måndag 11 februari 2008

Det var en gång en klocka!


TADA.......

Idag blev den klar, finito, färdig min lilla skåp. Lite knäppa kort, den dumma kameran har varit framme igen. Lilla mannen tyckte att skåpen blev bra men han tyckte att jag slarvmålat vilket jag gjort med flit eftersom jag ville ha den lite "shabby". -Men jag kan hjälpa dig sa han for som ett skott till garaget och hämta färg o pensel och pytsa på MINA shabbyfläckar tusan också men vad gör man?



Överst på hyllan får mina gamla släktingar plats, och ett luffarkors made by mee!




Den här vackra knoppen med en massa bling bling på köpte jag på Indiska. Tyckte att det passa med en liten knopp, förut fanns bara en krok på sidan.
Ja så fick den ett nytt liv den gamla klockan och slapp åka på soptippen.
Tack gulliga ni för era varma o goa kommentarer det värmer mitt hjärta på tal om hjärta snart är det ju alla hjärtans dag, tycker det är en bra dag att fira!
Kram Ulla-Bella

18 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Todeloo!
1:an idag! Jänta - tack du vad gulligt. Mitt i prick när det gäller gubben och han undrar om det duger med receptet (schyssta klubben här, vad hjälper det när man har sådant sug??
Vad himla fint det blev ditt lilla skåp, fanatstiskt återbruk får jag lov att säga! Luffarslöjda kan du också!! Vackert!! Blir sugen på att prova det någon gång.
och du.. självklart firar vi Alla Hjärtans Dag!
Ha det gott!
Kramiz
nina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Glömde säga fint sandpapper fixar shabby! Vad säger gubben då?
Ursäkta stavfelen i förra kommentaren, du vet hur man svänger omkring på tangentbordet ibland?
mvh
nina

Lilla Blanka sa...

Åh vad fint ditt lilla skåp blev, så sött!!!
Hihi gulligt med din man som inte riktigt är med på det här med shabby ;)
Och jättefint kors har du "virat ihop"..!
Kram
Mia

My Lovely Things sa...

nämen tänk vad man kan göra av en klocka...

verkligen jätte fint...

Korset är jätte vackert...
knoppen blev jätte fin..trevligt med lite glitter..
kram Anna

Anonym sa...

Men vad bra det blev. Kul.
Ha det så bra
Kram ewa

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja hade inte ens godis , att tröst äta , i lördags :-(
Hade nog bara kräks upp det efter Sjögrens låt ;-)
Vad fint klockskåpet blev , suckar avundsjukt !!! Ja se karlar de fattar inte snitsen med saker och ting . Min man går oxå på när jag målar och vill komma med goda råd så att det inte blir så slarvigt
:-)
Kram/Lotta

Anonym sa...

Hej Ulla-Bella!

Ja, se karlar......fniss....vad ska man göra med dem?!
Så fint skåpet blev med fin knopp.
Så du har gjort korset själv, det var inte illa! Luffarslöjd är ju så trevligt.
Vad duktig du är.
Ha en bra tisdag min vän.
Kram Bodil

Anonym sa...

Vad fin klockan blev! (Du kanske ska gå lös med med lite sandpapper i kanterna när mannen inte ser,hihi).Jag gillar ditt trådkors du gjort med. Kram Katta

Karin i Villa Grå sa...

Ha ha ha, vilken hjälpsam make som ville dölja dina shabby fläckar ;-)

Skåpet är så gulligt, hur stort är det? *nyf*

Kram!

husnummer30 sa...

Det blev superfint! Och knoppen passar perfekt.

Har ett litet väggskåp som står hemma hos mina föräldrar - blir så sugen på att ta hit det och måla! Synd bara att jag inte ska hem förrän till sommaren. *suck*

Ha det bra! //Jill.

Mamma C sa...

Skåpet vart jätte fint, även med makens hjälp med penseln. Snygg knopp också.

Bodil sa...

Godkväll i stugan!
Vilket originellt skåp. Kul idé. Verkligen!
Du undrade om den lilla gästboken som jag har gjort till en liten flicka. Vet du jag gjorde en sådan liten gästbok till min dotter och hennes Johan när de gifte sig. Den var rund. Lite originell, jättefin. Jag har material kvar till fler runda om du önskar en.
Hör av dig i så fall! För material och dekoration tar jag 125 kr + frakt.
Kram

Karin i Villa Grå sa...

HA HA HA HA HA HA HA HA!

Vilken skön humor du har, jag skrattade gott åt din senaste kommentar! :-D

Kraaaam!

Karin

PS. Ja, det är sant att man inte får ha fiskar i runda skålar. När jag ville köpa en skål sa djurafären stopp - men jag fick beställa i smyg och hämta den några dagar senare. Även de tyckte att den nya regeln är helt sjuk.

annelie sa...

hej ulla-bella!
oj så fint skåpet blev.
va hjälpsam gubben din är...haha.
han förstår sig nog inte på mode,shabby det ska se lite slitet ut.men men du kan nog få det lite shabby.du är så duktig och pysslig.
här hemma är vi fortfarande förkylda,nu är det inte bara pojakrna utan jag oxå men jag hade inte väntat mig annat heller...haha.får vara glad att vi klarat oss från magasjuka än så länge. hoppas ni är pigga hos er./kram

Nygammalt sa...

Vad FINT du har gjort det! Killar förstår sig inte på shabby... ;) *hi hi*
Ha en bra dag!
Kram.

Sussie sa...

Hej, va gulligt att du kikar in fastän jag har varit så oflitig på bloggen. Det är lugnt på alla fronter nu, jag är lite under isen för tillfället men hoppas snart vara på benen igen, ha en fin dag och hoppas att solen lyser lika flitigt hemma hos dig, kram.

annelie sa...

jo tack jag har fått ett riktigt bakil har bakat som bara den...haha.det är så kul.medan jag har det ilet i mig så passar jag på..funderar om jag ska baka nått idag...men jag är så täppt i näsan och hes idag så jag kanske tar en vilodag.ja vi är fortfarande sjuka jag tycker det verkar som om alla går omkring förkylda eller ligger i magsjuka...hua. än så länge har vi sluppit den sjukan./ha det gott /kramiz

Bodil sa...

Hej igen!
Skicka din egen mailadress till mig så berättar jag där hur vi går till väga och vilka uppgifter jag behöver.
frugredelin@hotmail.com
Vi hörs!