fredag 22 februari 2008

Våran Bosse Bulldog

Låt mej presentera Bosse Bulldog, Jag tänkte att nästan alla bloggare har hund så en annan ville inte vara sämre så här visar jag våran lilla jycke. Han vaktar troget huset när vi är borta lite argsint mot småbarn men efter ett tag brukar dom trivas rätt så bra tillsammans ha ha...

Om ni tittar på den undre bilden så ser ni att Bosse är laddad, sen kan barnbarnen trycka på hans ben och då helt plötsligt så hugger han till för han är en bortskämd hundrackare. Förut när lilla Wilma prompt skulle gå uppför trappen så satte vi Bosse på andra trappsteget då ville hon inte smita på övervåningen längre.



Här ser ni bosse laddad o klar!!!!

Tänkte visa ett gammalt bord som jag har, jag funderar på att måla det vitt vad tycker ni? Kanske man måste måla lilla soffan då också huvaligen så jobbigt.

Det här lilla silverfatet ramlade jag över och kunde inte låta bli, i bakgrunden syns kuddarna som jag fynda på en mellandagsrea, först idag har dom fått kuddstopp.
Ja mina vänner nu ska jag gå och steka en hamburgare mmm... och se Lets Dance.
Hoppas ni i södra sverige stannar inne och akta er för de hårda vindarna, lyssnar just nu på radion vilket elände för dom som drabbas av stormen.
Kram på er alla!
Ulla-Bella

24 kommentarer:

husnummer30 sa...

Vilket fint bord! Skulle nog vara fint i vitt, men som du säger, då kanske man ska måla soffan med. Svårt...du får helt enkelt gå på magkänsla. Och känna efter vad du orkar...

Här i västra Norge är det ganska så regnigt och blåsigt, men storm klarar vi nog oss undan. *hoppas* Däremot kom det ett blixt och åskfall vid klickan halv sex...intressant. Försvann dock lika snabbt som det kom.

Ha en riktigt fin helg! //Jill.

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Du får väl inte skrämma barnbarnen :)

Och du, vad beträffar bordet och soffan, så tror jag att det är snyggast i sitt ursprungliga skick.

Och så en väderleksraport, vågar nästan inte att tala om det, Strålande sol, ca +20, har haft en härlig lässtund på stranden i dag, nu, så här på kvällen har vi en måne som speglar sej så vackert i Medelhavet och +11 grader.

Jag tänker på er där uppe i blåst, regn och kyla. Hoppas att ni får en fin helg. Om vädret utomhus inte lockar till att gå ut, så ta och ordna det mysigt med många stearinljus och lite, eller mycke, allt efter behag, gott att äta och dricka, och koppla av med en god bok.

Solvarma kramar från Irene

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Huga vilken grymme!
Fina möbler, huruvida det ska målas eller inte måste kännas rätt för dig! Det är svårt det där!
Har du varit på loppisrunda nu igen, va' kul! och fyndat fina saker!
Ha en go och trevlig Helg!
kram
nina

Resa med Herbert sa...

Hola, Buenas Tardes!

Norrbottens pärla, ja det låter vackert, ni har mycket fin natur där uppe, men jag är inte så förtjust i dom där små raringarna som smakar på mej, mygg eller knott, eller vad det nu är.

Älvsby Hus, har jag sett i något reklamsammanhang, och Polarbröd, har jag ätit mycket av, bra att ha i frysen och ta fram när man är lite småhungrig, tinar snabbt. Tyvärr så kan jag inte få tag i dom här, Jag bakar mitt bröd själv, här är det mest baugetter som gäller, alla går med en, pan=Baugette, under armen, när dom går hem för siesta, som brukar vara mellan 13.30 och 16.00.

Herbert gör websidor och har online utbildning, till att bli webmaster, tyvärr är den utbildningen på franska, men jag försöker att snappa åt mej ett och annat.Jag gör det jag kan, såsom fotografera och behandla bilderna.

Annars lägger jag inte så många strån i kors, är mycket ute och går med kameran i ena handen och en bok i den andra, sätter mej ner och läser vid vattnet, tar fram kameran, när jag ser nått motiv som faller mej i smaken.

Men det är inte utan, att jag har börjat längta tillbaka till Göteborgstrakten, där de 2 äldsta barnen och de 4 barnbarnen bor, min yngste son, 25 år i år, har flyttat uppåt dina trakter, nämligen Umeå, ja jag säjer då de, den kärleken, den kärleken, han är väl lik mor sin, kan jag tänka, det var ju därför jag flyttade hit till Tossa.

Jag saknar oxå den svenska ordningen i samhället och det stora utbudet, vad beträffar matvaror mm.

Synd bara att det inte går att ta med det fantastiska klimatet, som vi har här, för jag saknar inte alls det grådisiga vintervädret i Göteborg.

Så en vacker dag, står jag säkert på Avenyn i Göteborg, med min älskade i handen och säjer, "det här är vår hemstad"

Solvarma kramar från Irene

mittiminvillervalla sa...

Men gumman! :o)

Nu börjar jag smått undra om jag uttryckt mej totalt galet! ;o)
Klart att luften gick ur till att börja med. Men självklart så är jag inte den som lägger mej. Om jag bara får begrunda saker och ting en dag eller två så kommer jag igen och är mitt vanliga positiva jag igen :o) Och det är jag redan!

Det jag menar med mitt inlägg är att man kan hitta små positiva saker i vardagen för att orka med dom jobbiga. Det är ju det vi gör hela tiden egentligen, fast vi sätter inte ord på det som det jag gjorde nu :o)

Det vet du väl att jag har det positiva i ryggmärgen ;o) Det har ju du också!

Kan jag vara annat än positiv när man har såna vänner som Du! :o)

Förresten har du sett till ett minne? Jag har tappat mitt! ;o)Vilken dag skulle vi kröka ståltråd till veckan? Var det tisdag eller onsdag?


Bamsekramisar Monika

C De-sign sa...

Hej!
Svårt att råda dig angående bordet...... skulle säkert bli fint vitt..... men du har ju rätt då måste du nog ta soffan också! Tack för att du gillade mina fönster. Jag har två till som ska sättas in i undervåningen... när nu det kan bli av.... men nu ska vi njuta av helgen!
Ha det riktigt bra!
Kram fr C

Kannor och karaffer sa...

Hej Ulla-Bella,
Underbar jycke du har - verkar vara en riktig vakthund och vilka bra farmorsknep du lär ut. De ska jag lägga på minnet....

Jag har sett ett sådant bord i vitt och det va såååå snyggt. Jag skulle måla sen kan du ta soffan när du känner för det. Allt behöver ju inte göras i ett nafs.

Här blåser det mindre idag....

Kram på dig vännen!
/Ann

Anonym sa...

Ja,nu är jag hemma igen.Fin vovve ni har. Hi hi ....
Fint bord , känn efter hur du vill ha bordet. Är det i fint skick kanske det är synd att måla det.
kram ewa

Anonym sa...

Sådana där runda bord älskar jag, jag målar gärna om allt i vita,ljusa färger, men dessa bord har en så ljus och varm färg i sigsjälvt att jag inte skulle gjort det. Som soffbord har jag själv ett gammalt bord (mörkt)som jag började slipa ner för att sedan måla, men så upptäckte jag att det blev en så fin brytning till allt annat ljust.

annelie sa...

hej ulla-bella!
hoppas ni har det bra. ja L vinner jämt,han är en riktig turgubben kan man säga...haha.
ikväll är jag en liten turgumma jag vann hela 405 kr på keno...kul att vinna lite. men lite synd ett nummer från 11000....det hade jag hellre vunnit.linda såg jag på nyhetsmorgon hon spelade fiol och blev intervjuad./kram

Anonym sa...

Den där Bosse skulle jag nog akta mig för ;).Bordet tror jag skulle bli fint i vitt men det ser samtidigt ut att vara ett välbevarat fint träbord så jag vet inte om det egentligen är så rätt att måla då. Min kusin har ett liknande som är vitmålat det är i allafall jättefint.Kram Katta

Stina sa...

