fredag 2 november 2007

En djupdykning i skurhinken

-Så himla fräscht den luktar Ajax F'ete des Fleurs, har använt den idag som rengöringsmedel i min skurhink. Så himla tråkigt men ett nödvändigt ont det där med städning.
Belöningen efteråt var att det luktade friskt o rent i hela huset alltså värt besväret.
Gårdagens helrenovering av kalufsen blev inte riktigt vad jag förväntat mig, men det går ju tyvärr inte göra en skönhet av ett monster. Han var jätteduktig färgade först mitt hår i en varm lite gyllenbrun färg sedan gjorde han lite ljusare slingor fram på luggen inte alls illa MEN, jag är inte jag förrän jag fått tillbaka mina blonderade slingor! Så nu deppar jag lite faktiskt så det passade bra att skura o damma idag det rengör själen lite också.
Efter städningen hängde jag upp en nyinskaffad ljuslykta ska visa bild på den sen, så lite det behövs att glädja mig nu är kvällen räddad.
Vi hörs ska ut o spöööka lite....

1 kommentar:

mittiminvillervalla sa...

Du var då en energisk madame du
:-) Önskar jag fick lite fart på dököttet. För här behöver röjas. Kom gärna o spöka för oss igen !