tisdag 4 mars 2008

Plåt till stål


Kolla här brudar, har införskaffat mej en redskapslåda för hela 20 kronor på vad annars än Dollar Store.
En svart plåtlåda perfekt att ha ståltråd och div. verktyg i.
Började kursen idag tillsammans med tre andra ivriga brudar, vi lär väl bli fler så småningom.


Här kan ni se ett påbörjat alster, lite tänger, ståltråd o pärlor. Under locket finns ytterligare förvaring med skjutbara luckor, smart...
Tyvärr fick jag bryta kursen en kvart tidigare då jag skulle till tandläkaren och göra ett sk.salivtest. Å jag säger då bara det att jag avundas Karins katt i "Villa Grå" (som dreglar) jag var ju torr som fnöske fast de visste jag ju sen förut.
Först fick jag sitta en kvart och spotta all saliv i en liten kopp, noll i resultat...sen fick jag tugga på stearin i fem min. 0.04ml... fick jag fram, inte mye inte.





Nå nu är jag hemma och kollar på min nyinköpta bok Nytt liv åt gamla prylar.. högst intressant.


Kolla här(inte så bra bild) iaf. en gardinstång, grön ranka, lite prismor och ljuslyktor smart va?



Här en lampskärm omklädd i handuk och broderier.




Liten silverbricka med påklistrad spegel eller bilder.



Gammal låda från byrå man inte ska spara förvandlad till en söt blomlåda.


Gamla knappar kan man leka mycke med, ska kolla efter knappburkar på loppis.
Jag säger bara love, love alla mina goa vänner.
Imorgon ämnar jag göra Ikea, så ni förstår att jag kommer att vara bizzi, bizzi woman men lämna gärna kommentar jag kommer ju tebax snart.
Kramar
Ulla-Bella

21 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena bruden! Det var en himla fin redskapsväska du införskaffat.Dollar finns ju tyvärr inte här nere.Persk!Men det finns där min mamma bor i allafall.Fina tips i den boken.Kursen verkar ju spännande, mindre roligt däremot att tugga stearin!What? Ska man börja dregla av det då heller?Skumt.Hoppas du får en bra kväll.Kram Katta

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Jag ser att du lever livet med hull och hår, du blandar och ger, än är det ståltrådskurs, hemska tandläkarbesök, förevisning av underbar bok och så i morron Ikeabesök, du är verkligen Bizzi woman.

Ikeabesök har jag oxå glädje av här nere, då kan jag köpa lite goda svenska matvaror, såsom, marabou choklad, munkar som jag säjer, alltså skumbollar eller gräddbollar, jag hoppas att du förstår vad jag menar, bilar, knäckebröd och mycket annat smått och gott. Fast julbordet här på Ikea i Spanien, kan jag inte rekommendera. Vi var där vid juletid och fick syn på att dom serverade detta, gott tänkte vi, men uj, uj, dom tog en slev av mat här och en där och la det i en salig röra på tallriken, dom har verkligen ingen känsla för, "att äta med ögat" där inte.

Du får ha en underbar kväll och en trevlig Ikeadag i morron.

Solvarma kramar från ett något kyligt, +9 grader, Tossa och Irene

Anonym sa...

Åhh såna där böcker gillar jag!

Karin i Villa Grå sa...

HA HA HA! Ja, tänk om du dreglade som Loke, vad glad din tandläkare skulle bli då! ;-) Men Lokes dreggel luktar väldigt illa :-O
Kanske lika bra att inte vara som han, trots allt *fniss*

Me like Dollar Store! Vi har gjort flera fynd där, men jag kan tycka att det är en ganska tryckt och desperat stämning där inne, särskilt innan jul. Många ÄR ju verkligen fattiga och är piskade att handlar där och det känns som om den desperationen sätter sig i atmosfären på Dollar Store. Jag tycker att det känns likadant på ÖB, men jag kanske bara inbillar mig? Du har i alla fall fått tag på en läcker reskapslåda!

Jag måste vara lite rubbad. Jag är inne på din blogg i tid och otid men du finns inte i min länklista... Hur går det ihop? *försöker förstå* Hur har jag hittat hit varje gång? *förvirrad* Nå, det ska åtgärdas NU! :-)

I morgon landar en viss försändelse hos dig, enligt posten här. Då har du något att hålla koll efter när du kommer hem efter Ikea-besöket, hi hi!

Ha det så bra i morgon!

Kram, Karin

Anonym sa...

Hi hi,nej Berry är ingen loppis.Det är en inredningspryl affär med mycket Danska prylar bla Lisbeth Dahl.Rätt bra priser i Stockholmsmått mätt.Vi har ju inte så mycket loppisar här i stan och antikaffärerna kan priserna vara rena skämtet tom på Myrorna.kram Katta

husnummer30 sa...

