söndag 9 mars 2008

Hör vågornas skvalp!


Här sitter lilla Wilma å hå ja ja,... i sin nya Pippi Långstrumpklänning och Pippitröja. Hon tittade in här hos oss i fredags medans mamma följde med lillebror (snyggEmil) till farbror doktorn. Han fål en glej av doktorn och ett plåster informerade Wilma oss som i april fyller tre år. Nu blev det inte något plåster för lillebror bara lite luftrörsvidgande medicin då han har besvärligt med andningen, förkylningstider oj, oj..

Har under helgen inte uträttat mycket kan jag säga, det har min onda rygg satt stopp för. Men jag letade fram ett arbete som jag tänkt göra en längre tid men det har liksom inte funnits tid, jag sitter ju mest o tittar på er som är så duktiga o kreativa.
Eftersom snöandet aldrig vill ta slut kom jag att tänka på dessa härliga damer som länge väntat
på att bli sydda.
Sagt o gjort här har klippts , skräddats och sytts, resultatet ja det kan ni ju se själva.
Måste säga att lite ringrostig är man som sömmerska men jag tycker ändå att det blev godkänt.
Har länge tyckt att det skulle behövas något med färg i min vita tvättstuga.

Hör ni vågornas skvalp, och känn sanden mellan tårna och solstrålar som smeker hela kroppen! Vindruffs i håret och brännhet sololja...Soooommmmaaaarr!!!

Denna brutta påminner starkt om skribenten med sitt blekta hår.

Nu mina vänner blir det tyst här några dagar, som sagt är jag en
bizzi women med massor att uträtta till veckan så jag tänker ta lite bloggledigt några dagar.

MEN ni skulle bara våga att gå obemärkt förbi, då blir jag himla ledsen i ögat. För jag kommer att KOLLA varje kväll bara så ni vet!

KRAMELIKRAMKRAM PÅ ER ALLA!


Ulla-Bella

24 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Klart godkänt! Jag hör skvalpet ända hit. Oj vad man lägtar till sommaren nu!! Vad månne denna bizzi woman hitta på i veckan månntro? Skojar :D Jag skulle vilja att du mailar mig din adress, Ulla-Bella, har du tid och lust med det?
Ha en skön ny vecka och var rädd om onda ryggen!
Styrkestrålar till dig!
kram
nina

Kannor och karaffer sa...

Åh visst längtar man till sommaren!! Lider min ditt lille barnbarn - hoppas han blir bättre snart.

Ska du hitta på något skoj i veckan eller är det bara hårt arbete....?

Gulliga damer du gjort - man blir glad att se dom... :-)

Kram på dig!
/Ann

Kannor och karaffer sa...

Tack snälla för dina ord...naturligtvis får du länka jag gör detsamma....

Kram
Ann

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Dokumentet är monterat på en plywoodskiva (inte den tunnaste) som är vitmålad i kanterna. Kul historia kring detta montage: vi mätte dokumentet, maken var och köpte och fick skivan tillsågad i byggaffären, han åkte hem och målade skivan - innan dokumentet skulle limmas fast (tapetlim)upptäckte vi att dokumentet skulle bli finare om man kantskar det, hihi vilket resulterade i ett nytt besök till byggaffären och en målarrunda till :D
och ja, jag har värpt en omgång till:DD Det är så kul!
Förresten krya-på-sig-stråle till hostande barnbarnet och solstråle till sötingen Wilma
kraamen
nina

Anonym sa...

Jasså, det ska ut och badas. Ja jag antar att jag inte vågar gå omärkt förbi iallafall. Så här lämnar jag tassavtrycken (")(")

Resa med Herbert sa...

Hola Ulla-Bella!

Soyyo som tittar över för lite tjöt, "Soy yo" betyder det är jag, och det är väl ungefär så långt som min spanska sträcker sej.

Datapaus, var det någon slags sjukdom som du blev smittad av, vid middagen i går? Monika gör ju det samma.

Sköna damor du har knåpat ihop, jag kunde väl tänka de, att en av dom var ett självporträtt :)

Gårdagens meny har jag fått till mej, den lät verkligen, mums filibabba.

Lappkojs har jag hört talas om, men snökollaps det förstår jag mej inte på :)

Jaha, du menar vädret, då kan jag meddela att här har vi haft regnkollaps i kväll, det har skvalat som bara den, fast nu verkar det som om det håller upp.

Skämt å sido, så förstår jag att man kan tröttna på all snö som ni har. Jag tycker att det är för bedrövligt bara det regnar några timmar, även om det är bra för potäterna, jag är ju i Spanien och här skall solen lysa från klarblå himmel.

På tal om vågskvalp, så satt jag en timma nere på stranden och lyssnade på detta, under tiden jag läste.

Du får ha en skön "time out", men det kanske blir en massa annat slit? Hoppas att din rygg snart blir bättre, för när det gäller dej, har jag förstått, så kan det ju inte vara latmasken som gnager.

