söndag 5 oktober 2008

Hemma igen

Hejsan, nu är Ulla-Bella tillbaka från Ullareds resan, har haft det så bra och fyndat massor med barnkläder till mina småttingar.

Har nu fått lite kollvädersträcken och vet nu vart Halland och Småland gömmer sig på kartan. Kul att veta vart många av bloggtjejerna bor och lever. Har passerat många städer i vart fall många som slutar på red, Älvsered, Ullared, Limmared, Gisslaved etc. Passerade även Ulricehamn som var en fantastisk vacker stad. Min svåger var så hygglig och skjutsade oss runt varenda dag så vi hann se det mesta. Vi tackar honom och hans girlfriend för att dom tog hand om oss på bästa sätt. Vi kommer snart tillbaka.

Med risk för att ni ledsnar på mina sommarstugebilder så fortsätter jag iaf. att visa bilder som togs i sommar. Jag har skaffat mig en ny digitalkamera, men har inte hunnit installera programmet som hör till.




Hittade denna mysiga dörrmatta på en butik i Rutvik.




En av dagarna då det bara regnade knåpade jag ihop dessa krokar att hänga ytterkläder på.




Kolla in vår fina bulldog, den köpte jag åt min man när han snickra och muttra som värst vi kallar honom för Ernst.(Kolla han har redan gått lös på träflisorna)





Den här söta hyllan köpte jag på Öbergs, fiffigt med griffeltavla tycker jag. Väggen den hänger på fick sig en riktig omgång av vit målarfärg, vilken skillnad det blev i stugan. Här kan man snacka om lyft.

Funderar på att göra samma i mitt kök här hemma, måla boaseringen och tapetsera men det får bli ett senare höstprojekt.

Nu väntar en ny vecka med nya utmaningar som exempel ska bilskrället besiktas så håll tummarna att den går igenom, har i vart fall nya vinterdäck påsatta.

Kram på er alla nu ska jag spela bingolotto hoppas jag vinner en ny volvo flexi fuil eller vad det nu heter;-)

Kram Ulla-Bella

16 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Vad trevligt att du är tillbaka, välkommen. Det låter som om du har haft en skön resa.

Visst är Ullared fantastiskt. Min dotter brukar åka dit 2 gånger om året och köpa just barnkläder och lite annat smått och gott. Det lönar sej faktiskt om man åker från Göteborg till Ullared, ca 10 mil enkel väg, och provianterar.

Oj vad mycket vackert du har knåpat ihop i din sommarstuga. Du kanske redan längtar till nästan sommar.

Hoppas att du har vunnit bilen ;)

Solvarma kramar från Irene

Anonym sa...

Jag har aldrig varit till Ullared, kan tänka mig att det är en upplevelse.
Vilka jättefina krokar du gjort!
Jag skrattade gott åt han hunden med flisorna:D!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härlig resa du haft men du var lite för långt från mig ändå. Trevligt med Ullared, hoppas jag ska få komma mig dit också någon gång! Vad fint du gjort i stugan, vitt är verkligen oslagbart, vad du varit duktig och snurrat ihop en sådan jättefin hängare! Hyllan är riktigt fin, med sin griffeltavla, fiffigt! Rolig hund :D
Önskar dig en skön ny vecka!
Kram på dig Ulla-Bella och hoppas jag får se mer av dig nu! Lycka till på bilprovningen och BINGOLOTTO!!!!
nina

Elzie sa...

Välkommen tillbaka. Jaså, du har varit i mina trakter. Fast här slutar dom inte på "red" *s*.
Fina bilder du visar. Lilla vovven ser nästan mordisk ut tycker jag!
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Gårdsromantik sa...

Vad kul att du är tillbaka. Så roligt att få åka söderut till alla fantastiska ställen man läser om på Bloggen!

Ullared inte minst.

Kram Maud

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hej vännen OJ vad länge sedan !!!
Ja ha svischar du runt i någon ny volvo flexi fuel , så du slipper besikta den andra !!!????
Va fint det blivit i stugan , tänk vad lite vitt kan göra ;-)
Min syrra ska till Ullared på torsdag , så jag håller på att skriva önskelista :-)

ha en fin dag !!
Kram/Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Jag hoppas också att du vann bilen:)
Och vilke fina bilder!
Ha en härlig dag.Kul att kika in här till dig tycker jag.

Anonym sa...

Hejsan!

Jag har missat massor ser jag...
Vad kul med Ullared resa, jag älskar Ullared.
Vad fina krokar du har gjort. Fin dörrmatta och hunden är ju för kul!
Vad fin griffeltavelhylla.
Fin din son och ahns brud var och lilla Julia är ju underbar.
Ha det så gott!
Förresten hur smakade maple syrup?
Kram Bodil.

Handplockat sa...

hej snygging
himmel vad jag skulle vilja gäööra en sådan resa jag med
jag håller precis som du misstänkte på att nästa drunkna bland alla kargonger som packas upp
titta in vet ja =)
Det blir ju tomteboda och det känns så kul
hela familjen är där på kvällarna när det inte är handbolls och hockey trädning, vi packar upp varor målar och grejjar marnen är inte less (än i alla fall)

ha en toppen tisdag

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen, Vad trevlig med en liten utflykt och fin present har fått mannen din... Vad är det man säger sådan husse sådan hund ;-))

Snö skrev du - huuuu inte än!!!

Tycker du är så duktig med ditt pysslande!

I dagens inlägg slår jag ett extra slag för rosa bandet - var rädd om dig!

Kram Ann

Anonym sa...

Vad kul att få åka till Ullared men det skulle nog bli dyrt efterom man skulle tycka att allt e så biligt och då handlar man bara av farten.
Fina bilder du visar
kram ewa

Christina sa...

Så mycket fint du bjuder på...
Ha det gott vännen
Kramkram

Annika sa...

Hej och välkommen hem =)

Jag skulle oxå vilja åka till ullared och shoppa loss lite.

Blir lite avundsjuk på allt fint i din stuga.
Antar att du är bizzy med att vara ute och glida i den nya bilen nu som du vann eller.

Ha en fortsatt skön vecka,

kram Annika

Unknown sa...

Hej Ulla-Bella!

Välkommen tillbaka från resan,låter som du haft det trevligt!

Så fina saker ni har i sommarstugan,gillar hunden Ernst..han ser ju för härlig ut!=)
Hyllan är ju jättefin likaså dörrmattan!

Tack för fin kommentar senast inne hos mig,må så gott!

Kram Maria

Unknown sa...

Så fina krokar du knåpat ihop,så duktig du är,dom är riktigt snygga!

Kramis

Karin i Villa Grå sa...

Hej rara Ulla-Bella!

Bröllop, altanbygge och resa - det låter ju bara så himla kul! Och så dina underbara kommentarer, gissa om de är välkomna! *gillar*

Det var tomt när du hade din lååånga bloggpaus, jag är så glad att du är tillbaka! Synd bara att du bor så himla långt bort, annars skulle jag bjuda in dig på en fika omedelbums! :-)

Kraaam!

Karin