tisdag 18 mars 2008

utmaning

Karin som har den supersköna bloggen i Villa Grå har gett mej en utmaning, nämligen visa vad som är bäst och pest hemma hos mig!
Skulle kunna ställa fram jag och gubben min på pestsidan just nu med alla flunsavirusar, men du lilla Karin du fick opp mej på benhögen och det ska du ha kredit för din lilla rackare..



Det bästa i vårat hus det är nog vardagsrummet, ganska stort och ljust sen har vi vår värmande kamin som ju skänkt oss så många gostunder.
Trots att vi installerat fjärrvärme så tänder vi en o annan brasa.
Det är också här den står den gamla bruna nötta skinnsoffan som skulle behöva bytas ut, men den får funka än ett tag ganska skön att sova i just nu....
Så kommer vi till pestsidan



Fattar ni.................?
toaletten....
Det här fula tvättstället får symbolisera hela våran toalett, under all kritik får jag väl lov att säga. Nu håller maken med mej det gjorde han inte förut- det duger väl...det funkar ju.. sa han när man nämnde eller var det tjatttttadddddee jag gjorde!!!!
Så fort han blivit av med sina virusar och jag mina och han fått undan på sitt jobb så ska han börja, först blir det en tur till ikea.
Ja det var mitt bäst och mitt pest
Skickar vidare till:
solstrimmor och stjärnstrålar
morse farm
livet på Lindenäs
Ha det bra alla bloggisar här kommer halsdukskramen!
Ulla-Bella

34 kommentarer:

Anonym sa...

Jag antar utmaningen. Ska försöka få ihop bilder så att det kommer ett inlägg om det till helgen eller så....
Kram så länge.

Anonym sa...

Nämen den utmaningen har jag med fått visar i morgon.Värst vad ovan du verkar med kvastflygningar då.Du håller väl kvasten åt rätt håll gumman? Har putsas och pudras för fullt på kvasten tills på torsdag.Då bär det av.Kvastiga kramar från Katta

Lilla Blanka sa...

Hej!
Jag har också fått den utmaningen och skall göra inlägg om det i morron tror jag .)
Dina val var ju jättebra..vardagsrummet ser härligt ut och kaminen är jättefin!
Ha en bra kväll!
Mia

Anonym sa...

Visst, är det fint med spets och vita pärlor:-)
Hihi, har också fått den utmaningen.
Så man får väl hitta något pest..
Snart ska man resa till Blåkulla:-)
Hänger du med på kvasten?:-)
Ha en trevlig kväll.
//Eva

C De-sign sa...

Så härligt med en så fin kamin i vardagsrummet, jag kan förstå att ni eldar i den...( trots att ni har fjärvärmen...) inget går upp mot en riktig brasa!!! Jag skulle vilja ha en gammal vedspis i köket.... ( drömmar har man ju) Och det vore väl bra om din toalett kunde bli "fixad" ...roligt att ha ett projekt framför sig! Krya på er!
Kramar fr C

Mamma C sa...

Vilken fin kamin, det är härligt med en riktig brasa och bara sitta och mysa.
Kram Mamma C

Nina på Kyrktorpet sa...

Så underbart med kamin, önskar att vi oxå hade en! jag älskar ljudet och doften från sprakande brasor... Mmmm

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God kvällsingen!!!

Sngg kakelugn..skulle jag med velat haft!!!!


