fredag 11 april 2008

Livets efterrätt

Hallo, här kommer en rapport från målarburken, arbetet fortskrider om än ej med rasande fart så går det framåt. Alla sex stolar äro grundmålade, samt första varvet med färg avklarat.
Inte bara stolarna har bytt skepnad, även jag ser numera ut som en dalmatiner, fläckig o dann.
Men jag kan ju inte låta er titta på en gammal furustol hur länge som helst så jag flikar in lite nyheter från Ulla-Bellas värld.
Jag ska nämligen bli farmor för femte gången, beräknad nedkomst början av september. Det är äldsta sonen med sambo som ska bli föräldrar för tredje gången. Så det ser ut att bli en händelserik höst, först brölopp för den yngre sonen sen ett nytt litet knyte hos den äldre.
Alltid lika spännande med en ny liten familjemedlem, kunde inte motstå att köpa denna söta bok.



Välkommen Baby


Massor med tips och beskrivningar på kuliga saker.

Även lite lättare stickbeskrivningar, söta va?


Små kort till födelsedagar.Rosa för tjejer och blått till pojkar.



Små sydda leksaker....


Mobiler att hänga ovanför sängen.
Ja ni gissar väl att jag är mallig, och det är så sant att barnbarn det är livets efterrätt.
Vill passa på och tacka för alla uppmuntrande kommentarer om min målning, det har faktiskt hjälpt, tror aldrig att det skulle ha blivit av om inte jag kommit mig till bloggarvärlden så tack alla söta friends love you all! En efterbild av det färdiga resultatet kommer till veckan tills dess ha en trevlig helg allihopa :=)
Kram Ulla-Bella

26 kommentarer:

Christina sa...

Då får man gratulera, så kul!
Underbara saker att göra till barnbarnen och visst är det livets efterrätt, så sant så.

Önskar dig en skön fredag
Kram vännen

husnummer30 sa...

GRATTIS! Vad roligt!

Ja, onekligen kommer det att bli en spännande höst för dig. Du får passa på att vila upp dig lite nu i vår och sommar. ;-)

Ha en fin helg med målarpenseln (och en del annat också)! //Jill.

Glitter och Marsipan sa...

Vad roligt med ett barnbarn till.
Den boken tittade jag på i affären häromdagen,tyckte att den var så fin.
Vad mycket roligt pyssel i som du kan göra.Jag gillade fjärilen.
Vad duktig du är som måler på..
Det är ju ett evighetsarbete.
Trevlig helg
/Anette

Unknown sa...

Man får gratulera till en stolt farmor,så roligt med en bebis..söt bok!=)Tack för fin kommentar,jag ska baka chokladskorpor,blir en bild sedan på dom.=)Ha en skön helg!

Kram Maria

Anonym sa...

Vilken spännande höst du har att se fram emot! Grattis till efterrätten! Och vad duktig du är som kämpar på med stolarna.
ha det bra!
:)matte

My Lovely Things sa...

grattis kära du!!!

så härligt..ja det låter som om det blir en spännande och rolig höst...

Min bästa vän väntar sitt 5 barn i september...så roligt att få glädjas för hennes skull..har haft 2 missfall..men jag är så nöjd med mina 4 nu får man glädjas med andra...

ska bli roligt atts e dina stolar sen...
ha en go helg..
kram anna

Lilla Blanka sa...

Grattis!!!
En ny liten bebis är alltid underbart!
Kram
Mia
Ps japp, Amandas burkar är egentligen bestickställ från IKEA men hon har så mycket pennor att hon behöver mycket förvaring och dessa är perfekta tycker jag :)

Gårdsromantik sa...

Gratulerar!

Vilken härligt pysslig bok du hittat. Sådana där små babytossor är väl för underbara.

Kram Maud

Lily of the valley sa...

Grattis! Vad härligt att bli farmor :D Ljuvliga bilder du visar!
Verkligen en händelserik höst! Underbart att ha något sådant som barnbarn och bröllop att se framemot.
Visst är det jobbigt och slitigt att måla men det är värt allt sen när du sitter där vid köksbordet och njuter. (Dalmatiners är söta)
Ha en go helg
kram Lily

Ann-Sofi sa...

Grattis(:
Finns mycket fiint till de små!
Hoppas du får en solig och fin Helg

mvh ann-sofi

Anonym sa...