Vilken läcker redskapslåda! Den skulle man ju kunna ha framme, till skillnad från de flesta verktygslådor...

Ska bli spännande att se slutresultaten från kursen!

Och det här med att tugga stearin!?!? Låter mystiskt...

Ha det nu så bra!!! //Jill.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Halloj bizzi woman, jag vill oxå gå på ikea!!
Härlig inspirationsbok och underbar plåtbox, riktigt fynd.
Tugga stearin lät inget vidare, men du dregglade väl desto mer i boken sen eller?
kramisar
nina

Annika sa...

Vilka läckra saker du införskaffat, så smart att göra en blommlåda av byrålådan, precis en sådan låda har jag som ligger här hemma och skräpar.
Om du inte är så himla bizzi kanske du kan handla lite värmeljus till mej på ikea, mina börjar ebba ut ;o)
Jag skulle oxå vilja vara duktig på stålarbeten.

Kram Annika

Bodil sa...

Tja damen är väl inte tebaks än från IKEA. Det brukar ta sin tid.
Vad är det för ståltrådskurs du skall gå?
Kram Bodil

Unknown sa...

Vilken fin redskapslåda du köpt,jättebra att ha verktyg i ju!
Fin bok med fiffiga tips och ideér,tänk så mycket saker man kan göra om,saker som annars kanske skulle slängts bort.Tack för fin kommentar,pelargonen är konstgjord,hihi..men den ser så levande ut..flera har trott att den är äkta.=)Ha en fin och mysig kväll tjejen!Ha det så bra!

Kram Maria

Anonym sa...

Hoppas du fick en härlig ikeadag.Önskar jag hade ikea lite närmare än 28 mil som jag har till de närmaste varuhuset.
Verktagslådan var ju bara för läcker.
Fick en egen sån för några jular sedan av barnen fullt utrustad med div. verktyg.
Kram ewa

IKT i min vardag sa...

Ohh vad avundsjuk jag blir på din fina redskapslåda! Pysslar själv med smycken och har fått mannens fiskelåda istället ;-)! Den är iofs väldigt praktisk med alla små fack...men inte vidare snygg.

Ha det så gott!/Linda

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Cool redskapsväska !! Baskat att vi inte har någon dollarstore här i mitt neighbourhood ;-)
Vilken skoj bok , sånna gillar jag , så tack för att du delar med dej !
Ha det gott !
Kram/L8 även kallad smitaren ;-)eller hellre fly än illa såga

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

men så fint du visar!!

Gardinstångsgrejen var härlig...tror faktiskt jag ska göra en sån!!!tack för tippset!!

Kramelikram Miilan!!!
~~~~~~~`*'*´~~~~~~~

Husbilsresan sa...

Fin redskapslåda.Man kan verkligen fynda på Dollarstore.
Å,lider du också av muntorrhet? Samma här....jag har och genomgått samma test....med samma resultat....inte kul!=(
Den boken har jag också....mycket mysiga ideér får man av den.
Kram/Gunn

Anonym sa...

Hej, Lycka till med kuddarna och man behöver ju inte göra knapphål, det går ju bra med knytband också... nu ska jag titta på din fina blogg, Kram

Elzie sa...

Värst vad du har hittat fina saker i boken då. Och blev det något införskaffat på IKEA? Dum fråga egentligen *s*.
Ha en bra torsdag.
Kram Elzie

Hus och Rum Shop sa...

Hej!
Den där boken måste jag bara köpa. Tänk att kunna åternavända allt man har i källaren!!
Tack för tipset!

Annica

Handplockat sa...

Men sååå fin låda och den där boken har jag sneglat lääänge på (men jag har köpstopp till efter semestern vi sparar i hop slantar nu hua vad tråkigt det är att gå på sparlåga men vi behöver verkligen semester)
Du funderade om vi hade insikts skydd. Vi har inte de du beskriver . men från koziol har vi + kontaktpapper men det är ju som ett klistermärke.

Titta in och fråga om det är några fler varianter på "g" jag vet att det är beställt nya bordstabletter och vissa går att anv som skydd i fönstret.
Ha en toppen Torsdag

Stormvikens Anita sa...

Men hallå där vilken fiffig redskapsväska en så´n måste jag köpa. Boken såg spännande ut, måste nog in till stan i morgon.
Tjing Anita

annelie sa...

hej !
var på dollar i piteå,men oturligt nog såg jag inte en sån fin redskapsväska som du hittat...typiskt.jag måste ju va stenblind ju...haha.idag har vi varit och käkat smörgåstårta och gräddtårta hos svärmor och svärfar,det var mumsigt. när vi kom hem gick jag en promenad.hoppas allt e bra hos er/kram