fredag 4 april 2008

Inlåst

Äntligen fredag, men ärligt sagt så går dagarna inte särskilt sakta. Jag tycker att det bara visslar till så är det ny måndag och ny vecka och ny månad.
Våren som så smått började visa sig här ångra sig och försvann bakom en grå himmel. Nu har det öst ner en massa snö vilket inte maken är särskilt förtjust över (inte jag heller).
Men det ska väl ner antar jag. Den nya snön fungerar väl som ett växthus över den gamla och avtiningen går snabbare sedan:-)
Igår fick jag följa med på en liten tur till Norrfjärden med min kompis Villervallan, hon skulle hämta något som hon beställt på butiken Tisteln.
Klockan fem i fem anlände vi och tur var väl det dom stängde nämligen klockan fem.
Tjejerna var jättevänliga och sa att vi inte behövde stressa, jag måste säga att det var kul att bli inlåst i en blom & presentbutik, dom hade så fina saker där.
Fredagar brukar vara min städdag(om andan faller på) då är det kul att sätta fram något nytt inför helgen.


Denna söta ljuslykta köpte jag hos tjejerna.


Den virkade löparen nystruken o fin.

Den här blomman heter Campanula på förpackningen står det "må icke torre ud" på dansk, jag lovar att försöka hålla den levande.
zinkbaljan köpte jag på Tisteln.


Även om dessa blommor inte är "äkta" så tycker jag dom är så söta



Här en liten närbild, kolla ut så mycke snö vi har fått hugaligen!
Jag ska också tacka för alla kommentarer ni ger söta vänner, blir så glad när jag slår mig ner och ser att jag haft "besök"
Sonen är opererad för den avslitna hälsenan, på foten har han nu ett gipspaket som han får ha i 14 dagar, sen får han en plastskena av något slag som han ska ha i 3-6 veckor stackarn.
Men det ordnar sig nog, det var ju tur att han inte slog sig mer när han föll.
Man är inte pessimist
bara för att man konstaterar
att det finns mörker.
Kramen Ulla-Bella



23 kommentarer:

husnummer30 sa...

Campanula är jättefin! Och jag kan garantera - man vill inte att de ska torka ut, för då blir de små söta blommorna alldeles bruna och tråkiga. Jag har testat... :-)

Ha en riktigt fin helg! //Jill.

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Vad vackert du har omkring dej. Visst känner man sej nöjd och glad, när man har städat och fått det fint omkring sej.

Tråkigt det här med sonen, men dom brukar ha så bra läkekött, så han skuttar säkert omkring snart igen.

Vilket fint kök, din son har, ett sånt skulle jag vilja ha.

Nä, nu måste jag röja här hemma, så att det är fint, när vi kommer tillbaka. Vi åker till Herberts föräldrar i Bayern i Tyskland i natt vid 3-tiden.

Solvarma kramar från Irene

Bodil sa...

Tänk så mycket man lär sig av varandra. Monokromatiskt = enfärgat. På scraptävlingen jobbade jag med olika gröna nyanser.
Finfin lykta du köpte. Brukar ofta titta in på "Handplockat". Gillar deras sortiment jättemycket. Ligger det i din närhet??
Ha nu en riktigt go helg! Jag är gräsänka t o m måndag. Idag har jag rullat ihop två mattor som skall in på tvätt. Så nu skall jag bara packa ihop allt och fara in till stan - 15 km.
Bamsekram till dig från Bodil

Maria sa...

Hej!
Hoppas att du får en trevlig helg!!
Bra visdomsord längst ner....man kan ju också tänka: utan mörker inget ljus!

Hannele på Hisingen sa...

Blomsterbutiker är alltid trevliga,
trevlig fredag.

C De-sign sa...

Vad duktig du är...så helgfint...( blir lite avundsjuk...) för jag hoppar nog över städningen idag....efter en lång arbetssam vecka känns det skönt att bara vara!!! Kloka visdomsord!!
Ha en skön helg!
Kram fr C

Elzie sa...

Vad du har pysslat och gjort det fint. Jättesöta campanula. Den blomman kan man ha många av.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

My Lovely Things sa...

nämen åh vad fint ert kök blev!!! Verkligen jätte trevligt...älskar ert golv-så fint!!!

vad jobbigt med din sons fot..hoppas att han blir bra fort...

Vad mycket fina saker du handlat....Ljuslycktorna är underbara...

Jo det är karpaltunneln jag ska operera...det käns väldigt bra tt få väcka liv i handen..den är rätt trött..

hoppas ni får vår snart..
Ha det så gott..
kram anna

Anonym sa...

