag är en bra idé - då kommer bordet och stolarna smälta ihop bättre.

Ha det gott och passa på att vila upp dig lite efter allt som redan är planlagt. //Jill.

Maud/En bok om dagen sa...

Snyggt jobbat med stolarna! Jag röstar också för att måla underredet på bordet! Du får använda dina bloggläsares röster som argument mot "gubben"... ;-)

Karin i Villa Grå sa...

Okej, då sätter jag igång med applåderna här då, för du har varit himla duktig som orkat måla! *tokapplåderar* ;-)

Jag är SÅ impad av att ni skaffade barn så tidigt och fortfarande håller ihop - DET är kärlek! Eller uppgivenhet, om vi ska tro donnan jag såg på teve en gång i tiden... ;-)

Efter att ha varit gift med samma man i 31 år är det självklart att du vet exakt hur du ska styra honom. Men förmodligen har du dessutom utvecklat en fin diplomatisk ådra också, och låter honom tro att det är hans beslut. Är det så? *smilar*

Ha det bäst!

Kram!

Elzie sa...

Jo, man känner att man inte är 20 längre när man ska vara barnvakt *s*.
Stolarna blev ju jättesnygga. Bra jobbat tjejen!! Önskar jag kunde hitta några snygga stolar till vårt köksbord, men än har jag inte lyckats. Men, det går väl fler tåg.
Hoppas du har en bra tisdag. Här skiner solen och det är så skönt.
Kram Elzie

Karin i Villa Grå sa...

Puh!

*torkar kallsvetten från pannan*

Här satt jag och knaprade nervöst på naglarna, orolig för att du hade drunknat i färgburken! Vilken tur att du lämnade din kommentar, annars hade jag varit ett nervvrak vid lunchtid! :-)

Ha det bäst!

Kram, Karin

Anonym sa...

med lite lirk så har du snart bordsunderredet målat också. Stolarna blev jättefina!
:) matte

Bodil sa...

Men så fina stolarna blev.Och visst blev det ljusare i ditt kök. Duktig tjej!!
Kram

Christina sa...

Så fina de blev, du är jätteduktig ju.
Tänk vad lite färg kan göra....
Ha en skön dag vännen
Kram
Du, jag bjuder gärna på en kopp:)

Lily of the valley sa...

Det blev jättefint! Känn dig helnöjd! Det låter underbart när du berättar om dina små efterrätter.
Tänker på när jag får mina (dröjer nog länge än)Då får man vila både före och efter, bra att vara förberedd ;););)
Ha de gott
kram Lily

Anonym sa...

Men visst är det väl otroligt vad fort de kan springa fast de är så små. Minns när min son var liten han sprang fort som tusan och presis hela tiden när man var ute vi hade fullt sjå att se efter honom. Jag tycker du har varit jätteduktig med stolarna och de blev så fina, du visar väl mer sen när mannen målat bordsunderredet med? Kram Katta

Anonym sa...

Ja det där med kvinnlig list känns igen. Här kommer den till användning dagligen. Kram Katta

Handplockat sa...

ååh vad du e duktig stolarna blev hel snygga
jag ska åxå måla till helgen (om jag hinner jag gruuuvar mej lite)

ha en toppen onsdag

Anonym sa...

tack för din kommentar om Lill-babsan! :D
Jag hittade mönster på nallen på nätet, men kläderna är eget påhitt, ibland är det bra att ha sparat en massa gamla tyger.

Karin i Villa Grå sa...

Hej spill- och drällfia!

Från en klumpig donna till en annan: Vad skönt att vi är fler som går med fläckar på våra kläder *fniss* Det är helt hopplöst att vara så här klumpig, det är altid jag som missar trappsteg, fastnar i dörrhandtag, missar busshållplatser, tappar koppar, krossar glas och missar munnen när jag äter middag hos andra :-O Jobbigt!

Dina kommentarer är alltid UNDERBARA! Du är så himla rolig! Jag sa till maken att vi måste åka till Älvsbyn så att jag får nöjet att träffa dig irl (det är säkert klumpigt att bjuda in sig själv så där, men det bjuder jag på *ler*) men då skrattade han och hämtade en kartbok... Du bor svindlande nära polcirkeln och en sådan resa tar sin lilla tid..! Nåväl, jag har ju tillgång till din blogg i alla fall! :-)

Ha det så bra, Ulla-Bella! Ta hand om dig!

Kram!

Karin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vad fint det blev! Du har varit jätteduktig! Nu får du ta det lite lugnt och njuta av ditt vackra kök! Är gubben din lite emot att måla allt vitt? ;)
Förstod vad du menade.
Ha det gott gums och var rädd om dig!
kram
nina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihi::både Olivia & OLiver..2 flugor i en smäll vet du;)

Å så snygga dina stolar blide...ja riktigt jobbigt o pillrigt med sånt..men det blidde jukanon ju!!

Kram o go kväll!!!

hemtrevnad marie sa...

Vilket arbete du gjort med stolarna !!
Jag vet hur jobbigt det är att måla just stolar....bord är ingenting i jämförelse!!!
Ha det gott
Kraam

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja glöm inte det nu , men varför vänta till i morgon ,älska dig själv redan nu , du duger och du är bäst på att vara du !!!
Lotta Carson Kressley ;-)

Glitter och Marsipan sa...

Vad duktig du är som har målat stolarna.Jag förstår ju att det är världens arbete,så jag skjuter nog lite på mitt köksprojekt,hihi.
Men vad resultatet blev fint.
Det verkar som du har två helt underbara barnbarn.
Ha det gott
/Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev! Men visst tar det tid... Jag har målat om våra köksstolar här hemma, och även alla stolar på landet, så jag vet att det är ett väldigt drygt jobb.
Förstår att ni är trötta efter en helg med småbarn...
Kram
Marie

Anonym sa...

Jisses, vad fina stolarna blev. Där har du jobbat på flitigt:-)
Blir kanonsnyggt om du målar underredet på bordet:-)
Kram//Eva

Maria sa...

Blev ju jättebra!!

C De-sign sa...

Oj vilket jobb och såååå fint resultat ...stolarna blev ju jättefina!!! Det är ju oftast jobbigare än vad man tror innan man börjar! Ha en fin fredag!
Kram fr C

Lily of the valley sa...

Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg :D
kram Lily

Bodil sa...

Det är bara jag som snurrat runt lite. Målar di bordsunderredet, eller?
Önskar en härlig helg!
Kram

Annika sa...

Hej och tack för den fina kommentaren inne hos mig :o)
Stolarna blev jättesnygga i vitt, skulle vilaj göra likadant här hemma, hmm, man kanske skulle råka söla färg på en, vad tror du ;o)
Läste att du ska bli farmor igen, så mysigt!!

Trevlig helg, kram Annika

Christina sa...

Trevlig helg vännen
Kram

Unknown sa...

Så trevligt att ni fått rå om era små barnbarn,barn är härliga!=)
Så duktig du är som målat alla stolarna själva,dom blev ju jättefina..så fint vita!!=D Ha det så bra på jobbet och ha en fin Lördag!

Kram Maria