söndag 11 januari 2009

Mom's Kitchen

Hej på er och en god fortsättning på det nya året2009 önskar jag er. Den här skylten föll jag pladask för på ett av mina många besök hos kära TOMTEBODAN som tyvärr stängt sina portar för denna gång. Skulle önska att den affären skulle vara öppen året om, gärna med ett litet cafe så man kunde slå sig ner och fundera en stund, det är ju så mycke man vill ha.

Fick denna "ostkupa" av en god vän, som en liten tidig julklapp. Jag använder den dock till en liten glasgömma.


Nu har julen åkt ut med buller o bång, så skönt.
Ljuslyktor av alla slag tycker jag om, denna ramlade jag över efter en spännande utflykt som jag o gubben gjorde tillsammans med några goda vänner.
Syftet med utflykten var att vi skulle köpa vintermössor till sönerna i julklapp, detta gjorde vi också. Direkt från fabriken kunde vi köpa Porsimössan, varm och skön. I Vuollerim fanns även ett värdshus där vi kunde luncha och naturligtvis letade vi opp den enda pyntaffären som fanns och där hittade jag denna ljuslykta. Mina sonhustrur fick sig var sin i julklapp hoppas dom gillar den.
Efter vägen hittade vi också ett café i en liten by som heter Kittajaur. Caféet fanns i byns nerlagda järnvägsstation. Ett riktigt mysställe helt i min smak, nästa gång så ska kameran få följa med jag lovar.
Annars är det förkylt här i huset, ett evigt hostande mest på nätterna när man ska sova naturligtvis. Men så är det nog lite överallt kan jag tänka mig. Hoppas bara man slipper den där omtalade hemska flunschan, man skulle nog vacinera sig kanske.
Det var allt för denna gång, may the force bee with you!
Kram Ulla-Bella

10 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Vad kul att "höra" av dej. Ni gör era små mysutflykter, mycket trevligt verkar det som, dina sonhustrur blev säkert jätteglada över sina lyktor och sönerna över sina mössar, dom lär ju behövas vad jag har förstått. Min minste som bor i Umeå har införskaffat en rejäl mössa och termobyxor.

Ett skönt fortsatt nytt år önskar jag dej.

Solvarma kramar från Irene

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Kul Ulla-Bella att "höra" från dig!
Du gör så många mysiga utflykter med shopping och fikerier! Fina saker du visar och är övertygad om att sonhustrurna blev nöjda liksom grabbarna!
Önskar dig en ny skön vecka!
kram
nina

Katta sa...

Hallå där! Kittajaur! vilket vackert namn på en by.Den ostkupan är så fin vilken snäll vän du har.Tror nog sonhustrurna blev glada över lycktorna. Hoppas din förkylning tar och lämmnar dej nu.Kram Katta

Elzie sa...

Vad fint. Och jag är ju mer än vanligt förvirrad. Skriver svar på din kommentar hos en annan bloggerska, ha, ha. Hur ska det bli med en annan när man blir ändå äldre?
Hoppas du har en bra dag. Den där glaskupan tyckte jag var väldigt fin förresten.
Kram Elzie

Karin i Villa Grå sa...

Hej rara!

Här hostas det också, kan jag meddela. Bara för att jag gick och skröt om att vi aldrig blir sjuka slog förkylningen till :-O

Vilken ljuvlig skylt! Me like!

Hi hi, jag tror inte att bilskoleläraren jublar över nöjet att få köra runt med mig, snarare tvärtom. Men vilket årtionde som helst kommer han att upptäcka att han känner sig trygg i passagerarsätet och kan meddela att jag är redo att köra upp :-)

Ha det bäst!

KRAM! Och krya på dig!

Karin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men Ulla _Bella , fy på dej . Ställa stolen i ett hörn och sen skkylla på ngn anna att de har haft sönder den ...ha, ha , ha !!
Vad är det för underbar liten sak som ligger under glaskupan ??
Krya på dej nu !!
Kram/Lotta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men , hu som jag skriver och stavar . Ursäkta , lite sent nu !
Lottan

Anonym sa...

Den där skylten föll jag oxå för, helt underbar.

Glad att du tittade in till mej för vissa länkar föll bort när jag ändrade om hemma hos mej.

Bodil sa...

Ulla-Bella - vad kul att höra av dig. Tomtebodan gillar jag också. Jag köpte bl a min stora klocka därifrån och en skylt till köket köpte jag i höstas (fast det kanske var från Br Öberg). Hade det funnits en sådan butik i närheten så hade jag blivit utfattig!! Din skylt är så himla fin. Skall nog ta och visa min också.
Kram på dig donnan!

Anonym sa...

Vilken fin skylt. Den skulle bli fin och passande i mitt kök.
Inte kul att vara förskyld. Hoppas att jag klarar mig.
Må så gott
kram ewa