torsdag 22 november 2007

Shopping & ömma fötter

Aj, aj vad jag önskar ett härligt fotbad just nu, har ett liggandes i förrådet men ids inte plocka fram det. Vi har avslutat matcirkeln med att åka till stan och roa oss med shopping, mat & fikastund. Som vanligt när vi träffas skrattas det i parti och minut inte en tråkig stund med mina fina Majvoror(gruppnamn). Jag hittade en sån fin svart tunna för tvättmedel till tvättstugan eller rättare sagt så var det M som spana in den till mej. Jag köpte också en skiva med PAUL POTTS denna skönsjungande man snacka om att man får äggkartong på armarna när han sjunger("Time to say goodbye) helt underbart i love it! Sen kan ju alla spana läget för nu har Ulla-Bella köpt en kariokemaskin, ni vet en sån där som man sjunger med i -yes va kuul! Det blir nåt buskul av det när man får besök av kompisar kanske?
Tänkte avsluta mitt inlägg ikväll med ett recept på brytbröd som jag fått av min goa vän A.

Jonas bröllopsbröd

  1. 3 dl vatten
  2. ca 1 l vetemjöl Tryck ut i långpanna jäs 15 min.
  3. 1-2 pkt jäst + en skvätt olivolja
  • nån dl olivolja
  • vitlök Blanda o låt stå en stund
  • rosmarin

Tryck fingerhål i degen häll över oljeblandningen. Strö över rikligt med flingsalt. ugn 250¤

God Natt Alla Som Läser och Tack till Majvororna för en fantastisk dag ros till C som körde!

Inga kommentarer: