lördag 29 december 2007

Julen på väg ut

Det blev en lite anorlund jul för oss i år, äldsta sonen med familj firade jul hos hans svärföräldrar, yngsta sonen med familj detsamma så jag och min gubbe firade julafton i goda vänners lag. Innan vi åkte var vi förbi med klappar till de små.


Emma i finaste klänningen Lucas han sov i väntan på tomten...


Fick en rosa mobil av gubben min ******* En fin silverlykta av kompisen
ANDRA SAKER VI GJORT UNDER HELGEN

Juldagen var vi barnvakt på kvällen till Wilma & Emil,
här står Wilma och ser på medan Emil får sig lite mat.


Emil denna fantastiskt snälla unge, han var jätteförkyld med hosta
och feber men han klämde ändå fram ett leende till farmor.

Som sagt nu är julen slut, i alla fall så kände jag igår att allt det röda gick mig
upp till halsen, sagt och gjort jag började plocka ut med röda gardinerna,duken,
och den röda el julstaken. Satte den vita elljusstaken fram istället ohhhh så skönt.
Det sägs att rött väcker aggressioner det ligger nog något i det, fast det var mysigt för
stunden.
Annars har det mest varit vila och förstås lite mellandagsrea.
Nu inväntar vi det Nya Året som vi ska fira med de goaste vännerna.
Jag önskar er alla ett Gott Nytt År!
tänk på att
BEKYMMER
KOMMER
OCH
BEKYMMER
GÅR
MEN
NOG
ÄR
DETONÖDIGT ATT SÄTTA FRAM EN STOL FÖR
BEKYMREN ATT SÄTTA SIG PÅ.
( Ur boken må bättre som jag också fick i julklapp)
Kramar & snöflingor
Ulla-Bella








11 kommentarer:

Bodil sa...

Hallå där uppe i norr!
På tal om att ta ut julsaker tidigt så hade någon här i närheten tagit ut julgranen redan dagen efter annandagen. Den låg kastad nere i skogen där vi brukar elda påskbrasa! Lite väl tidigt kan man tycka. Vet du att den här julen har jag faktiskt minskat på julpyntet ytterligare och det räcker så väl till i alla fall. Sen gillar jag inte tomterött utan jag föredrar den lite kallare engelskt röda färgen. Förutom filthjärtanen i granen de är riktigt tomeröda.
Önskar dig ett riktigt gott nytt år.
Kram från Bodil

mittiminvillervalla sa...

Välkommen tillbaka själv du ;o)Vilket bra ordspråk det ska jag tänka på OFTA! Jag som har så lätt att oroa mej över precis allt och alla! Kanske får DET bli mitt nyårslöfte för nästa år :o)
Vi hörs! Kramisar!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ni verkar ha haft en fin jul ! Ja det är väl lite svårt att hålla ihop familjen på julen , detta eviga farande kors och tvärs .
Tittar avundsjukt på din nya mobil ...rosa , läckert !!
Passar på att önska ett Gott Nytt År !
Kram /Lotta

Ljuva ro sa...

Vilken söt mobil! Vill ha!!!

Husbilsresan sa...

Tjena...kul att du kikade in till mej.Här har jag inte varit förut, tror jag....kul med nya bekantskaper =)
Du vekar ha haft en mysig jul.Ha en skön nyår nu.Vi "ses".

Karin i Villa Grå sa...

Vad härligt att plocka undan en del av julpyntet, jag är bra sugen på att göra samma sak här!

Vilken tjusig mobiltelefon du fick! Hade du önskat dig en rosa nalle eller är det maken din som har en sådan ypperligt god smak? :-)

Ha det så bra!

Kram, Karin

Lilla Blanka sa...

Härliga bilder!
Åh vilken söööt mobil, det är annat än min gamla tråkiga blå :(
Kram
Mia

annelie sa...

hej !
så fin mobil du fick,jag vill också ha en ny,bara jag kan bestämma mig för vilken ,har kollat en men den har inte kommit ut än..hihi.palten blev riktigt god faktiskt.ska bli skönt ta bort julsakerna,till helgen,jag är så trött på dem nu.julen har varit bra.hoppas ni har det bra kram/A

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År!

annelie sa...

önskar er ett gott slut och gott nytt år/kram

Handplockat sa...

Tittar in för att önska dej
gott slut på 2007 & Nyårsglans
vilka klappar du fick
jag e ju så svag för allt som är på fot
vart tror du kompisen har hittat lycktan på fot tror du?

Kramen