måndag 21 april 2008

Utmaning

Japps, då börjar det närma sig slutet av april månad och därmed lönings och räkningsdax!!! Usch inte roligt, har suttit här och skrivit ut en massa räkningar som ju är det enda förutom reklam som man får i postlådan nuförtiden.
Denna månad var räkningshögen stor vattenfall, försäkringar,vatten/sopräkning, boxer, ja tv.n har blivit hårdvaluta dyrt tycker jag med boxer, x-trakanaler och tv-licens.
Så maj månad det blir mycke månad och lite pengar, men huvudsaken är väl att det räcker.

Nog talat om räkningar har fått en utmaning av Katta med bloggen rost&rosor.
Utmaningen lyder: Senast,bäst och sämst


Börjar väl med det senaste som är denna plastmatta i härlig grön färg. Jag blev liksom glad av att se på den. Den ska få ligga i vårt kök så fort som fönstren är putsade och sommargardiner är på plats.

Bästa köp är nog denna säng. Gud vad jag sover gott i den. Lyckades köpa perfekta madrasser som ger en utomordentlig komfort, så det är nog dem jag är mest mallig över.


Sämsta, det är nog denna kruka som sa köp mej där den stod. Tyckte att den var så snygg men tyvärr gör den sig inte någonstans hemma hos mig, dessutom har kvistarna jag köpte till slutat att lysa "skräp"
Den får nog följa med till sommarstället ute på altan kanske?

Imorgon onsdag fyller mitt barnbarn Wilma 3 år, då kommer farmor med present och får sig en tårtbit så grattis lilla smulan i förskott, grattis även till Matilda på Morse farm som fyller år samma dag Grrrrrrrrrratttttttttisssssss!! på er gullungar....
Hoppsan höll på att glömma att skicka utmaningen vidare, tror nog att den gått runt lite så jag väljer att utmana alla som vill ta den, go for it!!

Kram till er alla goa girls!
Ulla-Bella

17 kommentarer:

Unknown sa...

Ja räkningar har man gott om,mera vissa månader,men dom måste ju betalas även om det blir knapert i plånboken ibland.Så snygg den där mattan är,så vackra fjärilar på den!Stort Grattis till ditt lilla barnbarn!=D Önskar dig en skön dag!

Kram Maria

Elzie sa...

Är väl kul med räkningar!! Inte - nej!!! Tänk om man en enda månad per år kunde slippa dom. Vad gudomligt *s*.
Er säng ser väldigt skön ut. Är nog vårt bästa köp också.
Jaså, du har också en liten 3-åring. Min fyllde i början på april. En käck liten dam som är väldigt bestämd av sig.
Hoppas ni får en bra födelsedagsfest med tårta och en go liten tjej.
Kram Elzie

Annie - Annalunda sa...

En underbart härlig matta...som man verkligen blir glad av! Tack för hälsning... ha goa dagar i solen! Kram Annie

Gårdsromantik sa...

Den där mattan har jag också tittat på två gånger men kommer liksom inte till skott - älskar färgen också ... men har inte något mer ännu...

Visst är det jätteviktigt att sängarna är sköna! Vilken tur du hade för det märker man först efter några veckor tycker jag.

Ha nu en riktigt härligt födelsedagskalas och krama lillan från mig!

Kram Maud

Kram Maud

Hannele på Hisingen sa...

Ge bort vasen till nån som gillar den ;)

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Den mattan var väldans fin.

Vad jag blir avundsjuk på dej, när du berättar om dina barnbarn som du besöker. Du får gratta lilla damen från mej, trots att hon inte vet vem jag är, säj att jag är en trollhäxa som bor i Spanien.

Kram från Irene

Anonym sa...

Den där fjärilsmattan är helt underbar, man blir verkligen glad av den. Sängen var nåt jag också övervägde att välja som bäst i min utmaning, i bland på kvällarna när jag lägger mej kan jag känna mig så lycklig att ha en skön säng att få krypa ner i, det är ju faktiskt inte alla som har det i dag. Grattis till din lilla Wilma!!! Kram från Katta

Annika sa...

Jasså, är alla kuvert som kommer med posten räkningar, jag som trodde det var reklam ;o)

Så kul att få se dina senast, bäst och sämst.
Mattan var jättesnygg, har själv varit lite sugen på den...

Kram Annika

Glitter och Marsipan sa...

Ja,roligare post kan man ju få än räkningar som dimper ner i brevlådan.
Men du,vilken snygg matta!
Den har jag faktiskt inte sett,får nog gå och kolla lite...
En bra säng är ju guld värd,förstår att det är bästa köpet.
Ha det gott
/Anette

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ja, roligare kan man ha än att använda lönekontot till räkningar..
Vilken fin matta du skaffat! Kommer bli somrigt och glatt hos dig!! Förstår att bästa köpet hos dig är sängen, den är faktisk viktig! Vår säng är också ett lyckoköp, sover jättebra i den. Lyxade till det med en ullmagnetmadrass och thermokudde också. Kudden och jag har väl inte blivit bästisar precis, men madrassen som jag haft i 2,5 år är kanon!
Grattis till treåringen oxå!! Ät lite tårta åt mig mé ;)
Ha det gott!
Kramis
nina

husnummer30 sa...

Sådant kan jag också råka ut för...man hittar något som man bara måste köpa och väl hemma vet man inte riktigt vart det passar. Men tids nog hittar man förhoppningsvis den där perfekta platsen.

Fin matta förresten - fjärillar funkar alltid, iaf enligt mig. :-)

Ha det fint! //Jill.

Handplockat sa...

hej hopp
neej vattenfall gör att man kan gå i taket
nu har vi anslutit oss till fjärrvärrme så nu kan inte vattenfall "götta sig" lika mycket åt oss i alla fall.
Jag har börjat rensa hemma så det som jag säljer på loppisen ger ju lite klirr i kassan tur att det är loppis ofta nu =)

hoppas du får en toppen onsdag

Sussie sa...

Jag tycker att din gröna fjärilsmatta är såååå himla fin! Hoppas att födelsedagsfesten blir jätteskoj, kramar Zanna

Christina sa...

Räkningar är inget kul alls....
Önskar dig en skön dag vännen
Kram

hemtrevnad marie sa...

Såå snygg mattan var!!
Gillar din säng med, vad snyggt med en vit järnsäng...vi har svart...tänk om man skulle måla....?
Jodu, räkningshögarna är inte små nån gång!!Fy!!
Krama den söta lilla Wilma på födelsedagen!!
Vasen hittar nog sin plats den med.....
Ha det gott
Kraaam

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja , visst är det trist , man känner sig rik en dag sen är de väck igen :-(
Va härligt med skön säng , det är jag inte bortskämd med . Eller så beror det på alla som jag delar den med , kanske är det dom som gör att jag inte sover så bra !!
En man som snarkar som ett tröskverk och tar upp halva sängen , sen en liten Loppa som både snarkar och gnisslar tänder och tar upp två tredje delar av min halva och så jag som ligger och försöker hålla i mig på kanten och snarkar , om jag somnar värst av alla ;-)
Vasen är ..annorlunda , men kanske om du bara byter kvistarna !?!
Ha det gott !
Kram/Lotta

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Jo, jag är hemma nu, och resan gick bra.

Nu håller jag på med att sammanställa inlägg, jag har mycket jag vill berätta och visa.
Kram Irene