lördag 22 mars 2008

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!!!

Inte äkta men ändå vackra! Denna Påskhögtid snart förbi jag vet men är batterierna slut i kameran och man är förkyld och vissen så tar det tid att få ut lite bilder på bloggen.
Här mina vänner får ni alla ett stort fång blommor av mej!
Förkylningen som var av maratonmodell håller nu sakta på att ge sig av, men man är så otroligt trött och orkeslös.
Idag åkte vi ut med bilen bara för att få se lite folk i rörelse.
Vad har annars förgyllt påsken?

Jo den lilla påskgumma kom på skärtorsdagen vild o vacker!!
Vilken tur att farmor köpt påskägg med massor med godis.
Hon är för skön den lilla gumman Wilma...

Sen fick jag ett sms, jag skulle gå ut på bron för påskharen hade vart där?
På bron fanns en påse med vita snören och kolla vad som var i.

Ett vackert påskägg, det vackraste jag någonsin fått.
Min kära kompis M hon är ju för go, nu måste jag komma på vad jag ska ge till henne...
Vi låg på var sin sida av soffan och prata jag och lilla mannen och kom på att det är ju faktiskt inte så länge innan vi kan börja vara i stugan.
På ca 8 veckor kan vi sätta ner slangen till sommarvattnet.

Här är sovstugan(vårat Thyland står det på den röda skylten) Stugan längre bort är storstugan. Det sista vi gjorde i höst var att riva altanen, så det är ett projekt nu till våren att bygga ny altan som ska glasas in.


Detta är ett litet bygge som min man gjorde i födelsedagspresent till mig förra sommaren, vi kallar den plättstugan.
Den fick det namnet då vi firade en vänninas födelsedag samtidigt med min. Maken gräddade plättar på murrika till massor med gäster, så i den stugan kan man sitta i även om det regnar.
Ja då har jag fått drömma mig bort ett tag, känns riktigt skönt ska jag säga. Har väl varit ut någon liten sväng på kvasten och lämnat spår efter mej, nu hänger kvasten på bron och väntar till nästa tur.
Ha det gott där ute och sköt om er, tack för att ni tittar in hos mej.
Kram Ulla-Bella

28 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin lite påskgumma du har haft på besök:-)
Jisses, vilket fint påskägg du har fått..
plättstugan gillar jag skarpt.
Jättefint:-)
Ha en trevlig påsk.
Kram

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Det låter som du har och har haft en lugn och fridfull påsk. Vilken gullig liten påskkärring du fick besök av.

Jag hade ju oxå ett kärringbesök, men jag såg henne inte, hon var för snabb, fast en bit av kvasten har jag. Tack än en gång för den fina "sången"

Ja det var ett underbart vackert ägg du fick, jag kan ana mej till vem denna mystiska M var, det är gott med så goa vänner.

Fin stuga ni har, ligger den nära något vatten? jag förstår att ni längtar till denna oas, det måste kännas vemodigt när stugan stängs för vintern.

Påskafton här i Tossa, har haft himmelens portar öppna, och +8 grader är inget att skryta med.

Jag hade tänkt att gå ner och köpa lite köttfärs för att göra småköttbullar, och lite annat som jag kunde få tag till vår lilla påskbuffé. Men därav blev det inget av, och det kändes onödigt att ta bilen så jag improviserade, "man tager vad man haver" som Kajsa Varg sa. Jag lade brieost på bröd och satte in i ugnen,lite köttfärslimpa ur frysen som jag värmde, sen tog jag grön avlång paprika och annansskivor som jag hackade och blandade med majonäs och grädde, och så förstås kokta ägg, till detta en liten klar och öl. Till efterrätt blev det Herberts goda Swartzwaldstårta och espresso.

Nu undrar du säkert om jag kollar hela tiden om det kommer något nytt, nej du, jag har satt bloggkoll på dej, och e-posten kommer in automatiskt så jag hör när det plingelingar.

Nu skall vi snart sätta oss och mysa framför datorn, dricka lite Cava, äta lite godis, och kolla på nån film.

Ni får ha en fortsatt fin helg där uppe i den höga nord.

Påskkramar från Irene

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga besök du fått av 2 st påskgummor. Det ser ut som om du haft en härlig helg med drömmar om vad som komma skall, vilket mysigt sommarställe ni har! Ingen dålig present av gubben din!
Önskar dig en fortsatt skön påskhelg med mera sköna drömmar om ditt lilla paradis.
Påskkramizar
nina

Lilla Blanka sa...

Krya på dig vännen!
Önskar dig en skön fortsättning på Påsken!
Kramar
Mia
ps söt liten påsgumma :)

Bodil sa...

