onsdag 4 mars 2009

Fikastund på jobbet

Har varit på jobbet ikväll och träffat massor av trevliga människor. Det blev inte direkt jobb utan mest bara en trevlig cafekväll med lite handarbete och fikastund.
En av mina vänner hade sytt dessa pannlappar som jag fick, visst var dom väl söta?


Vackert sydda i lappteknik med väl valda färger.

Det lilla bandet fungerar som upphänge.

Gulligt par eller hur?

Ville också visa denna lilla porslinsfigur, egentligen är jag inte mycket för porslinsfigurer , men denna har fallit mig i smaken, sött litet par.
Idag fick jag en inbjudan till klassträff, herregud det är 41 år sen man träffade många av klasskamraterna, visst skulle det vara kul att mötas men tyvärr är träffen precis när jag är borta på semester, osis!
Har också fått en inbjudan till släktträff, den inföll också på semestern, typiskt. Inte för att det lockar mej speciellt med släktträff, känner säkert inte många av dom.
Än är det ju långt till sommaren och mycket kan ju hända innan dess, så inga dörrar är ju stängda ännu, den som lever får väl se.
Nej nu ska Ulla-Bella och sussa, imorgon är det arbetsdag så lite sömn kan ju inte skada.
Sov så gott allesammans!
Kram Ulla-Bella

10 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja tänk ibland händer ingenting och ibland händer allt samtidigt !
Usch jag är ingen sån där "reunion" människa , jag har så dåligt minne och det bygger ju ofta på att prata gamla minnen och namn ska vi inte prata om , komma ihåg det , hu !
Fina grytlappar har du fått i alla fall , vilken go vän !
kram o sussa gott !!
Kram/Lotta

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Vilka vackra grytlappar som du fick.

Ja det är kul att träffa sina jobbarkompisar så där lite off record, det skulle jag oxå tycka om jag nu hade några.

Du har rätt i att träffa människor som man inte har träffat på länge, det är inte så mycket att hänga i granen, det är inte så mycket att prata om. Bara lite minns du och vad har hänt med dej sen sist.

Själv skall vi i helgen få storfrämmande, min lelle pojk, lelle å lelle förresten, han är ju ändå 25 år förstås, och hans flickvän skall komma ner från Umeå, det skall bli så kul att se honom igen. Så på fredag skall vi ha fest här för dom och så kommer mina 2 andra barn med sina respektive och deras barn, min fd man och min fd svärfar, in alles blir vi 14 personer. Min älskling skall fixa till pastasallad och baka en tårta, och jag har bakat bullar och lite annat smått o gott.

Om du inte ser nått nytt på gamla vanliga bloggen så kan du gå till min fotoblogg
http://solvarma-foton.blogspot.com/
där deltar jag i fotoutmaningar och visar bilder så gott som varje dag.

Natti natti eller Go morron eller middag, vad det än är när du läser detta, så hoppas jag att den är god.

Skön helg önskar jag dej

Solvarma kramar från Irene

Bodil sa...

Heter grytlappar pannlappar hos dig? Nytt ord för en sörlänning.
Släktträff skall du absolut gå på. Vi anordnade en släktträff för 5 år sedan. Det kom 110 personer till den gamla släktgården. Jisses vad kul vi hade. Pågick långt fram på småtimmarna. Vi hade så kul så det bestämdes att vi skulle träffas efter 5 år igen. I år alltså!
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej rara du!
Klassträff efter 41 år hmm...
Släktträff låter roligare och de lägger väl en sådan just när många är lediga och kan. Fast Ulla-Bella du kanske har planer på kulörta lyktor???
Söt vän som gett dig dessa fina grytlappar, som det heter här :D

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

men åhhh!!! Är för trött alltså...
Önskar dig en underbar helg!!!
Varm kram till dig!
nina

Anonym sa...

Hej!
Vilken underbar blandning du har i din blogg! Gillar jättemycket! Såna där återträffar är jag inte mycket för heller!
Ha det bra!
Hulda

C De-sign sa...

Ja ibland "kör" det ihop sig....jag upplever ofta att telefonen är tyst... men om jag har besök...eller är upptagen på något sätt då minsann ringer det!!!! Men man måste ju ibalnd välja...vad man helgt vill göra...och det finns inga måsten!!!! Ha en skön helg! Kram fr C

Gårdsromantik sa...

Men så spännande med klassträff efter 41 år sedan - nåja semesterresa är ju inte helt fel det heller.

Vilka underbara grytlappar - så vackra färger!

Ha det så bra på kalaset!

Kram Maud

Bodil sa...

Gokväll i stugan!
Nu kan du tro att kärringa Gredelin har gjort fina spetsknappar. Du kan väl komma och titta!
Ha en go vecka

Elzie sa...

Jättefina grytlappar. Och det är ju så typiskt att allt ska vara samtidigt.
Var på klassträff för några år sen och det var inte ens hälften som dök upp. Lite tråkigt, men inte mycket att göra åt. Det var mycket jobb innan kan jag säga, ha, ha.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie