fredag 28 mars 2008

Utmärkelse



Tack snälla Bodil med bloggen Fru Gredelins dillen!

Jag blev så himla glader!!

Jag skickar den vidare till följande bloggare

Mittiminvillervalla
I Villa Grå
Solstrimmor & stjärnstrålar
Cdesign
Rost& rosor
Morse farm
en vilsen Loppa





Jag vet inte vad som har hänt med mig idag, jag fick massor med överskottsenergi som jag var tvungen att göra mej av med.
Först upp på vindan dammsög som en vettvilling, skurade och bytte gardiner.
Sen tog jag en liten paus gick ner och skräddade två stycken kuddöverdrag. För ett tag sen fick jag av min broderikompis två stycken broderade tavlor bara att rama in. Jag kom då plötsligt ihåg att man kanske kunde sy dom till kuddöverdrag istället. Så förlåt om jag har gjort en tavla kära kompis A. Men visst blev det fint?


Den gröna blomman fick gubben på sin sida.



Den rosa i närbild blev min.



Så här såg det ut med var sin!


Den här ängeln hänger på min sida, jag har stoppat bomull i trumpeten...

Har stylat lite på mitt sminkbord.

Kors & vingar parfym och kungakronan har flyttat hit.

Svanen fick bli en ringgömma..


Tycker om denna romantiska lampa, passar så bra på sminkbordet.


Mitt nattduksbord

Här ska egentligen barnbarnens foton sitta, men jag har inte fått alla samlade ännu.

Bytte ju också gardiner,vinröda med blommor och beiga fransgardiner. Kolla birdi nam,nam..


Den här korgen är en födelsedagspresent sen länge tillbaks, funderar på att måla den vit.

Som sagt var så vet kag inte var energin kom ifrån, men så länge det vara så passa jag på att sy en virkad uddspets på en frottehanduk.
Nu blev jag sittandes här trött som bara den, ikväll har vi ju Lets dance, ska bli kul att se vem vinnaren blir. Jag håller lite på speedwayförarn, han är superduktig, men vi får väl se ikväll hur dom sköter sig.
Sköt om er nu i helgen, det finns bara en av er!
Kram Ulla-Bella

27 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Heeej vännen!

TACK - du är bara så GO! Och när jag ändå är igång och skriver med STORA bokstäver måste jag säga att du är så DUKTIG på att trolla fram vackra saker med händerna! Inte bara luffarslöjd utan dessutom svidande fina kuddöverdrag *gillar* Jag tror inte att din broderikompis misstycker, för kuddarna är ljuvliga! Om du tröttnar på dem så... ja du har ju adressen ;-)

Trilla inte av stolen nu, men vi tittar inte på Let´s Dance! Det är sant! Vi tittade inte på Melodifestivalen heller :-O När man sedan småpratar med bekanta som man springer in i på Ica ser man ut som ett dumt spån eftersom vi inte har en aning om vilken Tina de pratar om *känner mig en smula efter*

Det var begravning idag och sorgen ligger som ett lock över hela familjen. Ändå måste det ju få vara fredag och mysigt och känslan av att vi har varandra, här och nu. Tänk om livet vore en räkmacka att glida fram på, utan sorg... *önskar, lite*

Jag hoppas att din helg blir bra!

Stor kram!

Karin

Lily of the valley sa...

Grattis till utmärkelsen! :D

Säkrast att ta det säkra före det osäkra och stoppa bomull i trumpeten ;)

Kuddarna blev jättesöta.
Ibland undrar man var man får all energi ifrån, men det kompenserar väl...

Speedwayföraren är otroligt duktig..

Ha en trevlig helg
kram Lily

Anonym sa...

Bra med energi... nu kan du både skaffa dej mer och använda den du har till att sylta apelsinskal.

Giller dina fransgardiner, och mycket annat oxå, men jag kan ju inte rabbla upp allt :)

och till sist... ett jättegrattis till utmärkelsen

C De-sign sa...

Hej
GRATTIS till utmärkelsen och Tack för att du valde mig! Det VÄRMER verkligen mitt hjärta. Jag har ju bara haft min blogg i en dryg månad nu, men jag tycker att det är verkligen roligt och inspirerande. Du är ju en av dem som flitigt kommenterat mina inlägg och det glädjer mig mycket och ger kraft och uppmuntran o "mer"smak!!! Nu ska jag bara ta reda på hur man gör med utmärkelsen...."fniss"...så jag inte "rör" till allt ( som jag gjort här hemma)! MEN du har ju verkligen haft energi idag och fått till en massa fina saker!!!! SÅ DUKTIG du är!!! Visst är det en härlig känsla när man lyckas .... Jag tar nya tag i morgon!
Ha en skön fredagskväll!!
KRAMAR fr C

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

GRATTIS till utmärkelsen den är du värd!!
Men Ulla-Bella, du é bara för himla go du!! TACK SNÄLLA!!
Himmel o pannkaka vilken energi du haft!! Vad fint du gjort! Kuddarna blev jättefina, snäll broderikompis du har som ger dig sina tavlor. Vad gjorde du på vinden? cyklade?
Ha en skön fredagkväll, nu är du värd att hiva dig i soffan och njuta av Let's dance (har inte sett ett enda denna omgången) kanske jag kikar också!
Kram
nina

Anonym sa...

GRATTIS till din utmärkelse! Du är en omtänksam glad tjej som förtjänar den tycker jag.Tack snälla gulliga du!!! Jag hade egentligen fått en redan som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med så jag tillägnade den till er som brukar komma till min blogg och kommentera där.Efteråt kände jag mig lite dum som inte hade gett den till någon speciell jag kände mig nästan snål, men nu känner jag att det är roligt och jag tänker tacksamt ta emot den och ge den vidare denna gång.Tack.Vilken energi du haft idag! Jättevackra kuddar du sytt av broderierna. Jag tycker du har en väldigt fin taklampa i sovrummet med och den du har på sminkbordet är ju så söt.

Anonym sa...

Hallå igen, glömde bara säga det att sonens tandläkar besök gick bara bra, inga hål, han har aldrig haft.Men han måste komma tillbaka och slipa på en tand för bettet är lite snett slipar man kan bettet rätta till sig så slipper han tandställning.Låter ju rätt smidigt ändå.Kram Katta

Maria sa...

Visst är det härligt när man får en sådan där energikick och kan hinna hur mycket som helst!!
Då är det bara att flyta med!
Trevlig helg!

Maria sa...

Grattis till utmärkelsen också!!

Lilla Blanka sa...

Hej!
Tackk goa du för besöket och dina snälla ord..!
Åh GRATTIS till utmärkelsen, vad roligt!
Vad fint du har gjort i sovrummet, du har jättemånga fina saker..jättemysigt!
Kram
Mia

My Lovely Things sa...

tycker att du har en härlig blogg...grattis till utmärkelsen..

så fina kuddarna blev..

nja jag fick väl mellan 50 och 60 % rabatt iallafall...
kram annna

Christina sa...

Så mycket vackra saker du bjuder på....
Önskar dig en skön helg
Kram

Gårdsromantik sa...

Så mycket vackra rosor - det gillar jag!
Har precis upptäckt din blogg och kommer att besöka den igen - så många vackra saker.

Unknown sa...

Men åhh,så vacker det blev när du sydde kuddöverdrag av dom vackra broderade tavlorna,jättesnyggt!!
Så fint du har hemma,precis i min stl,med rosor och änglar..gillar din jättefina ängel på väggen,samlar på änglar jag!=)Otroligt vackra lampor,både i taket och och på ditt vackra sminkbord..har sökt med ljus och lykta efter ett utan att finna något,men ditt är gudomligt fint!
Vilken energi du haft hela dagen,så fin handuken blev med den vackra spetsen på,du är allt bra duktig du!=)Önskar dig en fin och mysig Lördag vännen!Må så gott goa Du!!

Varm Gosekram från Maria!

Unknown sa...

Joo..glömde ju skriva..den vackra rosa korgen kan du gärna ge åt mig,älskar rosa..hihi,skojar bara!*ler varmt*

Kramar om,Maria

mittiminvillervalla sa...

Grattis grattis!

Kul för dej! :o)
...och tusen TACK gullevännen! ;o)

Kramisar

Monika

Hannis sa...

Halloj!
Vad kul att du kikade in=))
Vad skönt med överskottsenergi,gäller att passa på när den dyker upp!
Kuddarna blev jättefina!!

Roligt med luffarslöjd, ser ut att vara ett pillergöra.
Och Grattis till utmärkelsen!!

Ha en fin Söndag/Kram Hannis

Anonym sa...

Kuddarna är verkligen helt bedårande!

Må gott

tindra lite mera sa...

Hej Ulla-bella och tack för titten på mina små tavlor, jag har målat med olja väldigt tunt och utsruket på träskivor.
Grattis till utmärkelsen!!! Jag har också fått en man blir ju så glad då!!!
Det kan vi leva på ett tag:)
Kram Katarina

mittiminvillervalla sa...

Hihihi!

Tack för titten godingar! Alltid lika kul! Hihihi! Och gubben blev upplivad från det döda också tror jag!

Och hörröduru...
Nu avslöjar du ju mej! :o) Ja men alltså! Jag vet ju hur man gör! När man vilar alltså! ;o) Men bara korta stunder! Hur gör man när man vilar lååååånga?! DET har jag alltid undrat! ;o)

Yes, yes min goa kära vän...jag SKA lyssna! ;o)


Fniss!


(iaf fläckvis)


Störstaste goaste kramen :o)

M

Jenny Oak Fae sa...

Tack för kommentaren :)

Jag köper fina servetter på Panduro!

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen:-)
Så jättevackra kuddar du har gjort.
Åhh, ängeln är ju bara så fin..
Ja, allt du visar är jättefint.
Kram

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Och grattis till utmärkelsen, ja visst är det jättekul att få :)))))

Tack för kommentaren inne hos mej.

Var kommer all din energi ifrån, jag önskar jag hade en tiondel. Fina kuddfodral du gjort, jag gillar att titta på alla dina vackra saker.

Vad jag blir avundsjuk på dej, bara att sätta sej i bilen och åka till dina små barnbarn, hoppas att ni hade en gossig stund med dom.

Du dansar förstås långdans i takt till droppet i stuprännan, det måste kännas skönt, när man kan ana vårens framfart.

Kram Irene

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Grattis!!!
såå vackert du har..älskar sminkbordet!!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Lindesnäs-Annika sa...

Hej, vilken energi du måste haft! Jag är så imponerad av allt du trollar fram.
Bomull i trumpeten, haha Tusen tack för att du fick mig att le på måndagmorgonen. Min helg blev lugn och visst blev det en pizza men tyvärr ingen bira, den var slut... Dax för en resa till Tyskland!!
Ha en riktigt go måndag, KRAM

faster atta sa...

Men åååå, vilka fina kuddöverdrag! Härligt med lite energi nu när våren är i antågande!

Millas hem sa...

Kuddfodralen är för söta!
Kram Camilla