Glad Påsk på dig Ulla-Bella!
Dunderförkylning, det hade jag för några veckor sedan. Kunde inte prata på hela veckan. Inflammation på stämbanden. Och det kan jag säga att det var inte lätt för Fru Gredelin. Men det gick, och rösten kom tillbaka.
Nu ska du inte tro att jag har skruvat möbler i påsk inte, det gjorde jag faktiskt förra helgen, men sedan dess har jag hjälpt en väninna i hennes tygaffär. Men nu är det slut på det också för denna gången. Nu är det syfabriken som gäller + en liten röd gästbok...
I påsk har maken min och jag bestämt att vi ska vara själva och bara rensa. Vi har nämligen en lägenhet här i byn också, som min yngsta dotter har hyrt några år. Nu har hon flyttat ihop med en kille och lägenheten skall säljas - och tömmas. Dessförinnan rensas och stylas lite. Det ägnar vi påsken åt. Himmel så gott det är att få rensa undan! Ikväll har vi kopplat av med filmen Såsom i himmelsen. Såg den på bio också.
Längtar efter att få ser fler bilder från er stuga. Verkar vara ett underbart ställe.
Krya på dig och påskkramar i massor!
Bodil

Kannor och karaffer sa...

Tack snälla för blommorna!! Blev verkligen superglad :-)....

Vilken underbart söt påskkärring du fick besök av...här finns det gott om söta påskharar - kanske får ni se en i morrn...

Förstår att du längtar till ert guldställe - det verkar hur mysigt som helst.

Kram på dig och hoppas du mår bättre nu!

/Ann

Mamma C sa...

Hoppas att du blir frisk snart. Det var en söt liten påskkärring som kom till dig.
Kram Mamma C

Christina sa...

Men så söt liten påskgumma....en fortsatt glad påsk till dig

Anonym sa...

hej. Jag sitter o väntar med spänning på bilder från din yngste sons kök.Behöver få lite inspiration.
Kram

Guldkorn i min vardag! sa...

svar till anonym...
Absolut,ska det bli bilder från yngsta sonens kök också.
Dom är på fjällsemester men så fort dom kommer hem ska det plåtas.. see you
Kram Ulla-Bella

Maria sa...

Så härligt att ha en stuga att längta till och SNART börja vara i. Varje vår och sommar vaknar mina stugdrömmar till liv...och jag vill ha en i en by en bit från Älvsbyn faktiskt!! (I min svärfars barndomsby)
GLAD PÅSK!

Karin i Villa Grå sa...

Halloj!

Jag har suttit och kollat på bloggar norrifrån och ojat mig och skakat påhuvudet och undrat hur man står ut med så mycket vinter. Och så har vi plötsligt många, jobbiga decimetrar ny snö ute och våren som var på väg känns väääldigt avlägsen. Jag blir så SUR! *arg*

Ditt inlägg var rena vitaminkuren för en vintersur påskhäxa som jag - ert sommarställe ser ut att vara rena drömmen! Och jag har sagt det förr, du har toksöta barnbarn!

Men du, maken stekte plättar på murrika, skrev du. Vad är murrika? *nyf*

Du ska se hur frissigt mitt hår är sedan jag var ute och fladdrade på kvasten! Tur att man bara ska ut och flänga på det där sättet en gång per år *andas lättad ut*

Kram på dig!

Karin

Lily of the valley sa...

Åh, vad kul med lite kärrinbesök. Jag har inte haft några besök, tyvärr.
Så vackert ägg du fick :)

Plättstuga, va mysigt det låter.
Inglasad altan det låter inte så dumt det i heller.

Skönt att förkylningen håller på att ge med sig.

Ha en fortsatt härlig och glad påsk
kram Lily

Annie - Annalunda sa...

Vad roligt att du tittade in till mig och lämnade en hälsning så att jag hittade hit till dig! Hoppas ni mår bättre...flunsor och annat elände är hur drygt som helst... vi har också haft en ordenlig pärs här. Vilken söt liten påskkärring och vilket underbart sommarställe...!
Ha en fortsatt skön och vilsam påsk!
Kram Annie

Karin i Villa Grå sa...

Ahaaaa - nu vet jag alltså vad en murrika är! Tack för det! Har aldrig hört talas om det förut, så en massa bilder av norrlänningar tränger fram bakom pannbenet *fniss* Jag ser framför mig hur petar in stora snusar, rullar upp skogshuggarskjortärmarna, skjuter en älg - och lagar mat på murrikan ;-)

Är jag en smula fördomsfull? Hi hi, skojar ju bara! Lite i alla fall :-D

Tänka sig, här sitter vi nästan i varsin ände av landet och har julstämning båda två..! Med lite tur rätar min nya klocka upp tiden så att våren kommer. Fast den var inte så dyr, så den kanske saknar övernaturliga krafter *tror*

Ha en trevlig kväll! Vi ska titta på efterlängtade nya avsnitt av Doc Martin på Hallmark *längtar*

Kram!

