tisdag 18 december 2007

Vacker dag!


Vill bara visa vad jag såg genom mitt köksfönster idag. En himmel som var så otroligt
vacker. Klockan var 13.30


Man kan nästan tro att någon målat den med akvarell. Önskar att jag hade en bättre kamera
som skulle ge mera rättvisa till den vackra himlen.


Det töar alldeles förskräckligt, och man får verkligen se opp vart man går
pga. halkrisken!



Hoppsan hyacinten har snart blommat ut.



Och vad gör Ulla-Bella annars idag, jo jag har varit på byn för att
hälsa på en bekant, men hon var inte hemma . Så efter att ha handlat
på konsum åkte jag hem trädde lite torkade apelsiner på ståltråd
och hängde dom under hyllan, luktar såååå gott!!

Ha en bra fortsättning på dagen.

Gokramar från Ulla-Bella






4 kommentarer:

Bodil sa...

Hej Ulla-Britt!
Tack för kommentaren. Här hos dig har jag aldrig varit, men kommer gärna tillbaka. Vi är av samma årgång.
Vilka fina bilder från köksfönstret! Vad bra att du visade torkade apelsinskivor. Jag skulle försöka mig på att torka förra veckan, men misslyckades. Jag la dom i mikron förmodligen på alldeles för hög effekt för dom blev brunbrända. Hur gör du?
På återseende!
Kram Bodil

Änglahem sa...

Det var en vacker himmel!! mitt på dagen säger du?...

Vad mysigt det ser ut med torkade apelsinskivor. Kanske man skulle ge sig på att försöka med...?

Kram och må så gott!
Ulrika

annelie sa...

go kväll!
ja nu du ,är jag i gång med bakandet,men jag måste vila emellanåt så det tar faktiskt tid...snyft.men så kan det va.ikväll har jag bakat 3 sorter ,fick "bak hjälp" av gubben och lilleman.tänk så glad jag är då jag får baka o laga mat.fint du gjort med apelsinskivorna.sov gott kram tingeling

Handplockat sa...

men vilken himmel
jag brukar tänka att om man målar av den så tror ändå ingen på en, då det ibland är så extrema färger.
Du hinner med så mycket
jag vill åxå ha doftande apelsiner hemma
=)
ha det bäst