onsdag 6 februari 2008

Skåpfull vecka

Oj vilken vecka, jag känner mig sliten. En sån vecka när allt kör ihop sig som att allt ska hända på en endaste gång. Det har vart mycke på jobbet med styrelsemöten och allehanda träffar som tar tid. I morron är det också dax för det uppskjutna tandläkarbesöket hjäääälp!!!! men nu finns ingen återvändo Ulla-Bella måste släpa sig till folktandvården det är bara att inse fakta.
Imorgon börjar dock våran matcirkel, så får åter de åtta i damgänget träffas för god samvaro och en god bit mat, lovely!
Här nedan har jag fotat mitt favoskåp, efterskickat för några år sen i Ellos. Mitt klockskåp är fortfarande bara grundmålat ska måla så fort tid ges!!!

Så här ser skåpet ut!
På väggen hänger klockan som mannen fick
istället för den trasiga, han vägrar att ta ner den
så han får väl hållas, han är ju kung!

Här kan man hänga vinglas.


Mellanglaslåda förvaras kort av barnbarnen,
och några vinflaskor i mellanhyllan

Skåpen längst ner har jag klätt med spetstyg, så ser man inte min lilla
röra där inne, praktiskt.
Tack för alla fina kommentarer ni ger det är så
roligt att komma till datorn och se att någon hälsat på!
Det gläder mig så!!!!


Kram Ulla-Bella

8 kommentarer:

Sussie sa...

Skåpet är jaättefint. Stackars dig som ska till tandläkaren, hoppas att det går bra. Nu har jag kört igång igen, kolla mailen. Ha en fin kväll, kram.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej Gulledej, vad rar du är.
Vilket fint skåp, hörrudu jag tror jag kikar in på ett glas rött! :DD
Många styrkestrålar inför morgondagen!! Har förstått att du inte gillar :(
Kram och godnatt
nina

Guldkorn i min vardag! sa...

Zanna!
Har inte fått nån mail, hur kommer jag in?
Kram Ulla-Bella

Tidsmästarinnan sa...

Ellos har ju mycket fint! jag har inte upptäckt det förut. Men ditt skåp var både nätt och fint!
Glada hälsningar
S.

Tankar tar tid sa...

Tack för de snälla kommentarerna du lämnat på min blogg!
Matcirkel med väninnor ... det låter jättekul! Jag är road av mat och matlagning så det skulle passa mig. Tyvärr har jag inga vänner med samma intresse för mat.
Skrattade när jag fick se din kungakrona ... jag har nyss köpt en likadan från Nublu på nätet.
Ang tandläkaren: blunda, tänk på något roligt och tänk på andningen (djupa och lugna andetag)så ska du se att det inte är så farligt.
Karm Christina

Elzie sa...

Vilket jättesnyggt skåp. Och härligt att hitta ännu en ny blogg som jag gärna återvänder till.
Hoppes du har en bra torsdagskväll.
Kram Elzie

annelie sa...

go kväll ulla-bella!
tackar för din fina kommentar.jag gör så gott jag kan då jag står vid spisen för där trivs jag att tillbringa tid då jag har lust och ork. så fina bilder ,du har så fint hemma hos dig. jag är sugen på att göra om helt här hemma. helst byta ut det mesta vi har....haha. ha en mysig kväll /kram ting

Anonym sa...

Vilket fint skåp. Tänk på att det kommer att kännas jätteskönt sen när du har gjort bort ditt tandisbesök.
De där med matcirkel tycker jag lät spännande
Kramisar ewa