torsdag 31 januari 2008

Favoritplongaren


Här kommer de goaste kramar till farmors lilla prinsessa
som fyller sex år idag. Tack för den goa tårtan som vi fick.
Tänk att lilltjejen blivit stora damen, kram,kram på dig!

Måste också tacka kompisen min "villervallan" som
kom med en sån fin present till mig igår.
Tack snälla det värmde. Kolla så söt den är där den
hänger på pigtittaren(eller kiktittaren som din dotter sa)
du sa ju att den skulle passa där tillsammans med
parfymflaskorna.Kolla min gamla tändsticksask!


Jaha, å vad är detta nu då? Våran gamla klocka
har gått ur tiden. Troget har den hängt med oss
sen 1986, men plötsligt en kväll när gubben skulle
dra opp den så sa det schpoink, å fjädern gick av.
Mannen slet sig i håret(det lilla som finns kvar) för det
var verkligen hans favoritplongare. Som räddare i nöden kom
broderns fru och sa -Du får min gamla klocka som morfar haft.
Så nu har vi en annan gammal plongare på väggen.
Sen kom ju Ulla-Bella på en genialisk ide naturligtvis, så ikväll har

mannen fått slakta klockan på alla inre detaljer.


Detta är innandömmet, det ska kastas men själva
klockfodralet tänker jag göra en liten skåp av och måla
vit, fiffigt va?
Jaha mina vänner då är det snart fredag, oj så skönt en annan
är ledig och ska ta det easy bara.
Lördag får vi middagsgäster så då blir det gasen i botten hela dagen.
Under helgen ska jag fundera ut vad den stackars kaninen ska heta,
ska det bli Ernst-Hugo eller?...
Ha det gott alla mina vänner ta hand om er.

Kram Ulla-Bella

13 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

God afton!

Jag kan inte se de första bilderna, bara den sista *snyft* Jag hoppas att det är ett tillfälligt fel så att de syns nästa gång jag kikar in för din text gjorde mig ju nyfiken :-)

Kram!

Handplockat sa...

hej hopp
måste kolla
är du piggare nu ?

visst vore det kul med böckerna vi får väl se =)

snart börjar grejjorna droppa in blir så kul =)

Tankar tar tid sa...

Du är hjärtligt välkommen!
Visst är det konstigt det där med män (de flesta) ... att de ser på saker med helt andra ögon än vi kvinnor. De tycker att bara för att sakerna är hela och ok så behöver man inte byta ut dem ...!
Men jag har märkt att maken tycker att när vi väl har ändrat något så tycker han att det blev bra.
Kramar Christina

Anonym sa...

Hej Ulla-Bella!
tack för att du tittade in hos mig och visst påminner landskapet här om var du bor. Fast här är nog mer lövträd.
Jag är en skånetös så jag tycker mycket om att bo här mellan bergen.
Ha en trevlig helg!
MVH Bodil.

husnummer30 sa...

Ja du - det där med att komma iväg är svårt. Vi bodde typ 8 år i Luleå, men tog oss upp till Ishotellet 1 gång. Trots att vi pratat om det massor! Så många saker man "missade" och det kommer man på när man flyttat därifrån!

Ska bli spännande att får se resultatet på ditt "lilla" skåpprojekt!

Ha en riktigt bra helg! //Jill.

Anonym sa...

Synd på så fin klocka. Men skåpet blir säkert bra.
Ha det så gott
kram ewa

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Har gjort slut på ett par flaskor Venice! Den var min favvo ett tag :D Synd på klockan, men det blir något nytt spännande av den.
Grattis till den nya handväskan, såå fin!
Lyckostrimmor till födelsedagsbarnet!
Kram
nina

Stormvikens Anita sa...

Kul och bra idé med klockan!
Såg att det skulle vara marknad i Älvsbyn, funderar på att ta med mina saker och försöka sälja, vad tror du brukar det vara mycket folk eller?

Sussie sa...

Smart att återanvända klockan :) Blir säkert stilfullt. Hoppas du får en härlig helg, kram.

Bodil sa...

God kväll i stugan!
Nu har jag läst ifatt. Ska bli kul att se "klockskåpet" i vit skrud.
Ha en skön lördag med era gäster!
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Eller heter den venezia, blev osäker himla go i alla fall.

Trevlig lördagafton önskar jag dig!
Kram
nina

Anonym sa...

Hejsan Svejsan!
Tack för fina ord i min blogg!
Hoppas att du har haft en trevlig helg och att besöket från skåningen var lyckat!
Kram Bodil.

Ann-Sofi sa...

Hej!(:
Ja världens bästa är hon(:
Såndär svart klockar har mina föräldrar oxå precis likadan.
Men det har pappa tystat tihi...

Fortsatt trevlig kväll!