söndag 1 mars 2009

Barnvakter

Idag så går det tungt, riktigt tungt. Jag menar nu inte Wasaloppet utan min dator som bara hakar opp sig hela tiden. Oj så frustrerande! Nu måste det bli en ordentlig diskrensning här.
Har haft en hektisk tid med både det ena och det andra. Vi har varit barnvakt i två dagar till Emil och Wilma då sonen med fästmö och lilla Julia varit i Barcelona på weekend.



HÄR ÄR SNYGGEMIL(som tappat guldlockarna)


HÄR ÄR WILMA (som gillar pippi)
Visst är det rart med småbarn, men det är nog så här man märker att man inte är någon tjugoåring längre. Aktiviteter har det inte varit någon brist på eller vad sägs om bakning av jättesmarriga kanelbullar, pyssel, teckning och färgläggning,picknick med korvgrillning o varm choklad,vi har också byggt kojor av filtar, kokat palt för det ville Wilma ha. Hur har vi då hunnit med allt detta?- Jo vi har stigit opp klockan fem varje morgon (-morgonstund har guld i mun!)
Klockan halv åtta lördagmorgon överlämnade vi guldklimparna till deras mormor o morfar sen åkte vi med några släktingar till IKEA.

Denna skylten köpte jag på dollars för ett tag sen.

Passar bra att hänga opp på dörren.
Det var en trevlig dag, inte bara shoppingen, vi var även och såg oss omkring i både Haparanda o Finland. Vi avslutade dagen med attbli bjudna på en härligt god smörgåstårta och såg på melodifestivalen. Väl hemma somnade jag som en stock och sov till halv tio i morse, då väckte gubben mig och undra om jag inte skulle komma och se på Wasaloppet.
Sköna hälsningar till er alla!
Kram Ulla-Bella

5 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Ja du har fullt upp ser jag, barnpassning och shopping, det ena förtar inte det andra.

Vilka söta små gullungar du har och fullt upp blir det när man skall vara dom till lags.

Jag förstår att du sov så länge. Länge och länge förresten, till den tiden sover jag nästan varje dag :) det är till att ha det bra när man rår sin tid, även om jag skulle önska att det skulle vara bra att ha ett jobb att gå till.

En skön fortsatt söndag och en god start på den nya veckan önskar jag dej.

Solvarma kramar från Irene

Elzie sa...

Så goa ungar.
Nej, börja med ersättning gör jag inte. Dels så vet jag att man får fortsätta med dom istället (min svägerska höll på och tugga dom i över 10 år!) och dels så mår jag dåligt av både tuggummin och sugtabletter. Så jag får vara naturell istället, ha, ha.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Gårdsromantik sa...

Visst är det tur att man kan vila upp sig med lite shopping efter barnpassning i ingen barnlek!

Vilken härlig skylt!

Kram Maud

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Kanske behöver semester några dagar ;D
Fast trevligt verkar ni haft i alla fall!
Rolig skylt!
Må så gott goa vännen!
kram
nina

Bodil sa...

Vi har också passat barnbarn - dock bara ett. Men det är heltidssysselsättning för oss två! Och aktiviteter har det blivit här också. Idag körde jag för Ida hem till Kungsbacka, så nu har lugnet lagt sig här hos fru Gredelin.
Söta små barn du har fotograferat!!
Kram