måndag 4 februari 2008

Något till mig!

En kall vinterdag idag-20 visade mätaren imorse, det knarra under skosulorna och frosten bet ett redigt tag om näsan när jag gick ut i pyjamasen för att hämta morrontidningen.
Men mitt under dagen kunde man se den härliga solen lysa opp och genast kändes livet lättare.
Efter jobbet tog jag bilen och tänk den ville liksom stanna utanför Öbergs våran lite allt iallobutik. Var lite nyfiken på det nya som ska bli där en slags butik i butiken. gick runt lite o strosa kolla lite här o där, det kommer defenetivt att bli spännande vad dom ska hitta på.
Idag var en sån dag när jag bara var tvungen att köpa nått till mig!


Det blev denna lilla kruka från sia med en liten
konstväxt, passa bra med tanke på kylan.

En vit krona till min kung här hemma.


Dom lila tulpanerna fick jag igår, dom fick sin
plats i en blå vas.


Underglaskupan är det dock konstväxt, dom
vita tulpanerna i bakgrunden är alive!

Har grundmålat klockskåpet sen jag kom hem från jobbet, maken ska fixa ett glas imorgon. Försöker klura ut vad jag skall ha inuti den, tänkte att man kanske kunde sätta lite gammeldax bilder i bakgrunden.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Och kom ihåg..
En pessimist ser svårigheter i varje möjlighet
en optimist ser möjligheter i varje svårighet
Kram
Ulla-Bella

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina saker du hittade.
Vi hade -22 grader brr.
Tror varje vinter att jag ska frysa ihjäl.
Gillar det inte riktigt.
Kram ewa

Anonym sa...

Vissa dagar måste man bara få köpa nåt,det känner jag igen.Jag är spänd på att se vad du ska göra med klockan.Min mamma har en sån.Nej det var ingen shablon på väggen utan jag ritade på OH papper,projeserade upp och målade.Ha en bra kväll kram Katta

Majas mammelucker sa...

Tack för titten!
Vad mycket fint du in handlade..
Ja jag har en förkärlek till mammelucker så det passade mig bra..
Allt med särkar och spetslinnen är bara så juvligt..
Hade gott! Kram Maria

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Huga vad kallt ni har det! Vi har just nu -3 grader och det är kallt!! Skönt i stugvärmen!
Fina saker du har varit och handlat:D Hoppas kungen blev nöjd. Den där succulenten ser väldans äkta ut! Jättefin!
Ha det gott!
kram
nina

Nygammalt sa...

Vad kul att du har hittat till mig, då fick jag ju se din fina sida också! =)

Så mycket tjusigt du har köpt.

-20, ja det minns jag hur det var. Mamma sa att de hade -17 idag, själv har jag +3 nu på kvällen! Galet! Men det kan vara rätt skönt när det biter till i kinderna men solen bör gärna skina också då.
Kram och välkommen tillbaka!

Anonym sa...

Hej!
Vad jättefina saker du införskaffat dig.
Ja, vi har väl en halvmeter med snö. Så lite har vi. Vi har haft det kallt ett tag men nu har det börjat bli varmare igen. Skönt för då kan man gå ut med Matilda.
Ha en bra dag!
Kram Bodil.

My Lovely Things sa...

tack för besöket i min blogg.....fin blogg du har...
kungakrona är nått som står högt på min önkelista..
kram anna

husnummer30 sa...

Vad fint med fräscha gröna blommor och fina vita detaljer. Kronan till kungen var superfin!

Ha det bra! //Jill.

Bodil sa...

Jo ibland är det så att man får unna sig något lite extra. Jag for iväg i fredags och köpte lite vackra tyger till kuddar.
Kram

annelie sa...

go kväll ! hoppas ni ätit gott i dag och att ni mår väl.här hemma har jag 2 pojkar som är krassliga.roger får ta hand om pojkarna medan jag får jobba.idag har vi ätit mina hembakta semlor ,godkänt betyg från äldsta sonen fick dem...haha.alltid kul att få köpa sig nåt nytt.jag har köpt nya gardiner och blommor med krukor till vardagsrummet,det blev fint. ha en fortsatt bra kväll och hälsa gubben /kram tingeling

Husbilsresan sa...

Brrr...vad kallt ni har!
Vilka fina saker du köpt.Nu för tiden finns det så fina konstväxter, som ser alldelses äkta ut...praktiskt också.
Spännande med ditt klockskåp....ser frm mot fortsättningen på det projektet.
Ha det gott!
Kram/Gunn

Lindesnäs-Annika sa...

Vad spännande att se hur ditt klockskåp blir!!
Knarr under skorna låter underbart, här plaskar det mest och man undrar.. NÄR ska det sluta regna????
Ha det så bra! Kram

Lilla Blanka sa...

Jättefina bilder..! Gillar kronan till din kung :)
Tulpanerna är ljuvliga...får ta och köpa hem några jag med, det ser fint ut när de sitter i kannan..
Kram
Mia

Handplockat sa...

Men stora KRAMEN
jag gruvar mej för provhytten men dina ord är så rätt
vem bryr sig
visst blir man gla av sia tjejorna

ha den toppen onsdag

varma kramen

Granne med Selma sa...

Jösses! Här har vi +-grader... Skulle nästan vilja byta med dig - hatar när det är slask och blank-is.

Härligt med tulpanbukett
kram

Karin i Villa Grå sa...

Jag gillar dina bilder skarpt! Den där vita kungakronan hoppas jag att din man uppskattar, annars får han helt enkelt be sin drottning bära den ;-)

Brrr, vad kallt du har haft det! Här har vi en hel del snö, men den smälter bort. Jag känner mig kluven, å ena sidan avskyr jag att frysa och stör mig på att det är vinter. Å andra sidan ÄR det onekligen kul att leka i snön med barnen. Jag har bestämt mig för att sluta gnälla över kylan och börja klä mig efter vädret och bara njuta av just lekandet :-) (Nu är det bara att hoppas att det kommer snö även i framtiden och att inte vintrarna knockats ut fullständigt att klimatförändringar) *ler*

Ha en bra kväll!

Kram, Karin