Kvällskram Millan
~~~♥ L O V E ♥~~~
~~*`♥´ *~~

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tack för grattis, ja hon é go den ungen. :)
Ja antar utmaningen. Kul, kommer snart.
Din kamin är underbar! Även den till vänster, är det en sådan man ställer på altan och grillar korv i? Vi är på jakt efter ett sånt vitrinskåp som du har, kan du sända det till mig!? Vill ju ha!
Jättefint! Pestigt? Det där handfatet var snyggt jämfört med vårt. Men det ska renoveras här också, vi har nästan allt hemma, badkar med tassar, handfat, toa, kakel och klinker, det gäller bara att få tummen ur om man säger så..
Ha det gott!
Kramis
nina

Ann-Sofi sa...

Tittar in och önskar en Glad Påsk! kanske lite tidigt... men bättre sen än...(:
"ofräscha" badrum toaletter är jobbigt usch usch våran är hemsk men i nya ska vi få helrenoverat(:

Handplockat sa...

*ler* åt ditt inlägg hos mej
några bilder visar jag idag men resten kommer i morgon . Jag vet att flunsan nu är seeeeeeg vi är på benen nu HElA familjen(pepparpeppar) efter totalt 4 veckor
så ge inte upp tillslut tar hängigheten slut.
Hoppas du blir piggelin innan påsk i alla fall.

kramar i massor

Anna - På landet Mot skogen sa...

Härligt med kamin i vardagsrummet! Det saknar jag här, det är ju så mysigt att sitta ock kura framför!

Kul att få fixa till badrummet!

Jättevackert hus din son ser ut att ha! Underbart med utsikt över älven.

Hoppas ni mår bättre, och ha en fin dag!

Karin i Villa Grå sa...

Vad snabb du var! *applåderar*

Drömmen är att ha en kamin natt mysa vid..! Vårt vardagsrum är stort, ligger precis intill en väg så att alla som kör förbi har full insyn i vad som försiggårs där inne (stora fönster också, nämligen) och det blir aldrig riktigt varmt där inne. Varje år säger vi att en kamin måste installeras, men vi fixade inte det inför den här vintern heller. Nåväl, innan NÄSTA vinter, så... :-)

Kram!

Karin

mittiminvillervalla sa...

Hihihi!

Hon hann före! Jag hade samma utmaning till dej!

Hur är det med er sjuklingar? Hade tänkt ringa men jag vet ju inte om ni ligger platta båda två? Men ser ju att du är här nu så ;o)

Ha det bra gullevän :o)

Kramisar Monika

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Kul utmaning !
Visst är det väl så att hjärterummen kommer lite på efterkälken , det är ju varken en billig eller lätt historia !
Ha en skön påsk !!
Kramisar/Lotta

mittiminvillervalla sa...

VAD svammlar DU om!!!!!!!!!
STÖRA! Du stör väl ALDRIG!
Har du blivit totalt hispig eller?????!!!!!! ;o)

Krya på dej Gumman :o)


Kramelikramkram!

Monika

Hannele på Hisingen sa...

Vi har nog fult tvättställe också..

Christina sa...

Jättefin kakelugn, kul att titta in här....

Ljuva ro sa...

Mysigt med kamin!!! Det kanske kan bli en badrumsrenovering, låter som om du önskar det!

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Om du vill ha av Sangrian som jag visar hos mej scrollar dej ner till drinken, stannar där, så tar du fram ett borr, så stort som sugröret, som du skall sticka in i hålet, du borrat i bildskärmen, sen är det bara att suga i sej den goda iskalla drycken med sugröret :)))))))

Det var ju tråkigt att ni fortfarande är lite krassliga, men det blir säkert bra till påsk, nu när svarta måndagen är över och även snart askonsdagen, då kan det ju bara bli bättre och bättre, här kommer kryapåerKramen.

Eucalyptusträd vet jag vad det luktar, jag går under ett nästan varje dag, och det är inte en så oäven doft.

Alltså SSSKKKÅÅÅÅLLLLLL och botten upp.

Kram Irene

Anonym sa...

Vilket härligt vardagsrum... satt och tänkte på vad som är pest eller bäst hos mej... inte lätt det. Kul utmaning

Annika sa...

Kikar förbi för att önska en glad påsk.

Så din gubbe har äntligen passerat " det duger som det är" stadiet, min befinner sig fortfarande där men nu hör jag ju att ibland så slår drömmar in ;o)

Så mysigt det låter med en sprakande kamin och en "skön att sova i" soffa :o)

Kram Annika

Resa med Herbert sa...

Synd, jag som var så säker på att det skulle funka :)))

Men nu behöver du ju inte gå till frissan, "inget ont utan det har nått gott med sej"

Natti kram från Irene

Anonym sa...

Hej svejs!
