torsdag 6 mars 2008

En titt i påsen

Idag har det verkligen varit en dag då man fått känna att man lever. Dvs att ryggen inte varit min vän idag på något sätt. AJ,AJ men det är sånt man får ta när man är ute o ränner.
Ja då ska vi väl ta en titt i påsen, måste ärligt erkänna att Kamprad i all ära men i Finnland kan man faktiskt shoppa loss och hitta vansinnigt fina saker.
Alla år som jag åkt på denna resa så har bussen styrt över till andra sidan dvs Torneå, här finns naturligtvis Alko för dom som är intresserade av lakrits hmmm... för oss andra är det nog annan shopping som gäller.
Jag brukar alltid leta efter en ny väska(är lite av en väskoman) och hittar alltid en som jag vill ha.


KOLLA är den inte snygg!!! i love it....



Gillar detaljerna, spännet färgerna och alla sidofack..sen är den grund och bra lätt att hitta börsen o sånt ni vet! Prismässigt inte dyr strax under trehundra kronor.

Sen hittade jag dom här underbara BURKARNA i tre storlekar.
Kolla nu om jag hade kunna det där med skära bilder så hade ni sluppit att se dubbelt fy på mig....

Burkarna med lite lagomt nötta kanter!
Tillsvidare får dom stå på hyllan i köket, till sommaren kanske dom får följa med ut till sommarstället..

Ikea då? Ja där blev det haklappar, inte till mig som ju inte ens kan dreggla..ska förresten rätta mig från mitt förra inlägg jag tuggade faktiskt INTE stearin men väl parrafin som ju just smakar.. stearinljus så var det sagt.
Dessa söta haklappar ska mina småknyten få ha när dom kommer och fikar hos farmor.
Sen köpte jag lite tyg till en kudde jag ska göra, påslakan mm.
Ett vackert tårtfat med glaskupa, har inte packat opp det ännu.
Oj,oj ni måste tro att jag inte gör annat än shoppar wrong,wrong, jag är en bizzi woman med lots of annat kul på gång nästan jämt!

Oj oj glömde visa AGDA från Finnland, men hon har fjädrarna kvar än så länge.

Men visst var hon vacker, vit o dunig skön o fjunig.
Ja det närmar sig helg och med min onda rygg så är det helt perfekt med lite helgvila. Ville bara säga till er som läser... titta in till mig , kommentera ,surra , ja vad ni vill...ill love you all!!
Kramen Ulla-Bella

26 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Hej på dig!

Okej, så du kan inte dreggla och du har ont i ryggen. Det är ju inte så kul, kanske.

Å andra sidan gör du härliga inlägg med rolig text som får mig att smila och bli på bra humör! :-)

Nu ska jag se till att få tid att använda de läckra bokstäverna som du skickade, har en massa idéer för dem, vi får väl se om resultatet håller för att visas i bloggen så småningom ;-)

Kram!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

zzzZZZZzzzzZZzz... Öhm, va?

Ja jäklar, här ligger jag på soffan och sover som katten *fniss*

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men vilken liten shoppoholic du är!!!!Känner igen det där!!

Söta agda var ju föör go!!!

tack för goa kommentarer!!
Att vi valde stjärntecken .....
vad är en stjärnhimmel utan stjärntecken??? ;)

