söndag 3 februari 2008

Släktmiddag

Den här helgen har haft vingar den har liksom bara flygit iväg. Det var meningen att vi skulle få släktingfrämmande redan på Lördag men lille Liam fick magkrångel så det blev flyttat till idag söndag. Det var min mans syster och hennes sambo som är född i skåne.Dom har sommarställe i Österlen som dom renoverar och skall flytta till så småningom. Han är en mycke duktig skulptör arbetar mycke med silver bla. Min mans systerdotter Emma med lille sonen Liam 5 månader var på besök från Vimmerby, även den äldsta systerdottern Marita med sambo följde med, så vi blev många matgäster. Jag hade gjort en kycklinggryta med ris och serverade två olika sallader till.
Ja så gick denna dagen kan inte fatta att det är måndag igen imorgon.
Jag har köpt målarfärg till klockprojektet som jag ska börja med så fort det finns tid över.
Idag blir det mycke text och lite bilder, angående namn till kaninen så lät jag mitt barnbarn Emma (6 år) bestämma, jag räknade opp alla föreslagna namn och sa att hon fick välja.
-Du förstår väl farmor att han kan väl inte heta Ernst-Hugo, han ska heta Lille Skutt o inge annat bara så du vet det sa hon till mig. Så nu heter han Lille Skutt!

Någon liten bild kan jag väl visa och väljer så att visa sotarmäster på väg upp för sin stege.


Den här roliga sotaren fick min man i present av sin bror.
Den hänger nu i taket ovanför våran kamin i vardagsrummet.
Kramar till er alla!
Ulla-Bella


3 kommentarer:

Anonym sa...

Lille skutt är ju så klart ett givet namn.Kul att du vill va med i min utlottning.Lycka till.Kram Katta

Sussie sa...

Bra kanin namn. Sotargubben är ju helkul :) Ha en fin dag. Kram.

Nils sa...

Hej!
Har letat och letat efter en sådan sotare på stege.
Vi ska ha den i vårt timmerhus i Leksand.
Snälla kan du fråga din mans bror var han har köpt den?

Med vänlig hälsning,
Nils-Gunnar