lördag 1 november 2008

Silverris


En sådan vacker bukett i höstens alla färger fick jag förra helgen av förhoppningsvis nöjda matgäster.
Tack snälla, dom har förgyllt hela veckan som annars har varit rätt grå och trist.


När det börjar vara mörkt nästan hel dygnet är det skönt att tända värmeljus, massor av värmeljus.


Även ute har jag pysslat, köpte denna fina ljuskorg på växtriket.



Denna helgen är en sån där x-tra trist helg. Vet inte varför, är inte ledsen eller deprimerad men ibland blir det bara såna downdagar när inget känns kul.
För att lätta på stämningen så har jag pysslat med lite gran o tallrisdekorationer, måste säga att detta lättade på humöret något. Kolla så söt liten halmnalle, den blev min för 1 krona på reprisen.



Här har jag sprayat granriset med silverspray.





Ett bra tips till er som ska vinter och juldekorera, köp fälgspray "kristallsilver" detta silverspray ger en härligt silvrig look på gran o tallris.
Hoppas ni alla har en spööökig och skööön Halloween.
Har inte varit någon flitig bloggare på höstkanten, har så mycket på jobbet och värre blir det framemot juletiden. Och inte lönar det sig att säga att man ska bättra sig, neej jag bloggar i min takt och därmed basta, för sluta tänker jag inte. Så ni som fortfarande läser, ge inte opp det kommer inlägg då och då och jag blir som vanligt glad åt alla kommentarer.
Nu ska jag gå ut och silvra lite mera ris.
Kram Ulla-Bella

22 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

Hallå där,Ulla-Bella.
Vad roligt att höra från dej igen.
Vad du har pysslat och stått i.
Det där fälgsprayen,gjorde mej nyfiken.Undras om den kan finnas i garaget,månne....
Här är samma problem med tiden.Har svårt att hinna med allt jag vill.
kramar Anette

Hannele på Hisingen sa...

Härlig bukett.
Kram.

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Du kan konsten att piffa upp det omkring dej, jättesnygga granrisdekorationer du har fixat till.

Jasså ni har det mörkt och grått uppe hos er i dag. Här i Göteborg har vi haft sol från molnfri himmel med en skön temperatur, jag vet inte va, batteriet är slut i utomhustermometern. Men i morse lyste det silvrigt ute på granarna som växer utanför fönstret. Och solstrålarna smekte vår hud när vi vaknade i morse.

Älsklingen min och jag har varit ute och promenerat längs vattnet i 2 timmar, jätteskönt var det.

Och du jag väntar så gärna på dina inlägg, det är alltid lika trevligt när dom kommer.

I kväll skall vi över till grannen och äta middag, det skall bli jättetrevligt. Så just nu har Herbert satt i lite ljusningsmedel i håret på mej, så att jag skall lysa lite extra varmt och gott.

En fortsatt skön helg önskar jag dej och de dina.

Kramar från Irene

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Fasen ulla-bella vilken bra idé med silverspray, du gumman, blogga i din takt och ta det lugnt jag väntar med glädje på dig!
Önskar dig en skön allahelgonahelg!
1000 kramar
nina

Gårdsromantik sa...

Här är det verkligen jobb nästan dygnet runt...men det är bara kul när man vet att man snart kan flytta in.

Vilken underbar bukett du fick.

Jag försöker pressa snickaren som skall inreda butiken allt vad det går och vi siktar på stt öppna i Kyrkbyn 2:a advent då Hägnans Julmarknad är.


Kram Maud

Anonym sa...

Vilken underbar bukett. Visst får man må lite visset ibland , inte kan man alltid vara på topp. Ta vara på dom som guldkornen i livet och e som du e.
Det där med guldsprayen var en kul ide och du blogga bara när du känner för det.
Kramis ewa

Christina sa...

Visst kan det kännas lite tråkigt ibland men du gör rätt i att lätta upp det med lite pyssel.
Finfina saker du har gjort.

Ha det gott vännen
Kramkram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Härlig bukett!

Och visst kan lite pyssel förbättra humöret. Oftast blir man så inne i det man pysslar med att man liksom glömmer bort allt annat...och då brukar dysterheten försvinna.

Ha en riktigt fin start på veckan!

Sussie sa...

Hej på dej :) Så härliga vintepysselfina bilder du visar, precis vad jag behövde. Bra tips med silverfärgen det ska jag testa. Massor av kramar till dig :)

Husbilsresan sa...

Hallojsan!Vilka vackra dekorationer du har gjort....tack för tipset på silversprayen också.
Ja visst är det svårt att få tiden att räcka till ibland....men blogga du när du har tid...vi finns här och väntar troget på dej =)
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Anonym sa...

Tack för tipset! Jag är också i farten med att julpynta lite.. men jag har inte kommit så långt, vill ha lite barr och lyktor och silver och glittrigt ute för att mota mörkret =)
Ha det så bra!
kram

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

En liten tisdagshälsning kommer här till dej.

Hoppas att du har haft en bra dag på jobbet med inte alltför mycket slit och släp.

Du gillar ju vatten, kom in till mej så bjuder jag på lite härliga vattenbilder.

Solvarma kramar från Irene

Bodil sa...

Kul att höra från dig Ulla-Bella. Jättefin bukett du har fått. Det är så kul att få, för det unnar man sig ju inte att köpa själv. Inte jag i alla fall.
Kram på dig

Stina sa...

Fina blommor.:-)

Mitt i mitt liv sa...

Du har blivit utmanad, kolla min blogg :-)

Annika sa...

Hejsan hoppsan!

Vilken super ide att använda fälgspray, det ska jag genast inhandla =)

Jag har oxå granrispyntat men blev inte riktigt nöjd då det känns som något fattades.

Buketten var jättefin =)

Och blogga på hur mycket eller lite du vill, mej blir du inte av med så lätt ; )

Trevlig helg,
kram Annika

Karin i Villa Grå sa...

Halloj!

Jag har blivit så himla dålig på att svara på kommentarer, men så läste jag din och blev lika glad som vanligt :-) Du är en riktig glädjespridare, men det vet du kanske redan?

Sådana där down-dagar låter bekant, de poppar upp här också när man minst anar att de är på väg. Smart då att grotta ner sig i pyssel! Tur är att man faktiskt blir klokare ju äldre man blir och vet att de tråkiga dagarna tar slut de också *ler*

Som sagt, bodde du inte så förtvivlat långt bort skulle jag kräva att du tittade in på en kaffe eller två direkt!

KRAM!

Karin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

En utmaning väntar hos mig!
kram
nina

Lallis - liv och leverne sa...

Vad du är pysslig:) Och buketten är ju jättefin. Så kul att få sådant!
Kram Lallis

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Hur har du det en dag som denna, efter en veckas slit och släp?

Jag önskar dej en underskön helg med mycket ljus och värme.

Kram från Irene

Elzie sa...

Här var det mycket fint. Och att man blir sur och inte vill nåt beror nog på det trista vädret. Regn, moln och dis förtar lite av min glädje i alla fall.
Ha det så gott i helgen.
Kram Elzie

C De-sign sa...

Hej
Du har så rätt...ljus i mängder är vad som gäller nu! Vad fint du har ordnat det ute, fint med silversprayen!!! Önskar dig en skön helg! Kram fr C