Vilken fin bok! Den hade jag velat haft när mina barn var små.Grattis föresten! Du gör det bra som kämpar med målningen, själv har jag flera målningsprojekt som liksom bara stannat upp.Önskar dig en bra helg, kram Katta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Men GRATTIS! vad kul!! Söt bok du hittat med massor av härlig inspiration, oj vad malliga farmor ska jobba på!
Vad duktig du är med stolarna, ett kämpe-jobb! Det är ju snart klart!!
Önskar dig en skön helg, glöm inte att vila lite oxå!
kram
nina

C De-sign sa...

Vad kul med målningen av stolarna! Men det går ju åt lite jobb! Ser med spänning fram emot att se det klart! Det verkar ju vara toppen bra stabila stolar! Visst är det sant att barnbarn är livets efterrätt! Du får ett händelserikt år! Ha nu en skön helg !
Kram fr C

Wolf sa...

Hallå,

Vill bara berätta att nu är det bra tre dagar kvar till utlottningen

Ha en trevlig helg,

Wolf

Ps. I och med detta meddelande bekräftar jag att du är med i utlottningen

Betonggården sa...

Hittade hit via Wolf och ville säga hej! :)
Grattis till ett underbart år - både bröllop o barnbarn! Vad spännande!
Det verkar finnas mkt sött i boken!

Trevlig helg!

Anonym sa...

Grattis gumman, vad spännande och kul!
Vad fina saker man kunde göra. Nu får du pyssla fast du har ju ända till september.

Kahlua heter vår katt så du får gissa igen min vän.

Kram Bodil.

Christina sa...

En skön lördag vännen
Kram

Unknown sa...

Välkommen in till mig på fika,det blir chokladskorpor och en kaffetår!Ha en skön Lördag vännen!

Kramis Maria

Annie - Annalunda sa...

Åh vad roligt!!! Grattis!!! Vilken söt bok...verkar ju finnas jättemycket spännande i den. Spännande med dina stolar...att vara dalmatiner känner jag väl igen... :)

Kram Annie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så kul!! Grattis!!!!Ja vist fins det mycket kul att göra till de små liven!!
Ha en skön helg!!!!!
Kramizzz ♥ Millizzzzz

Smycka dig sa...

Grrrrattis..så kul med barnbarn ..jag älskar barn och har sagt åt mina egna att jag vill ha minst 4 barnbarn av dom var!

Vi väntar med spänning på att få se ditt köksbord;)

ha en bra vecka
Kram
Lotta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh vad mycket spännande du har att se fram emot ! Så läckert det måste vara att få barnbarn , jag längtar redan ;-) Hur går det med möbelmålningen då , usch vilket projekt ;-) Här har jag tagit en slappar helg med stor betoning på slappar !!!!
Ser jättemycket fram emot flytten , men som sagt bittersweet , man vet vad man har ...
Gruvar mig mest inför det praktiska , hur ska vi få ihop alla saker , hur många flyttbilar vi måste leasa o.s.v .
Men folk har ju flyttat förr ;-)
Ha det gott och lycka till !!
Kram/Loppan

Kannor och karaffer sa...

Åhh vilka underbara nyheter - stort grattis från mig till dig! Barn är verkligen livets största gåva - finns väl inget ljuvligare än tassande små fötter, goa skratt, gluggar efter tappade mjöltänder och att kunna finnas till för tröst då det behövs. Lyckliga bebis som får dig till farmor!!

Ha det gott vännen - här hostas det fortfarande så jag tror jag snart vänder ut och in på mig själv.

Kram Ann

Karin i Villa Grå sa...

GRAAAAAAAAATTIIIIIIS!

Klart att du ska vara mallig och sträcka på dig ordentligt, tänk att få bli farmor för femte gången! Riktigt coolt att vara en så ung och kreativ farmor med en jätteportion humor *gillar*

Snart är det vår, sedan sommar och därefter har du en gyllene höst att se fram emot. Jag tror bestämt att 2008 blir ett riktigt bra år för din del :-) Härligt!

Ta hand om dig!

Kram, Karin

Christina sa...

Kikar in och önskar dig en fin måndag
Kram vännen

Bodil sa...

Grattis farmor! 5:e barnbarnet, inte illa. Jag skall ju bli mormor i juli. 1:a barnbarnet. Ska bli sååå kul.
Ser fram emot att få se dina stolar.
Nu äntligen har jag blivit färdig med att länka till Guldkorns Ulla-Bella. Bara så du vet.
Kram på dig!