Soliga hälsninar Millan!!
* Kramelikram *
~~~~~~~`*'*´~~~~~~~
*

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Ja, nu kan jag sova gott i natt, när jag har fått min nyfikenhet stillad.

Härliga saker du köpt, bäst av allt är nog hönan Agda, den var så luftig och gossig att titta på, den kan du kolla på, när du ligger på soffan och vilar din onda rygg:) Väskan var ju ursnygg, lite annorlunda mot alla andra väskor.

Är det snart den stora dagen stundar?

Dagen jag fyllde 50 år, satt jag på ett litet torg på Madeira och smaskade jordgubbar. Jag hade fest hemma innan jag åkte. Sen reste jag på denna vandringsresa alldeles ensam, ja ensam blev jag ju inte, jag hamnade i ett gäng på 12 personer, tror jag vi var, som vandrade omkring på smala levadavägar och tittade på Madeiras vackra natur, och hade det mysigt på kvällarna med middag och annat kul.

Är detta en årlig inköpsresa, som ni brukar göra?

Hoppas att barnbarnen får något riktigt smaskigt att äta, när dom skall använda sina haklappar?

Du får ha en underbar kväll, och bara ligga där och kolla på din höna.

Solvarma kramar från Irene

Tidsmästarinnan sa...

Agda är min absoluta favorit också, men burkarna var ju också för härliga, vad många fina saker du hittat.
Ha det så gott!
/S

Lilla Blanka sa...

Hej!
Vilka fina grejer du har fått ta gpå..burkarna är snygga och i förra inlägget visar du en jättesnygg redskapslåda..Dolarstore..attans vad grejer man verkar kunna hitta där..synd att jag bor för långt söderut för att han nån sån butik i närheten...
Kram
Mia

Anonym sa...

Underbara burkar, och helt rätt färg

My Lovely Things sa...

vilka trevliga burkar..så fina..

trevlig väska..

den från dollarstore..vilket kap..finns dollarstore på nätet..¨låter som en affär i min smak..
ha det gott..
kram anna

Anonym sa...

Ja det var fina saker du köpt gillar de burkarna.Måste erkänna att jag blev tvungen att ta fram atlasen och kika lite när du skrev att ni åker buss till Finland.Men Älvsbyn låg presis där jag trodde, men det är kanske inte så långt till gränsen då.Du vet jag har aldrig varit längre norrut än till Umeå Vårt land är ju bra lååååångt.Härifrån tar man ju båten om man ska till grannlandet.Nåja, fin väska föresten.Kram Katta

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Agda hon är så vacker och vit.
Aj då att ha rygg ont är inte nå roligt det,hoppas att det snart har gått över.Många kramar
Irene

Anonym sa...

Jag förstår, det låter trevligt med såna resor.Ha det så bra, sköt om dej och ryggen nu kram Katta

Anonym sa...

Hej vännen!

Krya på dig.

Så fina saker du har inhandlat.
Agda är ju bara fluffigt gullig.
Vad fina hakklappar då kan ju Matilda komma på besök.

Visst är det tråkigt att min mor inte kan träffa Matilda så ofta. Hon kommer nu i april för att vara här när Matilda bli 1 år. Det blir fjärde gången hon träffar henne.
Vi har webbkameror så att vi kan prata och se varandra via datorn så hon kan se Matilda där fast det blir ju inte riktigt samma sak.
Så var glad du har dina nära och krama dem och skämm bort dem extra mycket nästa gång du ser dem.
Ta väl hand om dig.
Kram Bodil.

Sussie sa...

Supergullig höna :) Tack för dina gulliga kommentarer hos mig, de värmer ska du veta, stor kram.

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hej,
låter som du hade en givande shoppingdag, Skönt när dom dyker upp...
Ha jag läste din kommentar och visst är det bra att det även kan användas som ursäkt. "Vadå ont nej jag går bara sakta för att njuta av livet..." hihi ;)
Ha en riktigt go helg! Kram Annika

Anonym sa...

Väskan var verkligen superfin -det är ju bara att hålla med!! :D

Bodil sa...

Du är ju för kul....
Men hallå, du har ju fortfrande inte berättat för mig vad du går på för kurs - ståltråd???
Sen kan jag berätta för dig att jag tyvärr inte varit i Paris i dagarna - det är säkert 25 år sen.
Om du tittade på det färdigdekorerade minialbumet från inspirationsboken så ser du att det finns ett litet foto på Eiffeltornet. Och då tyckte jag att det kunde väl vara ett lämpligt förslag att sätta in bilder från Paris-resan och inte från Ullareds-resan.
Kul uttryck att man ror med alla åror. Just nu behöver jag nog ha en motor också för att ta mig fram - dras nämligen med en seg förkylning.
Ha det gott i helgen!
Kram från Bodil

Ljuva ro sa...

Vilkn charmig höna! Gillar de snygga gröna burkarna oxå! Kul med barnbarn som kommer o hälsar på!

C De-sign sa...

Fina saker du köpt! Vila nu så ryggen blir bättre!
Ha en skön fredagskväll
Kram fr C

Helene på Rörvik sa...

Hejsan!
Tack för att du kikade in på min blogg!
Vad fina saker du har inhandlat, gillar väskan.
Brodyren på gardinkappan är maskinbroderat.
Ha en fin kväll!
Kram Helene

Karin i Villa Grå sa...

Tack för kvällens skratt, du har en helt underbar humor!

Jepp, jag ska tugga på plastbambun i stället för på de små ljuslyktorna, ha ha!

Du är bäst!

Kram, Karin

husnummer30 sa...

Dem burkarna var verkligen superfina! Är smått tokig i burkar och det blir ju inte bättre när du visar så fina... :-D

Ha en fin helg! //Jill.

Annika sa...

Så många godsaker du shoppat, nu gjorde du mig allt sugen på en ny väska, jag är nog lite av en väskoman jag med fastän jag lugnat ned mej betydligt.

Ha en trevlig helg, kram Annika

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Halloj gums!
Vad du har shoppat loss, fina grejer! Väskoman hihi då är vi två! Tur att den fina väskan gör det lätt att komma åt börsen när du ska ut på dina shoppingrundor :D
Söta Agda var ju för go!
Ha en skön helg!
kram
nina

Resa med Herbert sa...

God Kvinnodag, på dej

Det är jag som tittar för att tacka dej för din lördagstitt hos mej. Det finns plats för er båda och många många till, det är jättekul med alla påhälsningar.

Det ser ut som om du kommer att få en kul lördag, många goda skratt är nog den bästa medubensinen, som Pippi sa. Jag har från en välinitierad källa hört att du "ska få utspätt vatten med tilltäppt sugrör när hon kommer!" undrar vad det smakar? det måste du berätta, *ha ha ha*

Men jag måste berätta för dej, att jag gör liknande felsäjningar som Villervallan. Jag hade en läkare som hette Östen Helgeson tror jag det var, eller var det Helge Östenson, jag lyckades aldrig lära mej vilket det var:)

Hoppas att ni vinner milioner.

Nu skall jag kila ner till Tossa och införskaffa, Cava, och skåla för den Internationella Kvinnan, och alla andra förstås, Skål och Kram från mej och Hebbe.

Unknown sa...

Så trist att ha ont i ryggen..men så fina saker du hittade på din shoppingtur i Finland,jättefin väska..skulle själv behöva en mindre så att man hittar alla sina grejor,har en ganska stor just nu,men då blir den också överfull med allt möjligt..och så tung,puhh=)Fina burkar med..och såå söta haklappar!Tack så mycket för både fin kommentar och fint inlägg i min GB,alltid kul när någon hittar in dit och skriver en rad!=)

Kram Maria

annelie sa...

go kväll!
hoppas ni haft trevligt hos villervallan.ikväll har vi spelat bingolotto en stund...haha sen tog jag o pojkarna en promenad.lagomt kallt nu i kväll ute..haha.jag är oxå en "väskoman" .superfin väska.en sån vill jag ju oxå ha....haha. trevlig kväll/kramiz