torsdag 29 januari 2009

easy up easy down

Hejsan alla bloggerlovers, känns som att det är dags att uppdatera. Har varit lite bizzi som ni kanske förstår av bilderna som kommer.
Ibland när man får något på hjärnan så borde man få en stor fet smäll så man somna och när man vaknade så skulle det inte finnas ett spår kvar av renoveringstankar, jag menar vilket jobb!!
Man ska vara frisk o hurtig och inte vig som en elefant när man ska pyssla med renovering det har jag då ärligt erfarit. Nåväl skulle det finnas ett pris för uthållighet så skulle jag säkert vinna första, var så säker.
Ta bara detta med easy up tapeter, vilket hån jag brottades med våderna som attackerade mig när dom inte ville sitta pga. för lite lim, fast det stod minst 40% mindre lim än till vanliga tapeter
på beskrivningen.


Så här såg det iaf. ut före. Allmogegula köksluckor,blå boasering, blåa tapeter och taket hade en svag vit lacyr.


Här har jag "gnott" med målartvätt på köksinredningen.


Köksskåpen blev ju också i vitt liksom taket.

Taket och boaseringen målades i vitt och väggen mot fönstret tapetserades med en vit tapet.

Den andra väggen fick en vacker fondtapet med tulpaner.

Olyckligtvis så råkade gubben slå sönder min vita kökslampa så han fick vackert följa med och köpa en ny. Vi letade en hel dag innan vi hittade denna som vi båda föll för.

Kan tyckas löjligt men visst passar gardinstången perfekt.
Lite smått o gott har kommit på plats på väggen efter jag fotat men det får jag väl visa en annan gång. Just nu är man bara jäkligt glad över att projektet är klart och att man fortfarande är gift, jag menar det tar på humöret, så tack lilla gubben för all hjälp och tålamod.
Idag är det torsdag vilket betyder helg för Ulla-Bella, nice efter en jobbig vecka.
Skulle på matcirkel idag men den fick ställas in då mer än hälften av oss var förkylda, det är en rackarns influensa som går nästan alla här i byn hostar och snörvlar.
Fick ginza katalogen i lådan idag, blev så glad då jag såg att det fanns karaokecd att beställa. Vi köpte en sån apparat för något år sen men har aldrig använt den, tänkte ordna med en ladies night för sånglystna ladies här framöver.
Tack för tipsen som jag fick av er, sing a long o gokramar på er!
Ulla-Bella tapetserare!

9 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh du milde, Ulla-Bella, vad du har slitit! Men vad jättefint det blev! Kul också med lite nya detaljer, lampan ser urläcker ut!
Ha en goer helg, goa gumman!
kram
nina

Bodil sa...

Jo det tar allt både på krafter och humör att renovera. Särskilt när det gäller köket. Men så gött det är när det är klart. Och så fint det har blivit och så ljust. Nya gardiner också? Knopparna på stången är ju väldans passande. Ett jäkla bra jobb har du gjort!!!

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Ja vilken sits du sätter dej i, men har man tat hin h, i båten så får man ro honom i land. Snyggt blev det, även om det är lite för vitt i min smak, hoppas att du inte tar illa upp att jag säjer det. Jag gillar färger och förstås solgult, men det är ju jag det. Ditt kök är väldigt elegant.

Det där med laidies night låter kul det, synd att du skal bo så långt åt tjotahejti.

Du är värd en riktigt koppla av helg. En skön sådan önskar jag dej.

Solvarma kramar från Irene

Anonym sa...

Hej Ulla-Britt!

Tusen tack för namnsdagshälsning!
Hur mår snyggEmil då? Stackarn.

Men herre jisses så fint ni har fått det.
Vilket slit! Men väl värt för det blev kanon snyggt!
Lampan ni köpte var ju himla fin!
Ha en skön fredag!
Kram från Bodil och Matilda Visselkvist(min bror Claes påstår att hon är döpt efter hans och min syster Ywonnes marsvin de hade när de var små. Hon hette Matilda Visselkvist!!!!)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men kära nån , snacka om att ha legat i , kan du komma ner hit nu och hjälpa mig få färdigt !!
Det ser ju superfint ut !!
Tack vännen för din underbara kommentar inne hos mig , den kommer jag att leva på länge ,länge !!!
Ha en riktigt fin helg nu och ta och njut av ditt kök nu !
Kraam/Lotta

Mita sa...

Vad ljust och fint det blev! Nu får ni ta igen er och ha det gott. Har ni tråkigt nån helg, så kom upp och hälsa på i Kåbban. Visst har ni mitt mobilnummer så ni kan hojta till så vi säkert är här? Annars får vi ordna det. Kram på dig och "mobbe"

Katta sa...

Ha ha vad du är rolig :D jodå den här kattan släpar hem både det ena och det andra. vad snyggt du gjort i köket då. Tycker jättemycket om den där tapeten.Kram Katta

Gårdsromantik sa...

Åh så härligt att få höras att fler kämpar på med tapetvåder och målartvätt.

Ja vad skulle man i detta renoverande att göra?

Men så snyggt det blev - du kan verkligen känna dig nöjd!

Du måste besöka eldfesten nästa år - var så många bloggare som tyckte att det va en fantastisk upplevelse.

Kram Maud

Elzie sa...

Vad snyggt det blev. Men hur gjorde du med bården? Fick ni bort den?
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie