måndag 18 februari 2008

Tonårsdrömmar

Hallo music lovers, ja nu är melodifestivalen över för den här veckan och säga vad man säga vill men nog var det väl rätt låt som vann den här gången, tvåan var väl inte så pjåkig heller.

Dom som brukar läsa min blogg vet ju att jag sa att jag fyndat något mer förutom makkaroniburken för en 20:a. Vad var det då för mer, jo ser ni sminkbordet här nedanför gullligt va?

Det blev mitt för 200 kr, så nu står det där i vårt sovrum. Ska väl söka efter en fin stol eller pall att sätta framför bordet. - Ja nog är man väl lite" knäpp" :-) :-) eller?


Tänkte mina två barnbarnsflickor vill säkert sitta där när dom blir lite större och spegla sig, tills dess kan ju jag sitta där.. fniss....

I vårt vardagsrum står denna lampa helt i svart, fick den av sonen i födelsedagspresent för några år sedan, tycker jättemycke om den.

Förutom den svarta ljuslyktan ligger här tre svarta ljus i form av rosor.

Dom här snajsiga brudarna får symbolisera jag & min kompis när vi är på shoppingrunda vilket ju händer då o då. Dessa brudar kommer från SIA o jag gillar dom skarpt!
Förresten från det ena till det andra läste just från nån bilaga att man kan ge bort en halsduk i present den får då symbolisera en kram som räcker länge......
Just en sån present skulle jag vilja ge till er alla ..
Have a nice day!
Kram Ulla Bella



17 kommentarer:

Tummelisa sa...

Vilket gulligt litet sminkbord. Hade ett sådant när jag var "yngre", men gav tyvärr bort det.
De snajsiga brudarna gillar jag mycket. Kul att få se Dina saker.
Kram Tummelisa

Kannor och karaffer sa...

Hej Ulla-Bella och tack för dina fina ord och för att inte tala om halsduken - den gick direkt in i hjärtat. Här stundar ett sommarbröllop mitt i semestertider därför är vi ute i så god tid .....mer info kommer längre fram.

Kul att du också ska på bröllop - det är så mysigt..

Kram på dig!
Ann

Anonym sa...

Vad snygga ni måste vara när ni är på shoppingrunda då ;) gulligt sminkbord skulle gärna ha ett med alla vackra makeupaskar, parfymflaskor och smycken på, slippa stå i badrummet och sminka mig.Kram Katta

Anonym sa...

P.S. tack för "halsdukskramen"D.S

Anonym sa...

Härligt bord, men inte skulle jag tänka på barnbarn, vill ha själv :)

Anonym sa...

Jösses vilket gulligt sminkbord och till ett toppenpris! Lyckost där!
Tack för snälla ord om tröjan! :)
Ha en fin vecka!

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Du har många fina guldkorn i ditt liv, men dom bästa guldkornen är väl ändå barnbarnen?

Jag kommer oxå gärna tillbaka hit, jag hoppas att det är ok att jag lägger upp din länk på min sida.

En solvarm kram från Irene

My Lovely Things sa...

vilket fint bord du har fyndat...verkligen trevligt...

Jag tycker också att det var rätt låt som vann..
Carola är endå min favorit men de andra lyckades bättre..

Shopping tjejerna är ju för härliga..
kram Anna

Elzie sa...

Vilket bord du hittat. Jättefint. Håller med dig. Orkidéer är inte särskilt vackra när dom inte blommar. Då puttas dom bakom gardinen så slipper man se dom *s*.
Hoppas du får en bra tisdag. Här är det förkylt!!!
Kram Elzie

husnummer30 sa...

Hi Hi - ja en kram som räcker länge. Tack för kramen! :-)

Vilket sött sminkbord, och till ett bra pris dessutom!

Ha det bra! //Jill.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilka underbara grejsor du visar !!
Sminkbordet kommer göra stor succe´för småjäntorna , ännu mer det som kommer ligga på :-)
Ett sminkbord är väl varje flickas dröm , stor som små !
Gillar dina damer , ha ha , jag och syrran om 30 år ;-)
Vilket bra presenttips med halsduken = kramen ,
Ha det gott !
Kram/Lotta

Bodil sa...

Härliga kvinns. Trodde det va du och jag!
Kram på dig "tanten" från en annan "tant"

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för så rara ord..idag visas resten...kika in!!

Vilket härligt smink bord..så fint!!

Ha en härlig dag!!
♥Kram Millan♥

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tack för en underbar halsdukskram! En tanke att bära med sig!
Vilket härligt sminkbord för småsessorna, tänk vad kul de kommer att ha för att inte tala om vad kul du kan ha innan dess "fniss"
Lite svart är fint tycker jag! Fina grejer!
Ha det gott!
kram
nina

Anonym sa...

Hej Ulla Bella!

Jag tackar för halsduken, det var en söt tanke. Skickar en halsduk tillbaks.

Vad fint sminkbord. Där kan nog flickorna ha det kul.
Vad gulligt du skrev om att golvet knarrar och då vaknar barbarnen, härligt! Mindre härligt när det händer förstås.

Ja, just det hur jag hamnade over here....Jo, du har så rätt...kärleken. Han var över i Sverige på golf semester och en kväll var vi på samma pub/restaurant. Vi började prata och sen var det klippt....hi hi
Ha en skön onsdag!
Kram Bodil♥

Annika sa...

Hejsan.
Tack snälla för den fina kommentaren inne hos mig =)
Vilken mysig sida jag hamnade på härinne, ditt sminkbord var jättefint och jag skulle inte tacka nej till ett =)

Ha en skön onsdag,
kram Annika

annelie sa...

hej hopp!
hoppas allt e bra.jag känner för att va kreativ ,vet inte riktigt vad jag ska hitta på .skulle va kul att få tag i nått gammalt skåp typ som din gamla klocka och måla och fixa.jag försöker klura ut hur jag ska göra vår nya bro mysig till sommar, jag gillar shabby stil.jaja...det är än lite tid innan sommarn är här,tyvärr....ha det bäst /kram