söndag 16 mars 2008

Födelsedagar & feberfrossa

början av veckan............

Starta riktigt bra, jobba undan en del på jobbet för att ta ledigt på onsdag.

Tänkte få till det här hemma, jaga dammråttor och påskstöka.
Tisdag grattade vi Lukas på 3-årsdagen eftersom han varit borta när han fyllde år.
Här är det Blixten mc Qveen som gäller just nu, även på tårtan!

tycka synd om.............
Jaha då var det dags att plocka fram pappersnäsdukar och en liten varning för känsliga personer.
En frivillig bloggvila blev till en ofrivillig sjukfrånvaro.
Jag lovar så sjuk som jag varit under dessa dagar är det längesen sist jag var.
Det finns ingen del av kroppen som gått mej obemärkt förbi, tom i tänderna har det värkt, feberfrossa och nu har hostan kommit också.(Det går bra att snyfta nu) snyft....


drömmar.....
Ja drömmar det var det enda som orken fanns till, har legat mest och fantiserat om en ny rumssoffa...
idag är första dagen på resten av mitt liv.......

Lite så kändes det när jag vakna imorse, försiktigt satte jag fötterna ner på golvet och det kändes riktigt bra, men stackars mannen han var däckad istället för mej.

Nåväl idag är det "snyggEmils" 1-årsdag och inte missar farmor den.

TÅRTA
Så snygg i farmor & farfars present, limegrön body och gröna coola byxor.

hemma hos reportage........
När vi likaså är här och hälsar på så kan ni väl få se lite bilder hos min äldre son och hans sambo J, barnen Wilma och "snyggEmil" förståss...

Här är kyl o frys, ugno micro


Kylen dekorerad dagen till ära!

Här är andra delen av köket

Bardisken
I detta hus har furufrossan varit hög
men detta har som synes åtgärdats med
massor av vit färg!


Lite mörk bild av köksmöblerna
notera här rymms många!
Utsikten..vintertid åker scotrar förbi
sommartid flyter älven så vackert här!

Den röda mattan piggar opp det gråa golvet!

Tulpanerna lyser upp på köksbordet....



Så här fint blev det att byta ut trästaket mot
glasblock, ljust o trevligt......

En liten titt mot vardagsrummet och
den vackert murade öppenspisen....


Tillsist en bild av det andra köksföntret
snygg rullgardin i svartvitt.....
är ni less nu......
Det var iaf. allt för denna gång vill också tacka för alla som kommenterat hos mig ni söta rara underbara.
Ni tordes väl inte annat? Fnisss...
Ha det så gott everybody im back now!!
Och lyd ett gott råd, ta aldrig en ledig dag från jobbet!
Kramelikramen på er alla
Ulla-Bella

24 kommentarer:

Tummelisa sa...

Stackars, stackars Dig. Min medkänsla är stor, inte roligt att vara sjuk. (Näsduken kom till användning av medkänsla med Dig).
Hoppas Du mår bättre nu. Fina köksbilder.
Hoppas Du får en fortsatt trevlig vecka, och att hostan går över.
Kram Tummelisa

Anonym sa...

Åhhh, stackars dig som vait så dålig.. Undefär som dottern när hon låg sjuk. Hon sa flera gånger att det gjorde ont i tänderna..
Jisses, vilka fina bilder du visar.
Ha en trevlig kväll.
Kram

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Jag satt just och undrade "undrar var Ulla-Bella, har tagit vägen" Det var väl skönt att du är här igen, jag har saknat dej :)) Kram på dej.

När du visar din sons hus, så blir jag allt lite avundsjuk, dom har det ju alldeles fantastiskt underbart, det är annat de du, än våra 30 kvadratmeter.

Är det du som står för tårtbaket, tårtan var ju jättesöt. Nu har jag en liten fråga, varför kallar ni lille killen för Snygg-Emil? Jag har ju inte varit med här hos dej så länge, för du har säkert berättat det, här tidigare.

Ja, själv hade jag en urkass start på min vecka, maginfluensa bläääää. Nog ordat om de, nu är det i alla fall huvudet upp och benen ner.

I dag har vi varit nere i Tossa och fotat och filmat, palmsöndagsprocessionen, du kan se en liten musikvideo, det låter allt nått de, inne hos mej.