Hej, usch har ni snö, hoppas det smälter snart, vi har haft några goa dagar, satt vid husväggen och njöt...Ha en skön helg

Christina sa...

Jättevacker blomma....men hugaligen, så mycket snö!!!!!
Önskar dig en skön helg vännen
Kram

Ann-Catrin sa...

hejsan!!
Oj vad dú har fixat och donat!!
Underbara små blommor...neh´j de får verkligen inte torka ut..
Ljuslyktorna var så fina på den nystrukna duken!!
Hoppas sonens fot läker bra nu!!!
kram A-C

Glitter och Marsipan sa...

Vad snö ni har fått,trist.
Här har det smält som tur är.
Det är verkligen trevligt när man har städat,och gjort fredagsfint.Fint du har handlat,ljuslykta och blommor.
Är det inte den blomman(Carpaterklocka)som man kan plantera ut i trädgården?
Trevlig helg
/Anette

Husbilsresan sa...

Å,herregud männska vad mycket snö ni har!!!
Vilken kundvänlig butik ni besökte...jag kan slå vad om att ni kommer att besöka den igen =)
Fina saker du köpte också...baljan påminner om den jag har på balkongen.
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hihi ja oj stackars dej som blev inlåst där...=)
Så mycket gulligt du visar!
Krya på dig tankar sänder jag till sonen!

Kram Anita

Annie - Annalunda sa...

Riktigt svårt att bli inlåst förstår jag... :) Så fina ting o blommor du visar! Ha det gott i helgen...trodde att jag redan hade länkat till dig...men det är åtgärdat nu!

Kram Annie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hä'rligt med fredag...då har man ju hela helgen framför sig!!!

Söta blommor!!!

TREVLIG HELG!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Anonym sa...

Jag säger som du om din son tur att han inte slog sig mer. Mina barn har också råkat illa ut senaste dagarna och jag försöker också tänka att det var tur att det inte blev värre vilket det lätt hade kunnat bli. Inlåst i en mysig butik skulle jag med gärna bli, fina saker du köpt där. Och du tavk för grattishälsningen.Kram Katta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Wow, inlåst i en sådan butik var väl kalas! Då fick ni ju ha den för er själva o valla omkring :D
Fina saker du visar! Du, Ulla-Bella jag vet inte vad som är knepet med Amazonliljan jag har tre, men det är bara den ena som blommat nu. De ha tidigare stått i norrfönster och blommat, nu står de i västerfönster och blommar. Inte allt för mycket vatten, lagom stora krukor. Otroligt vackra blommor bir det i alla fall.
Önskar dig en skön helg!
Stora kramen
nina
ps. skicka lite solstrålar till sonen, det var ju inte för kul..

Lily of the valley sa...

Stod och titta på vita campanulor,
men tvekade, köpte ingen. Det ångrar jag nu när jag ser din. Oh, du, så söt zinkkruka den står i...
Ljuslyktan jag gillar också. Fint med virkat...
Ha en fortsatt go helg
Kram till dig och sonen

Kannor och karaffer sa...

Härligt med lite nya saker att ställa fram.

Nu börjar jag tycka riktigt synd om din med all snö som bata kommer ner....jag vet ju hur mycket du längtar till ditt sommarställe...

Hoppas du står ut vännen!

Ha det gott och njut av dina underbara blommor!

kram Ann

tindra lite mera sa...

Vad fina saker du köpte,och blomman passa så fint i zinkbaljan!
Ja vädret är väldigt ombytligt,men här har snön nästan smält bort....men,men det kan kamma mer,April är ännu inte slut. Då är det mysigt att ha det fint inne och tända en lykta:o)
Kram Katarina

Anonym sa...

Hej kära gulliga dig!
Jag skickar kramar från mig pussar från Matilda och valpslickar med nyp från valpen.
Varför? Därför du är så go som går och bryr dig för mig.
Jag hoppas jag får svar denna veckan. Sen kommer min mamma så får hon och jag pyssla om varandra lite.

Vad kul att nästan bli inlåst i en presentaffär, spännande.
Vad fina saker du visar, lyktan var ju jätte söt.
Tråkigt att ni fått så mycket snö.
Vårt snö har försvunnit mer.
Ha en bra början på veckan.
Kram Bodil.

Anonym sa...

Åhh, vilken fin virkad löpare. Har du virkat den själv?
Så söt blomman är..
Lyktan I Like:-)
Kram