onsdag 31 oktober 2007

Provtagning


Jag är reumatiker, och har i dagarna fått tid för återbesök på reumatologen i Sunderbyn. Inför detta återbesök blev jag anmodad att ta ett antal blodprover på vc en vecka i förväg.
Eftersom jag råkar vara ganska svårstucken så är det inte allt för lätt procedur det här med provtagning.
Efter 45 minuters väntan i ett fullsmockat väntrum så blev det äntligen min tur, sköterskorna grinar lite illa när dom ser mig för dom vet vad som väntar. Men med en stasad armled och en barnkanyl så brukar dom få den mängd som behövs, visst gör det ont men det går över.
Föresten så undrar jag vad min läkare ska säga när hon får höra att jag slutat med Methotrexate, det är ett cellgift som ska vara bra mot reumatismen, men jag var jämt förkyld, blödde lätt näsblod och kände bara att detta var inget för mig.
På tal om medicin så har jag en väninna från Finnland, hennes mormor var en sk."klok gumma" som tillredde sina egna mediciner från naturens skafferi här kommer ett recept som visst ska funka alldeles bra.

Ta en ½ flaska renat typ koskenkorva
ställ flaskan i en myrstack 3 dygn
Ta opp och sila bort myrorna
Badda på det onda och värken ska ge sig
denna de kokt kan endast tillverkas sommartid,
och det funkar bara med klarglas på flaskan

Jag kommer absolut att pröva fast jag måste vänta till nästa sommar tyvärr. Undrar vad min reumatikerläkare skulle säga om jag berättade för henne om mina planer?
Nåväl det är länge till sommaren, ikväll snöar det stora lapphandskar, det gillar jag inte.
Imorron väntar totalrenoveringen av mitt hår det ska bli så himla upplyftande så natti natti hörs sen...

Inga kommentarer: