torsdag 5 februari 2009

Spishylla


Den 31/1 2002 föddes Emma, vårt första barnbarn. Lyckan var stor och vi var överlyckliga och stolta. Tiden går så fort och nu har lilla Emma fyllt sju år, helt otroligt. Vår skara av barnbarn har också utökats till fem stycken små raringar, så nu har vi många födelsedagar att fira framöver.



Här hemma flyter allt på som vanligt, jag har skaffat en duk som jag lagt på det fula furubordet och vips så försvann det!


Tände ett ljus i lampetten ikväll, gillar det vackra skenet som blir mot spegeln.


Mannen har fått lite terapijobb bestående av att tillverka en liten hylla bredvid spisen, precis lagom att ställa lite kryddburkar och annat tjafs på.
För att inte tapeten skulle bli skitig medesamma satte vi ett tallriksunderlägg under magneten som håller knivarna på plats, perfekt..
Idag har vi iaf. kommit igång med matcirkeln, dagens mat bestod av fiskburgare gjorda av malen lax och räkor. Kryddat med citronsaft, gräslök, ägg och salt o peppar. Serverat med nybakat hamburgerböd bakat av dinkelmjöl samt tomat och advokado.
något annorlunda men gott jag lovar.
Trevlig helg på er alla!
Kram Ulla-Bella

6 kommentarer:

Elzie sa...

Jättefint ljus där på väggen. Och vad smart att sätta dit skydd bakom knivarna. Är ju ett sånt ställe som blir skitigt med en gång annars.
Den där stansen med fjärilen är en Quick Kutz som jag köpte på mässan i höstas. Det finns både den som jag visade (och som var jättekrånglig att stansa ut!) och så en del till om man vill ha en annan bakgrund på fjärilen. Dyr som kvicksilver, 219:-. De har vett att ta betalt säger smålänningen.
Men att du bor i Älvsbyområdet. Där var jag 1976 och hälsade på folk, hi, hi.
Ha en skön dag.
Kram Elzie

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Ja det är väl gott med barnbarn, jag har 4 i åldrarna 2 till 7 år.

Du det är väl synd på räkorna och laxen att mala ner den till färs, dom är mycket godare i naturligt tillstånd, ja kokt eller stekt då förstås.

Skön helg önskar jag dej

Solvarma kramar från Irene

Beas sa...

Vilken finurlig liten hylla. Vad duktig din man är. Och vad jag förstår har du också varit rejält duktig med rusten av ert hem. Det är roligt, men JOBBIGT att rusta ju.

Grattis också till alla barnbarnen. :-)

Jag är glad att du fortsatt blogga.

Ha en underbar lördag!
Blir det till att glutta på Melodifestivalen tro ikväll tro?

Kram Bea

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hallo Ulla-Bella-gumman!
Jättemysigt kort till barnbarnet och vackert textat! Bra du sätter gubben i lite terpiarbete, fiffigt med kryddhyllan och tallriksunderlägget bakom knivarna!
Må så gott och ha en underbar ny vecka!
kramelikram vännen!
nina
ps. glad du är tillbaka :D

Hanna sa...

Så fint kort.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Bodil sa...

Har du gjort det fina grattiskortet själv?? Branbarn är ljuvligt. Jag dhar mitt så lång ifrån bara. Åker till kungliga hufvudstaden i morgon för att få håll den lille gosse. Mormor längtar så inni vassen kan du tro!!!
Kram, kram