torsdag 15 november 2007

Matcirkel






Idag har jag tillsammans med sju andra glada kvinns varit på matcirkel. Vi samlas varje torsdag mellan elva och två för att laga en god rätt.

Förutom matlagningen är det gemenskapen som värmer gott i hjärteroten, vi är verkligen ett glatt gäng som funnit varandra.

Idag blev det lax med parmesanost, senap och pressad potatis,rivna morötter med apelsin och nötter väldigt smarrigt. I efterrätt gjorde vi en äppelkompott som jag ska lämna recept på en annan kväll när jag inte är så himla trött. Vi har också under kursen lärt oss lite vett o etikett, kolla på bilden vilken fin dukning, rena nobellfesten eller hur?

Salladen som också syns smakade utsökt vill jag minnas.
Vill också skicka en hälsning och tacka för kaffe med dopp hos A o R, krya på er!




3 kommentarer:

mittiminvillervalla sa...

Skrev mina egna inlägg och tittade sedan in här hos dej. Ha ha ha, nu har vi alltså gjort det igen! Kram på dej !

en brunetts bravader sa...

Vad trevligt med en matcirkel! Det borde man ju ta och starta! :)

Guldkorn i min vardag! sa...

Är man med i en förening så kan man ta ABF till hjälp, det är verkligen jätteskoj:)