onsdag 13 februari 2008

Stormvindar


Blev så inspirerad från aftonbladets reportage om det lantliga köket, så nu har det gamla bordet fått sin plats i köket igen. På detta har jag placerat div. saker som jag hellre ser än gömmer undan.


Och kan ni tro den svårplacerade lampan fick en plats där ovanför.

För 20:- spänn fynda jag den här makkaroniburken igår, fynda något annat också men det får ni se en annan gång.


Som sagt lite gott o blandat på bordet, karaffen köpte jag på Ikea sist jag var där.
Hur har ni det ute i stugorna allt väl? Här rasar stormen "Carola" (här i Norrland döper vi våra stormar själva) ja storm o storm män väl hårda vindar kan jag ju säga. Hela natten har rutorna skallrat och skorstenen har levt sitt eget liv, nästan inte en blund har man sovit oj, oj.
Nu har jag iaf. kommit hem från jobbet och gissa vad jag lagar till middag Janssons Frestelse ska bli så himla gott!!
I morgon är det ju Alla Hjärtans Dag och jag vill redan nu ge er ALLA en jättekram hälsa gärna på o lämna en kommentar då blir jag glad. För imorrn är det lite tight, jobb, frissa, matcirkel så kram kram på er redan nu.
Hjärtekramen Ulla-Bella

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart gammalt bord du har i köket,det är ju riktigt lantligt.Här nere har vi haft strålande sol i dag.Så pass att det blev jobbigt utan solglasögon.Härlig känsla.Ha en bra kväll.Kram Katta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tack gulledej, nu kan du gå in o kika igen :DD
Vad härligt du gjort i köket! Lampan fick en plats till slut och bordet kan du köra hit;) Jättefint! Massor av fina saker! Men du - snacka om att fresta! Jansson - hmm, det börjar nästan vattnas i munnen på mig! Älskar Jansson! Ha en underbar Alla Hjärtans Dag. Kanske står stilla lite hos mig eftersom jag ska iväg till helgen, men datorn får följa med så vem vet? Måste testa om det mobila nätet funkar ;)
Hjärtestrålar till dig gums!
Kram
nina

Lilla Blanka sa...

Ja vad härligt det ser ut i köket! Ja visst blir man inspirerad av alla sköna repotage och bloggar överallt...jag får så mycket inspiration att jag inte vet vad jag skall göra med den hihi
Kram
Mia

Sussie sa...

Och här kommer en alla hjärtans kram till dig KRRRAAAMMMMM!

Elzie sa...

Vilket härligt bord. Och vilken mysig blogg du har. Måste titta ännu mer på dina tidigare inlägg.
Ha en skön Alla Hjärtans Dag.
Kram Elzie

My Lovely Things sa...

vad fint du har gjort med bordet i köket..så trevligt med alla gamla ting på..lampan blev ju jätte fin ..pricken över i!!!

Såna glasburkar gillar jag med...har ljus i mina just nu..
vad jobbigt med storm..här blåser det inte men det har vart frost i natt...
ska tydligen bli sol i dag..det ser jag framemot..

kram på alla hjärtan s dag..kram kram

Kannor och karaffer sa...

Tack för din kommentar - man blir överlycklig varje gång det står en annan siffra än 0 vid kommentarsfältet.
Vad fyndig du är som kom på det där med att göra ett skåp av klockan - det blev jättebra. Har tittat runt lite i din blogg och du har många fina saker och ser att även du har många söta kannor....underbara ting.
Tittar gärna in igen....
Kram på alla hjärtansdag!
Ann

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Trevlig alla ♥ dag!! Välkommen in på nybakad cupcakes, på min "NYA" blogg!! kram Millan

Handplockat sa...

Hej här kommer alla hjärtans dag kramen
Från lilla stora mej

mittiminvillervalla sa...

Trevlig Helg!

Nu har jag lagt ut ditt gulliga hjärta på min blogg! :o)

Kramisar M

Anonym sa...

Hejsan! Roligt att du lämnade en kommentar! Jadå, jag vann 30 kr på ena lotten och 60 kr på nummer två. Gav tre nya lotter där jag vann så jag kan hämta ut ytterligare en... men storvinsten låter vänta på sig...
Ha en skön söndag!