onsdag 25 mars 2009

En fröjd för ögat

Nu äntligen...har jag fått en stund över att skriva några rader! Tack alla för goa kommentarer värmer gott i hjärteroten....
Helgen ja den har liksom värsta jumboplanet flugit iväg och plötsligt är vi mitt i veckan ofattbart vad tiden går fort.
Snart är det påskatider och man får börja att smörja och trimma in kvasten så det går lagom fort till blåkulla.


I helgen var jag in i en affär som heter änglafröjd, och sannerligen gör den skäl för sitt namn...det är en fröjd att gå in där. Här finns allt mellan himmel o jord, jag föll för denna kruka med fejkblommor i.

Men vad är det som tittar fram här då..?


Renarna uppehåller sig mest på stora vägarna nu, så man får se opp i trafiken.

Lite pyssel har jag hunnit med också. Sydde en liten påse och tryckte med textilfärg "bath",sydde på ett broderat badkar som jag fått av en händig vän.
Påsen hänger nu i badrummet full med goaste tvålar.


Naturligtvis har det varit barnbarnsbesök också...... Lilla Julia fick komma några timmar och rå om farmor o farfar, det gick riktigt bra. En liten promenad hann vi också med i den sköna vårsolen.
Det var allt för denna gång, imorgon träffas matcirkelgänget ska bli så kul så!
BAMSEKRAM ULLA-BELLA

5 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Tack för grattishälsningen.

Ja du, det är många sköna ting du visar, men det skönaste är nog barnbarnet.

Renarna har väl oxå tröttnat på snön och vill vara lite torrskodda.

Det var en rejäl tur din son tog för att köpa bil, hoppas att det lönar sej.

Om du tittar in till mej igen, kan du kolla in våfflorna som jag åt i dag och lite blommor och sol får du oxå.

Solvarma Kramar från Irene

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men vad det händer där uppe i norr , renar på vägen och en underbara BATHpåsar sys , fantastiskt !! Men stod det inte Loppan på den där påsen ;-)
Ha,ha vi köper inte hundgodis till våra barn ,utan på Netto som vi kallar hundaffären för dom har en Skotte i sin logga .
Ha det bäst Ulla-Bella och tack för dina goa kommentarer , dom gillar jag !!
Kraam!

Anonym sa...

Hej!
Lilla Vargen är en mycket tålmodig herre, när matte vill! Och vad gör man inte för godis! Han är en riktig raring!
Fröjdbutik med godsaker, jag har samma kruka i plåt. Den står i sovrummet med fuskblommor! Och sen har jag en likadan kungakrona för värmeljus också, som står i ditt fönster! Idag ska Lilla Vargen och jag åka till staden för att köpa hundgodis, nytt halsband och lite leksaker! Han är bortskämd, men han gillar det!
Hulda

Lily of the valley sa...

Så söt påse du har fixat till! På tal om söt...Julia är supersöt :D
Jag har inte blivit faster än...
Längtar :D))))
Under tiden får jag också smörja och trimma kvasten ;-)))
Ha de gott
Kram lily

Mitt i mitt liv sa...

Snacka om sötaste bruttan i stan! :-)