tisdag 30 oktober 2007

Utflykten



Ett av vardagens små guldkorn är att få åka på utflykt, så jag tog med min kompis på den utlovade utflyktstrippen.

Stället dit vi åkte heter Stålgården handel ett riktigt smultronställe om man gillar konstväxter,ljus o ljuslyktor etc. Affären finns i Långnäs. Hon har öppet mån, tis, tors 14-20 Ons, fre 10-17 Lördag 10-14

Denna oljelampa gjuten i betong köpte jag vid första besöket, den pryder nu våran trappa och hälsar alla besökare välkommen! Idag fick jag naturligtvis med mig lite ljus, söta glaspollor mm.

Fick besök av sonen, blivande sonhustru samt mina två små sköna barnbarn Wilma 2,6 år och lille Emil 7 månader som för övrigt fått sin första tand idag. Wilma hon ville så gärna sova över hos sin farfar och när hon inte fick det blev det ingen kram för vare sig farmor eller farfar, det var straffet det. Nä det ska väl bli en dag imorgon också bäst att runda av o säga god natt!

2 kommentarer:

mittiminvillervalla sa...

Ja, vad ska man säga. TACK för en jättefin eftermiddag. Tänk vad jag är rik som har en vän som du. Jag uppskattade verkligen vår utflykt och ska snart hitta på nåt för dej jag också. Måste bara komma på vad! Tusen kramar till dej.

mittiminvillervalla sa...

http://www.lantlif.blogspot.com
här har du adressen till den där sidan som jag pratade om. Om du går in där så finns en länk till kuriren. Systerns hem finns kuriren idag. Superfint!