söndag 29 mars 2009

Solcellsbatteri o påskplanering

Hallo everybody!

Nedräkningen har börjat, bara 2½ vecka kvar till PÅSK! ....Jag längtar så inni nordens, vi får det uppskottat nere i stugan lagom före påsken så vi kan börja elda i kaminen på dagarna, på så sätt kommer fukten ur väggarna och det blir varmt och skönt och övernattningsbart.
Tänkte börja med lite mat o bakplanering till veckan.
Vad ska ni ha på påskabordet?
Här blir det nog mest grillning och stekningmurrikan ute i det fria...bara vädret tillåter, hoppas, hoppas.
För man känner sig som ett solcellsbatteri, ju mera sol man får desto mer energi lagrar man som kan nyttjas på mulna skittråkiga dagar(som typ idag)


Söt va? Min lilla lyckokanin.

Nä, men där ska du väl ändå inte vara? I min nya söta ljuskrona.


Bra med saker som man kan hänga i fönstret, det håller på att vara trångt om utrymme.
Nu ska jag gå och göra färdigt räkningshögen, mindre roligt. Tänk det är så mycket månad och så lite pengar och allt blir bara dyrare och dyrare.
Nog med tråkprat, fast vem har sagt att det ska vara roligt jämt även om det underlättar.
Kram Ulla-Bella

5 kommentarer:

Annika sa...

Vilken söt kanin och krona =)

Här har det inte planerats ett dugg inför påsk, vi ska åka iväg och njuta av snö och förhoppningsvis sol med.

Hoppas att det gick bra när du kämpade med dessa tråkiga räkningar,

kram Annika

Daniel sa...

Ska äta påsk memma med grädde!

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Jaha, du och din lilla kanin håller på att planera påskens begivenheter, hoppas att ni får en skön helg i erat paradis.

Själv behöver jag inte planera, vi är bjudna till Storsonen ute på Donsö, han och hans familj skall tidigt på eftermiddagen ha lite påskkaffe, då det kommer en hel del folk som dricker kaffe och har det allmänt trevligt, lite senare äter vi och dom samt hans sambos föräldrar lite påskmat.

Solvarma kramar från Irene

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tack för din kommentar inne hos mig , den var så himlans bra och du är så klok ,fast du känns inte som en gammal kärring !!

Ja här har jag oxå börjat tumma bland påskrecepten .

Tacksamma kramar /Loppan

Elzie sa...

Jättefin krona. Och kaninen var söt den också.
Låter mysigt med stugbesök i påsk.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie