måndag 16 februari 2009

Fina vidder

Det är kallt hos oss just nu och har så varit i flera veckor nu, imorse visade temperaturmätaren -29 grader, då vill man helst dra täcket över ansiktet och stanna i värmen. I morse kunde jag faktiskt det eftersom jag tagit mig en ledig dag idag.
Nä, inte det inte, det blev inte att ligga och snusa under täcket istället blev det lite städning i huset.
Solen den har faktiskt börja att göra sitt, så mitt på dagen blev det faktiskt riktigt mänskligt och behagligt att leva när det blev lite varmare.


Se så vacker solen är. Men vi har massor med snö, undrar när den ska tina bort?

Så här såg det ut utanför stugan där vi hade vår matcirkel förra torsdag.


Igår åkte vi och hälsa goda vänner som bor lite i utkanten så att säga. Det var så vackert, var tvungen att stanna och ta denna bilden genom bilrutan.




Kolla på vidderna och den fantastiska skotermiljön.



För dessa grabbar var det hur kul som helst med lite bus i snödrivorna. Sen åkte dom iväg på en liten skotersafari, vi däremot gick in och fikade hembakade bullar.
Alla årstider har sin tjusning inte minst har våren sin. Det är en härlig tid när solen börjar att dra ner takdropp från taken och man kan sitta ute och njuta av solens strålar och kanske grilla en korvbit. Att skala en apelsin ute och dricka en kopp choklad är inte fel heller.
Nu ska jag inte skriva mer idag, snart kommer barnbarnen hit en liten stund, må så gott all of you!
Kram Ulla-Bella

4 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hu så kallt, men vad vackert ni har det där uppe! Som att leva ilugnet själv känns det som. Är det så?
Må så gott, du goa Ulla-Bella!
kram
nina

Annika sa...

Vilka vackra vinterbilder men lite mildare grader är inte så dumt.

Jag älskar att packa fikaväskan och åka en sväng med skoter till något mysigt och soligt ställe =)

Ha en fortsatt bra onsdag,

kram Annika

Elzie sa...

Nog är det vackert så det förslår. Det blev ju en riktig vinter härnere i Småland också detta året. Något vi inte är bortskämda med. Men nu börjar vi bli trötta på 15 minus på nätterna. Det känns väldigt kallt härnere.
Hoppas du hade en bra stund med dina barnbarn.
Kram Elzie

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Sköna bilder du visar, men dock iskalla. Jag förstar din längtan till varen med takdropp, inte för vi har haft sa värst mycket snö i Göteborg. Men efter att tillbringat nagra dagar här i Bayern sa tycker jag att det räcker med snö.

Jag är fortfarande i Bayern i Tyskland hos min älsklings föräldrar. Vi har ca 30 cm snö och ca -3 grader. Vad beträffar ryggen sa börjar den bättra pa sej, men ingen mer snöskottning för mej nej.

Fast nu längtar jag till Göteborg med mindre snö, om ens nagon alls och till havet med solglitter. Vi är hemma igen pa mandag och det skall bli sa gott att komma hem till vart egna lilla bo.

Solvarma kramar on mas fran Irene