I dag har Hebbe lelle, alltså Herbert, namnsdag. Så jag bakde en sockerkaka, som jag la äppelskivor, vända i kanel och socker i, och över skivade jag mandelmassa, sen åt vi den med vaniljsås, till lunch. Vi skippade annan mat, så vi kunde äta riktigt mycket, den var görgod, kan jag berätta.

Nä nu skall jag fortsätt med mitt nästa inlägg, som blir rätt långt, jag har mycket trevligt att visa och berätta, hoppas att den är klar snart.

Kram Irene

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen,

Så synd det varit om dig...har saknat dig och undrat om du for på en semestertrip....

Kul med kalas och vad fint din son m familj har det.

Soffan du drömmer om är superläcker - ser också ut att rymma många.

Ha det gott o hoppas gubben din snart ochså blir frisk..

Kram
Ann

Anonym sa...

Vilken tur att det är bättre nu.
Förskylningar kommer aldrig lämpligt.
Men vilket hus som din son har.
Verkligen snyggt.Dreglar nästan över varje bild.
Ha det så gott
kram ewa

Lilla Blanka sa...

Usch, inte kul att vara sjuk.. :( Hoppas ni kurerat er över helgen nu så ni kan njuta av en skön påskvecka!
Ja här har vädret varit underbart även idag..8-10 plusgrader i skuggan och ca 22 i solen (vi satt ute i trädgårdsmöbeln med vanliga "inomhuskläder"..) Underbart..blundade och dagdrömde att det var semester hihi...
Vilka gulliga födelsedagsbarn..och mumsig tårta!
Jättefina bilder på ert kök, det är roligt med många bilder!!!¨
Krya-på-dig-kram
Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Du din stackare åkte på en riktig "duvning " som man brukar säga här. Skönt att du är back på arenan nu, jag har saknat dig och undrat vart du tagit vägen.
Vad fint din sn och hans familj har det, vilket arbete de lagt ner!
Du grattar dina söta barnbarn och jag som ligger långt efter ska gratta min stora flicka imorgon hon fyller tonåring!!!
Ta hand om dig, energistrålar i massor kanske du behöver nu!!
kramiz
nina

Anonym sa...

Stackars dig som varit sjuk.Saker och ting blir ju inte alltid som planerat.Blixten mc Qveen tårta är ju givet för en 3-åring.Ser på killarna i den åldern på Em:s dagis att där är det också cars som gäller.Måste berömma din sons familj för deras fina hem, gillar speciellt köket där det är ju så fint.Söt 1-åring med.Såg en bild i sidobilderna på din kakelugn med, fin.Ha en bra ny vecka sen nu,kram Katta

Karin i Villa Grå sa...

Hej vännen!

Jag har snyftat ordentligt av medlidande, men först efter att jag hade skrattat åt din kommentar :-)

Vilket snyggt hem din son har och vilka otroligt söta barnbarn du har! Är det så att man får "plocka russinen ur kakan" när man har barnbarn? Jag hoppas det och jag hoppas att jag får bli mormor och farmor åt en maaaaassa knoddar..! *önskedrömmer*

Hur som helst, härligt att du är tillbaka och att du mår bättre!

Kram!

Karin

Handplockat sa...

åååh hua har Ni trillat dit bägge två
detta är grymt segdraget
på onsdag kliver vår mfamilj in på vecka 4 av den här influensan

hoppas ni är piggare nu

jag missade ju åxå invigningen men både du och jag hinner ju dit =)flera gånger sen när vi är friska.

Så fint sonen och hans fam har hemma Trendigt och snyggt.

ha det bäst nu och tat lungt annars blir du sjuk igen
hälsningar en som provat jobba för fort och trillat dit igen

kramen

faster atta sa...

Vilket underbart kök de har! och lilla snyggemil var ju bedårande i bodyn! Bra present*ti-hi*

vitstil sa...

åååå,så jobbig med flunsha,,,,Tyvärr missade jag också invigningen.Men som sagt det kommer nya dagar, jag hinner säkert handla nog mycke ändå.
kram susanne

tindra lite mera sa...

Hej och tack för dina fina ord,nattduksbordet har jag målat själv.
Vad bra att du mår bättre!
Kram Katarina

C De-sign sa...

OJ... så trist...hoppas nu att du känner dig bättre så du kan ha någon glädje av påskdagarna...!!!! Sänder massor av "läke-kramar"! Ha en bra början på veckan!
Kram fr C

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Tack för din kommentar inne hos mej.

