onsdag 20 februari 2008

Shopping & välgörenhet


För mina bloggvänner längre söderöver over there och i utlandet vill jag visa att här i norr finns det gott om snö kvar ännu. Jag bara längtar efter vårtecken, droppande istappar och varma solsidor. åh tänk att sitta i den värmande solen och lyssna på hur vattnet dansar långdans i stuprännorna då mina vänner är det vår. Den här bilden tog jag utanför mitt jobb igår, visserligen har snöröjarna tippat en massa snö på parkeringen men bilden skvallrar ändå om snödjupet.


Jag och min kompis har varit ute på vift idag, och när vi är ute på vift så handlar det om shopping och lite välgörenhet. Vi besökte nämligen kupan röda korsets affär, där inhandlade jag ett bläckkorn och en vacker lampett. Kollade genast stämningen med tänt ljus, jättenice blev det


Två vackra små glasfat för en tia per st. Jag älskar gammla glasfat tycker dom är så fina.

Sen råkade jag få syn på denna minisevis, och jag är ju hopplöst svag för små flickserviser (mitt barnsliga jag). Dessutom var det blå dekor på den också , jag föll ju pladask förståss. Hjärtanen av ståltråd som syns på bild är resultatet av första provtesten av det införskaffade materialet inför luffarslöjdcirkeln. Ett av hjärtanen har lilla mannen provat på och gjort, jag tror han blev lite smått intresserad och han är ju en händig man min lilla gubbe så säkert blir det mera luffarslöjd för honom.

Redan påsk neej, men den här tuppen råkade också följa med hem. Ståtlig o grann var han, får nog följa med till stugan över påsk om han håller tyst till dess, inget kuckelrurum här inte.

Ett tänkvärt ord på vägen:
Livet är så stort för att det är så tillfälligt.
Vi har bara den här chansen


Kram på er
Ulla-Bella

14 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej Ulla-Bella!

Du måste titta in hos mej, så skall jag bjuda dej på lite solvärme. Det måste vara långt norrut, i Sverige du bor?

Fina saker du hittar, ja, glasskålar är fina, porslin med blått på är underbara, har själv en dockservice met blått kinesiskt mönster på, som jag fick av mina storabröder, när jag var liten.

Solvarma hälsningar från Irene

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Ha, ha du é rolig du "vattnet dansar långdans i stuprännorna" ja så kan man nog uttrycka det, aldrig hört förut :DD
Solen lyser med sin frånvaro hos mig :(
Vilka fynd du gjort nu då! Gulliga glasfat och jättesöt dockservis!
Ha det gott!
kram
nina

Anonym sa...

Vilka jättefina fynd du har gjort på kupan! min man är också rätt duktig på det där med att böja metalltrådar det är kul att dom åxå vill vara med när man gör nåt sånt.Ha det så bra kram Katta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja här , om vi ska prata väder , i Uppland , Roslagen har vi haft nästan sju grader varmt och soligt idag . Som en fin aprildag !!
Nån snö den här vintern har varit knapp .
Kul att gå på luffarslöjdskurs !!
Tack för rimmte inne hos mej , det gilla jag ;-)
Nu ska jag se hur det blir med den här nattens sömn , såg att det låg en liten en i sängen oxå , då blir det sparkigt !
Kram/Lotta

Hannele på Hisingen sa...

Kul med loppis, jag vill skotta snö...

Lindesnäs-Annika sa...

Hejsan hej!
Vilka fynd akktid skönt för själen med lite shopping. Jag hoppas snart kunna visa upp lite resultat av min ullägg, barnsligt enkelt men lite tålamodskrävande...

Ha det så bra uppe bland all snö, här är det mest molnigt och grått.
Kram/ Annika

Annika sa...

hejsan.

Vilka fina fynd du har gjort, ibland så har man tur =)
Jag undrar om jag får länka till din sida så att jag lätt hittar tillbaka hit?

Ha en bra torsdag/Annika

C De-sign sa...

Tack för ditt besök på min blogg! Det är en helt ny värld som öppnar sig för mig! Jag blir nog sittandes vid datorn för att besöka alla era fina bloggar! Det ger glädje och inspiration! Snödroppar och krokus-hälsningar till dig i snön!!!! Kram

annelie sa...

hej
absolut har vi ett fint väder...otroligt för att va i februari månad. man får nästan vårkänslor...haha.har nyss kommit hem och har lite att stå i.ha det jättebra /tingeling

C De-sign sa...

Hej igen
Roligt att du tycker mina lavendelstavar är fina! Jag kommer att tllverka i sommar när lavendeln blommar som vackrast!!! Då kan jag ju lägga ut på bloggen så den som vill köpa av dem kan göra det! Så kommer jag nog göra även med silvret och annat pyssel vart efter! Fina fynd du har gjort på loppis!!!
kram C

Anonym sa...

Hej Ulla Bella!

Vad kul att se att det inte bara är over here som det är snö.
Ja, våren kommer nog inte här förrän i april om vi har tur. Men sen har vi ju lång sommar.

Vad fina saker du inhandlat. Lilla servisen var ju för söt skulle vilja hitt nåt sånt till Matilda.

Gamla lakan har blivit så populära att det är svårt att hitta.

Ha en super trevlig fredag!
Kram Bodil.

Nygammalt sa...

Här har det fyndats fina saker. Älskar den lilla barnserisen!

Ja du, snö...nästan så att man har glömt bort hur vintern känns. Här har vi bara haft snö i mindre omgångar. Trodde jag skulle få nöjet att gå njuta av den och kanske sitta ute på isen när jag åker hem till påsken. Men inte ens det är säkert nu. Får njuta av sällskapet istället ;)

Trevlig helg! Kram

Karin i Villa Grå sa...

Hej på dig Ulla-Bella!

Uj, ni har MYCKET snö! Här blåser det men solen skiner och en pytteliten rabarberstjälk har tittat upp ute i trädgården..! Det du! *retas*

Åh - den där lilla servisen är LJUVLIG! Det är så sött med miniatyrer av alla de slag och du gjorde ett riktigt fynd *avis*

Kul att mannen också knåpat ihop hjärtan, det är ju så att man blir riktigt rörd - och impad!

Ha en übertrevlig helg, både du och kärleken!

Kram, Karin

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Här har det varit sol och 12 grader
i dag. har också köpt en tupp på loppis i lördags , men den blir vit.Tack för din fina kommentar till mig.många kramar från mig