Jag har ett liknande bord, som jag funderade länge på, om jag skulle måla. Men jag gjorde det och ångrar mig inte. Jag målade det i shabby-stil.:-) Kramis

Lilla Blanka sa...

Bordet är jättefint som det är och soffan också...men det är nog som du säger att målar du bordet så blir det nog snyggast att måla soffan med..och jag gillar ju vitt så jag röstar på det ;) Fast det beror ju lite på hur du har det i resten av rummet och vilken stil du har..Här skulle det passa bäst vitmålat men det är ju olika.
Hoppas du klurar ut hur du skall göra :)
kram
Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

japp, visst har vi hund!1!!
Idag 2...hundvakt åt en busig liten valp!!!!!

Have lovely weekend!!!
♥Kram Millan♥

Karin i Villa Grå sa...

God afton!

En så vacker hund! *ljuger*
Måste vara en fördel att den inte fäller *fniss*

Jag hade målat både bord och soffa vitt, men det är ju en liten störning jag har (och delar med många andra). Det är fint som det är också!

Fatet är vackert, som ett smycke *gillar*

Kram på dig!

Karin

Anonym sa...

Vilket läckert bord!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för din fina kommentar hos mig
Ja det var en ruskig storm..trodd nog hela uset skulle lyfta..men vi klara oss fint!!
Have piecefull & lovely Sunday!!!
♥Kram Millan♥

tindra lite mera sa...

Hej Ulla-Bella!
Jag har också en hund men den är inte lika skräckinjagande som "din" du kan titta in på aliceochjag min andra blogg så får du se henne.
Bordet och soffan skulle bli underbart fint i vitt!
Tack för att du gilla mitt loppisfynd,har inte riktigt hittat platsen för brickan ännu...får se vart den hamnar.
Ha en bra vecka kram Katarina

mittiminvillervalla sa...

Helloj Vännen min! :o)

Ja du, vi har nog shoppat bort båda våra hjärnkontor verkar det som! Hahahaha! Som om det nu skulle göra nån större skillnad i mitt fall! ;o)

Får höra med AK. Men jag kan nog troligen inte på tisdag. Vi får höras om det där!

Men trist för lilla gubben! Säkert en släng till av vinterbläsjukan!
Vill inte ens skriva vad det heter!

Här hackas det dator någon liten stund mellan vilopauserna. Igår skulle jag sitta här vid datorn en stund för att leta efter vackra bilder. Gissa vad! Jag somnade sittande på stolen med musen i handen! Sluta skratta! För jag vet att du gör det! ;o) Där fick jag till det va!

Nu ska jag sluta wallra! Disken väntar :o)

Hälsa mannen i ditt liv och be han knipa ihop lilla rumpan och bli frisk fort som attan så ni kan komma och hälsa på snart!

Stooora Kraaaamen !

M

Färjtorp sa...

Hej och Tack!! Jag har inte gjort ljuskronan själv bara målat den vit...
Fyndade den på återvinningen!! Ibland har man tur =)
Sött silverfat du har hittat.
Kram Johanna.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ush en sån där bulldog hade vi oxå förut , men ingen av oss torde spela det , vi tyckte det var så läskigt ;-)Men det var ju smart att skrämmas med den , ska nog ställa den utanför sovrumsdörren så man kan få sova i lugn och ro på helgerna :-)
Men absolut ska du måla både soffa och bord vitt , det kommer bli super . Jag letar själv efter ett liknande bord , och är det inte vitt så målar ja det de.
Kramisar !

Annika sa...

Vilken charmig vovve, kräver endast lite motion och inte så stor i maten skulle jag tro :o)
Ang bordet så får du nog helt och hållet gå på magkänslan, hur det passar in i rummet osv men jag skulle nog måla det i vitt, kanske i shabby stil.

Ha en bra måndag,
kram Annika

Anonym sa...

Väldigt vackert bord.

Millas hem sa...

Mmm, vilka fina bilder!
Gillar det fina bordet...
Kram Camilla