Karin

Anonym sa...

Kommer i håg när jag växte upp i en liten ort norrut,då brukade vi också ge oss ut på en tur i bilen för att få se folk eller åtminstonde nån tjäder.Min lilla gumma har såklart varit påskkärra (som hennes kompis kallar det)men jag som är så självupptagen med att fota allt som har med inredning att göra glömde att fota den söta lilla påskkärran.Vilken tur du har en sån kompis som M, gulligt av henne.Kramar från Katta

Sanny och Helena sa...

Hej, vilken trevlig blogg du har!
Jo, det var väldigt skönt med sovmorgon,har jag tur får jag sova ut lite imorgon också...
Det var enväldigt söt lite påskkärring du hade där. Själv har jag inte stött på en enda liten kärring eller häxa den här påsken, var har de tagit vägen tro?
Kram Helena

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Sååå söta såååå!!!

Kul med besök!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Anonym sa...

Hej Ulla-Britt!

Vilken söt påsk kärring och vilket jättesött påsk ägg du fick. Verkligen jättefint.
Vad gulligt med en plättstuga. Vilken gosig gubbe du verkar ha.
Stora kramar Bodil.

mittiminvillervalla sa...

Tjena "Beda"!

Gud så söt liten påskgumma! Jag har inte sett till enda på hela påsken.

Och...Hörrö! Du behöver inte ge mej nåt! Jag har redan fått så mycket av dej sedan tidigare! :o)

T ringde och frågade idag. Och jag sa att vi kör kurs i morgon. Hoppas det är ok då! Så då kanske vi äntligen får se varandra till slut ;o) Ses i morrn!

Stora kramen!

M

Kannor och karaffer sa...

Tack vännen för din gulliga kommentar och Ludwig blev firad som en prins....

Ha det gott!
Kram
Ann

C De-sign sa...

Skönt att du, trots tröttheten, är på bättringsvägen! Ibland kan det ta lite extra tid att komma igen..... MEN det är ju härligt att ha en stuga och en sommar att längta till!!! Så fint och mysigt det ser ut och "plättstugan" var ju härlig!!! Ha en bra fortsatt annadagskväll!
KRAMAR fr C

Hus och Rum Shop sa...

HEj, Du ska absolut prova brödet. Hoppas att du snart mår bättre. Men du verkar ändå ha haft en myig påsk!

Kram Annica

Anonym sa...

mysigt! skönt med en trevlig påsk!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ååå så fint ägg ju!!!!

Tack fr värmande ord med ju!!!

God fortsättning!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(\ /)*********************
( ..) ♥ KRAM MILLAN ♥
C('')('')*****************
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

C De-sign sa...

Hej Ulla-Bella och tack för kommentaren inne hos mig. Jag ska svara på din fråga. Jag är utbildad designer, men arbetar inte som det nu. Jag arbetar som lärare i grundskolan och trivs med det ( är också = en säker inkomst!!!!) Men jag har alltid haft mitt företag också ( förutom skolan), tidigare min lilla butik, och jag har haft utställningar under många år. Så färg, form kosnten och hantverket är en stor del av mitt liv!!! Du, titta in hos mig....UTLOTTNING PÅ GÅNG!!
Kramar fr C

Anonym sa...

Hej Ulla-Britt!

Ville bara meddela att jag har fått reda på mina blodprov och allting var normalt och bra. Så det är skönt men det förklarar inte huvudvärken. Men jag tar tabletter för min bihålor så får vi se om det hjälper.
Tack för att du bryr dig!

Kul att du gillade Blåkulla skylten. Synd att Will inte var hemma när vi var där så jag hade kunnat visa kort på honom.

Min gubbe är en riktig mysgubbe, det har du rätt i.
Det skiljer lite i ålder mellan oss men åhhh han är så go! ha ha
Ha en fin kväll!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Hoppas du e lite piggare nu.Dessa rackarn förskylningar.
Min anställd är också sjuk och hade sett fram emot lite mera hemma jobb.Hon har haft semester nästan i tre veckor och det känns att man har jobbat sex dar i veckan.
Tur att påsken kom emellan.
Vad mysigt med lite påskpresent o påskkärring.
Vi var ute mycket under påsken men jag var inte längre hemmifrån än kag kunde gå.Var inte en enda gång ut med bilen.Tycker det är så skönt att bara vara hemomkring.

Ha en skön kväll
kram ewa