Men lite tid får du väl över, för att titta in till mej, det är så trevligt med dina besök :)

Solvarma kramar från Irene

Anonym sa...

Vilken fin tavla du sytt med bad damer på tänk vad skönt det skulle va att vara på en solig strand.Den lilla Pippitjejen är ju så söt, min tjej älskar ju också Pippi och det gjorde jag med när jag var liten.Ja helgen var sur som f.n men som sagt nu är det en ny vecka bara att resa sig upp och se till att den blir bra what ever happens.Tack för din gulliga kommentar i allafall. Jag har länkat dig med.Utan att fråga;D.Kramar fråm Katta

mittiminvillervalla sa...

Neej, ingen bok än men T är säker på att det var till A jag lånade ut den! Hihihi! Tur att någon håller någon slags ordning på mej!

Klart jag ska lära er att göra kors! :o)

Så fina dina badtanter blev! Fattar inte att du redan hunnit klart! Har du en trimmad symaskin lr?! Den kanske går på raketbränsle!

Kramis Monika

Tummelisa sa...

Fina damer, man kan nästan tro att Du sett en bild av mig.
Verkar kul att sy, men lite pilligt måste det vara? Inget för en ovan, eller?
Ha nu en bra vecka, och vila ryggen.
Kram Tummelisa

Lindesnäs-Annika sa...

Vilka fina badbruttor! Det har du gjort riktigt, du verkar inte ett dugg ringrostig på att sy!!
Ha en riktig go måndag!!
Kram

Annika

Anonym sa...

Vad fin den blev dina baddamer.
Visst längtar man till sommaren.
Det går ju ganska fort ändå men det är för lite sommar hos oss.
Hoppas din rygg kryar på sig.
Kram ewa

Bodil sa...

Härliga badbrudar! Det är nog jag till vänster.
Kan undrar vad damen skall ha för sig i veckan?
Hoppas du får en bra sådan!
Kram från Bodil

Anonym sa...

Åhh, vilka fina badbrudar..
Nu känner man en stor längtan efter sommar och sol:-)
Ha en trevlig kväll.
//Eva

Anonym sa...

Ha ha ha!!! Det var ju roligt det med köttbullarna som Wilma sagt.När jag hämtade min lilla Em på dagis idag satt hon med bästa kompisen framför varsitt gammalt tangentbord och "bloggade".De lär sig snabbt.Tack för den uppmuntrande kommentaren.Kram Katta

Anonym sa...

Hej vännen!

Vilka läckra badtanter! Så fräckt!
Visst längtar man ihjälsig till sommaren. Här ser det bara vitt ut!

Så var det mysig tid med Wilma?
Wilma och Matilda har samma födelsedag. Livet är bra underligt!

Var nu rädd om dig min vän.
Stor kram Bodil.

Handplockat sa...

hej hopp
åh vad du har knåpat
superdupersnygga damer helt i min smak =)

snyggt barnbarn i klänning dessutom =)

klokt att ta bloggpaus om man har det stressigt

här kommer stora Tisdagskramen

Karin i Villa Grå sa...

Vilket gulligt barnbarn du har!

Jag gillar dina badtanter skarpt, bra jobbat av en ringrostig sömmerska!

Kram på dig!

Karin

Anna - På landet Mot skogen sa...

Tack för titten inne hos mig!

Tjusiga baddamer du fixat! Vilken sommarlängtan man får!
Jag har faktiskt samma projekt som ligger här hemma i pysselskåpet och väntar :)

Ha en fin dag!

vitstil sa...

vilka fina badbrudar du sytt,och vilket mysigt sommarställe ni verkar ha man får en enorm längtan efter sommar,,,speciellt ljumma sommarkvällar.kram susanne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God Kvällsingen!!!

tack för goa ord o grattning!!!

Men så fina badamer!!! japp,hör havets brus o vågornas skalp!!
så söt liten pippi på besök med!!


Ha en go kväll!!o en skön blogg paus!!
~~♥ Mille Mamman ♥~~

C De-sign sa...

Härliga bad-damer!!!!! och man får en stark känsla av sommaren! Så duktig du är! MAN BLIR GLAD!!!! och det kan behövas! säger jag som haltar på med mitt knä.... HA DET SÅ BRA och jag väntar på nästa inlägg.. Hoppas ryggen blir bättre!
KRAMAR fr C

Sussie sa...

Härliga baddamer, de bjuder till sommarlängtan. Ha de gott, kram Zanna

Annika sa...

Ja det är bäst att man lämnar ett spår här, törs ju inte annat ;o)

Vilka söta baddamer du knåpat ihop.
Vilken härlig historia du berättade om wilma, iblnd är det så att man rakt önskar att man kunde beställa köttbullar på nätet, stekta och klara :o)

Kram Annika

~ mormorsrutor & spetsar ~ sa...

Härligt vågskvalp, och jättefina badbrudar!

Kramen från Eva