söndag 18 november 2007

Vinterutflykt







kanisberget





















Eld o grillad korv






Kanisbacken, tyvärr opistad så barnen kunde inte åka bob synd!
Kul med en liten oplanerad utflykt, sonen med sambo och barnbarn skulle åka till kanis på utflykt dom ville vi skulle komma med så sagt o gjort vi hängde på.
Vädret var perfekt och elden brann förfullt när vi kom, det blev grillkorv med bröd som smaka alldeles förträffligt.
Kaffetermosen hängde med och choklad till barnen smaka bra förstås( för dom).
Synd var att inte kommunen låtit pista backen så det blev ingen bobåkning i backen för småttingarna, mor o far fick mest dra omkring dom i snön vilket inte var den lättaste uppgiften. Hursomhelst var det en härlig tur och frisk luft kändes bra för lungorna.
På eftermiddag ringde en kompis och bjöd på taccos guuud va häärligt!!!
Tack så hemskt mycket för den goda maten, flowers to you from us.
Nu ska jag kolla på A:s nystartade blogg, hoppas du får blodad tand!!
Natti,natti see you!








2 kommentarer:

annelie sa...

hej!
jajjomen nu är jag fast i bloggträsket...hihihi.skitkul ju...

annelie sa...

gomorron!
jag sitter å knåpar på min blogg,men än har jag inte lärt mig allt jag kommer att slå en signal till dig med mina frågor...hihihi.tack för ditt inlägg ha en jättebra dag och gratta din gubbe från oss /kram annelie