Matilda tackar för kramarna och skickar kramar tillbaks till dig och snyggEmil.
Jo, du kan få ut pengar på det viset och de ligger i ett kuvert i tuben som kommer genom röret. Det är rätt kul.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram Bodil.

Anonym sa...

Japp, då var jag redo med kvasten nu då. Hänger du med nu då? Kom så drar vi.... Glad påsk och kram från Katta

Anonym sa...

Go o glad påsk vill jag önska dig o din familj.

Kram ewa

Unknown sa...

Trist med influensa,fick en släng av den jag med.Jättemysig kamin ni har,det sprakar säkert hemtrevligt i den när man tänt en härlig brasa!
Hihi,en sådan där gubbe som håller för näsan har jag tänkt att köpa,så cool..ja tvättstället set inte alltför kul ut.Nu är jag också färdig att resa till blåkulla på min kvast och med min svarta katt,hehe..Jo jag har råkat radera min blogg när jag skulle testa att byta bakgrundsbild som inte var från blogger,men nu har jag en ny design på den,välkommen in och hälsa på!Mitt nya namn på bloggen är ~Marias Bilder & Poesi~
adressen är http://ann-jeanette.blogspot.com Ha en glad Påsk!

Kram Maria

Christina sa...

Så trevligt att du hälsade på i min blogg, bilarna, ja de åker vi med på sommaren.....
Ha det riktigt gott och en GLAD PÅSK på dig
Kram

Karin i Villa Grå sa...

Tjena Påsk-Bella!

Jag ska strac putsa upp kvasten så att jag kan glänsa lite på väg till Blåkulla i kväll. Ses vi där eller?

Kram på dig!

Karin de Hex

Anonym sa...

vardagsrummet ör verkligen fint jag förstår att du är nöjd med det:-)
Glad Påsk

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Hur mår ni idag då? Fortfarande snuvigt och hostigt?

Jag vill bara önska dej en riktigt GLAD PÅSK

Påskkramar i massor från Solvarma Irene

Resa med Herbert sa...

GLAD PÅSK

och tack så alldeles otroligt mycke för Grattulationssången den var helt underbar, tänka sej en alldeles egen sång till lilla mej:)))

Du får ha en riktigt fin och go Påsk

Solvarma kramar från "Födelsedagsbarnet"

Ps. jag lånade din halsdukskram förut, du var oxå innesluten i den. ds

mittiminvillervalla sa...

Hallåj bruttan!

Låter som det är samma läge där som här! Min gube har belägrat gäst/datarummet och ligger där och snörvlar och hostar otäckt. Låter inte bra i dom astma luftrören. Han har ju inhalatorapparator, (kallad så endast för rimmets skull ;o) där inne också, så den är ju nära till hands om han skulle behöva den!

Var där inne tidigare idag och försökte få härja på datorn men han tyckte jag hackade så mycket på tangenterna så jag åkte ut! Hihihihi! Undrar vad tusan han menar! Jag skriver väl inte mycket! ;o)

Nu har jag surrat i telefon en lång stund och med dotra som har masat sig upp ett tag. Hon är ändå skapligt på benen som tur är.

Hon är ju för go hon! Nu har hon lånat mej hennes bärbara! Hihihi! Undrar om hon vet vad hon gjort! Nu blir det mutor om hon ska få tillbaka den ;o)

Tänk att det skulle gå så långt att vi till slut blev tvungna att börja kommunicera här! Hade jag inte riktigt trott det! ;o) Fast det är ju tur det dinns när inte rösten heller håller!

Om din mobil pep så var det nog jag som skickade sms. Visst var jag fin på min kvast. Såg du när jag susade förbi?

Skratt! Nu får du nog den längsta kommentaren i världshistorien!

Annars gör jag vadå! Förutom att underhålla det där naveldjupet med godis. Jo, jag sitter vid mitt köksbord och limmar och pysslar. Tur i alla fall att dom blev över dom där äggen jag aldrig hann med att göra. Nu har jag ju nåt att göra!

När jag tröttnat på det ska jag sjunga och dansa balett! Tjiiihoooo! Om jag nu inte råkat klistra ihop hela mej vill säga! Man vet aldrig då det är jag!

Nu har jag lyckats skriva ganska mycket om ingenting ett långt tag här hos dej! Nu ska jag flyga vidare på min piasava och besöka lite bloggar. Har bara hunnit med några ytterst få dom senaste dagarna.

Ha det så gott vännen min! Hoppas vi snart får träffas i real life! För nog slår de det här med råge! Trolleri trollera! Hoppas allt blir bra! ;o)

Såg du! ;o)

Stora varma kramen!

Monkan

Anonym sa...

Hoppar in och önskar dig en Glad Påsk:-)
Här har vi då fått lite snö igen..
Nu vill man ju ha vår..
Ha det gott