söndag 6 januari 2008

Ljus & värme


Jag har en speciell fallenhet för det gamla, den här
föregångaren till coronavärmaren står uppe i vårat sovrum
inte för att ge värme mest bara för titta på.


Den här lampan är inropad på aktion för länge sen, jag bara
älskar den. den ger ett vackert mysigt sken och passar bra till
vårat sovrum.


Kolla bara på de vackra rosenmönstret, man kan inte bara
annat än älska den.


En bild från lilla gästrummet som fått en liten
gammeldags stil. Gladast är jag över det vackra vita
överkastet som jag fått av min svägerska.



När jag ändå skriver om ljus & värme går mina tankar
till vårt sommarställe. Det här är senaste tillskottet en liten
"plättstuga" där vi kan samlas hela familjen utanför att vara
rädda för regnskurar. Ja drömma kan man väl för än är det långt kvar
till sommaren.
Imorron börjar allvaret efter en lång ledighet, nu ska klockan ställas
för imorgon är allt precis som vanligt igen.

Ha det gott everybody!!
Kramar
Ulla-Bella

10 kommentarer:

annelie sa...

go kväll!
nu har pojkarna kommit hem,och allt har återgått till det vanliga...haha.kattgubben är återlämnad ,få se om herr besöket gett resultat senare i vår.jo jag har ändrat lite på min blogg,jag är ganska nöjd med den än så länge.ska hoppa in i duschen ska krypa under täcket se lite tv och läsa min bok ha en bra kväll/ting

Husbilsresan sa...

Go´kväll! Ja, tänk att det är dax att ställa väckarklockan igen...redan!Vad fort två veckor har gått=(
Härliga bilder du visar. Jag är också väldigt förjust i allt gammalt(nästan) och blandar gärna gammalt och nytt i mitt hem.
HA en skön vecka.Kram/Gunn

mittiminvillervalla sa...

God afton i stugan!

Vilka fina bilder du tagit. Nu längtar jag ändå mer till sommaren och din mysstuga :o). Nu har jag gjort en alldeles egen liten ruta med en länk in till dej!

Kramar

Månkan

Karin i Villa Grå sa...

Lampan var underbart romantisk, jag förstår att du älskar den!

Ja du, Kamprad var inte helt dum när han fick sina genialiska idé om platta paket och självmontering av billiga möbler. Jag måste säga att jag är lite mallig över att han är svensk *ler*

Ha en trevlig kväll!

Kram, Karin

Tummelisa sa...

Vilken vacker lampa. Mycket romantisk..
Fina bilder Du visar. Visst längtar man till ljus och värme.
Hoppas Du får en bra vecka!

Kram Tummelisa

Ann-Sofi sa...

Hej!
Ja bort med bården bara! (:
Det går jättelätt om det är en vanlig pappersbård, mycket vatten på sen bara o dra bort.

vilken fin lampa! så shabby chic ju...
Mvh ann-sofi

Ann-Catrin sa...

Oh.. man vill drömma sig bort..vilka söta bilder..jag är oxå en rosälskare..den söta lampan är ju helt ljuvlig!
Vad kul du hittade till min blogg..så jag hittade till din.
kram A-C

Granne med Selma sa...

Hejsan!
Vilken mysig blogg du har! Och vilket mysigt lantställe *avis*. Kan riktigt tänka mig känslan att sitta vid vattnet en skön ljum sommarkväll... Tack för att du delar med dig!
Kram

Handplockat sa...

Hej hopp är just hemkommen sent från jobbet, Middagen puttrar på spisen, tar mej tid att uppdatera dagens inlägg hos mej och jag har ju nu glädjen att meddela att du har en utmaning hos mej. Vart har ni Ert sommarställe?
Ha det bäst

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka fina bilder! Härligt sommmarställe ni har!
Sänder ett knippe energistrålar till dig!
Behåller några själv - till du vet vad. Ska vara kompledig imorgon!
Kram
nina