Ja, vi träffade min bror med familj bara den dagen.

Tråkigt att höra att du inte är helt ok, efter din influensa. Själv har jag blivit görförkyld. men det var ju över 2 år sedan sist jag var sjuk, så jag skall inte klaga.

Annars vad pysslar du med, så här på Svarta måndagen?

Du får ha en underbar fortsättning på veckan.

Kram Irene

Ann-Sofi sa...

Fy för förkylningar): hoppas du är bättre...
Din sons kök va snyggt modernt fasst ändå lite lantligt fint.

Designe sa...

Så fina bilder hemifrån din son, kul med hemma hos!..
Hmm...ang. ta ledigt från jobbet så ka jag faktiskt va ledig imorrn:)

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella

Du skall veta att du är alltid välkommen in till mej och prata av dej, jag lyssnar så gärna.

Vad heter påskveckans dagar uppe hos er då? För mej är det, Svarta måndag, vita tisdag, askeonsdag, skärtorstag, långfredag, påskafton, påskdagen och annandag påsk.

Synd att din måndag blev svart, men i morron är det en ny dag och då är du säkert piggare. Själv så är jag inte sjuk direkt, men näsan rinner i en strid ström, så det går åt kilovis med pappersnäsdukar och näsan har antagit en lätt ljusröd ton, á la, Rudolf med röda mulen, trots att det är påsk.

Du och din gubbe får ta och pyssla om varandra, drick en äggtoddy eller två, jag vet inte om ni blir friskare, men det blir mycket roligare att vara sjuk då.

Nu har vi precis avslutat middagen, i dag blev det lätt, jag hade djupfryst potatisblandning, morötter, bönor och ärtor, som jag stekte i olivolja, färsklök och diverse kryddor, sedan på med tomatpuré och grädde, jag la oxå i lite korv så att det skulle bli litet matigt. till efterrätt blev det choklad och espresso

Du, strunta i städningen, det är ingen som gör den åt dej ändå.

I morron skall ni bara koppla av, sova mycke, kanske läsa en bra bok.

Förresten, vad arbetar du med?

Kryapådej KRAMEN kommer här, Irene

Anonym sa...

Jag ska bara torka bort mina tårar av medlidande så att jag ser vad jag gör *pust och tork*,
nu så.
Vilken fin bild kavalkad du bjuder på idag, här hemma är det oxå cars som gäller :o)

Tat lugnt med jakten och stöket, det blir påsk ändå vet du ;o)

Kram Annika / I en röd liten stuga m vita...

Anonym sa...

Hej kära du!
Men stackars lilla dig. Fy, vad jobbigt att vara så sjuk.
Jag absolut hatar att vara sjuk, bli inte det ofta men när jag blir det så blir jag jättesjuk.
Hoppas du mår bättre nu. Jag skickar ett gäng med krya på dig kramar från mig och Matilda.
Men kalas har du hunnit med kan jag se. Fina tårtor och kläder.
Fina bilder från din sons hus. Gillade den färgglada mattan, den lyste upp.
Ha det så bra och var rädd om dig.
Kram Bodil.

Helene på Rörvik sa...

Hejsan!
Fy vad jobbigt att vara sjuk, hoppas att du mår mycket bättre nu. Härliga barnkalas, så härliga tårtor det ser så goda ut. Så fint kök du visar upp :)Krya på dig kram från Helene

Karin i Villa Grå sa...

Hejsan svejsan!

Du har blivit utmanad av mig! Kolla in mitt senaste inlägg så får du se vad du ska försöka få ihop ;-)

Kram!

Karin

Elzie sa...

Ja, nog har dom lyckats får till furun snyggt. Om ändå det kunde hända här!! För att inte tala om en ny soffa. Gick och drömde för mig själv igår om en soffa och fåtölj istället för denna trista hörnsoffa. Får väl hoppas att åtminstone någon av drömmarna slår in *s*.
Hoppas ni får en skön påsk.
Kram Elzie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul att du tittade in på min sida! Här har jag inte varit förut...och det fanns jättemycket att titta på och läsa!
Så tråkigt att du är sjuk, men idag kanske det känns lite bättre
Gullig liten kille som firat födelsedag! Hurra till honom!
Kram
Marie