onsdag 30 januari 2008

Ett tvärskutt


Måste lära mig att beskära bilder, nu kom ju
elementknoppen med . Inte meningen..
Här ser man gammalt & nytt i vacker förening. En gammal
bringare från gustavsberg tillsammans med färgsprakande tulpaner
från Dollar Store.
Förresten varför kallas det för tillbringare och inte frånbringare....

Från bringare ett tvärskutt till kaniner, vad tycks
om denna sköna mjukiskanin, kommer från samma ställe
som de oranga tulpanerna. Men vad ska han heta?
Kom med förslag snälla ni!!


-Jaha o vad är detta då undrar ni säkert. Jo det är
en tavla av Alvar Hård och varför visar jag den.
Min kära gubbe sa i förbifarten igår när han titta på sin
tavla, ta o skriv om mina intressen. Han fick denna tavla när
han fyllde jämna år för ett bra tag sen.
Nu är det ju inte så att vi har en massa hästar eller så, däremot
är han djupt försjunken i travtidningar onsdagar o lördagar, i
försök att vinna de där åtråvärda milijonerna som utlovas varje
lördag. Men ännu har inga såna under skett trots att han är väldigt
bra sk."staketkusk".
Nog om detta det är ju bra att han har intressen, så får jag ha mina fniss...
Ha det gott mina vänner! å glöm inte att ge kaninen ett namn!!!
Soliga kramar från Ulla-Bella

10 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Hej!

Kaninen kanske skulle passa att heta tvärskutt?

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det är ju det som är den sköna inredningskonsten att blanda gammalt och nytt! Vackert!
Tycker Oswald skulle passa bra, min kanin heter Arnold! :D
Piggare idag?
Kram
nina

Lilla Blanka sa...

Hihi ja lustigt..tillbirngare, det borde ju som du säger heta frånbringare i så fall ;)
Kaninen ja..hmm hihi tyckte fröken sidenskärs förslag var jättebra :)
Men jag skall väll komma med ett eget litet bidrag såklart...Kom genast att tänka på en dansk kanin vi besökte. Han hette Rabarber (för att det var favoritfödan) tyckte det lät gulligt...
Kramis
Mia

Anonym sa...

Tack så mycket för din snälla kommentar hos mig.Jag använder lite nål men mest såpa-vatten när jag tovar.Kaninen var ju söt,men vad skall den heta?Hmmmmm.... kanske Dolly efter butiken den komfrån kram Katta

Anonym sa...

Vi hade en kanin som hette Snuttan en gång.Kanske det skulle kunna passa. Vacker kanna.
Kram ewa

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Inte hade vi sett elementknoppen om du inte sagt nåt :-)
Det är många som kan shoppa på dollarstore , men inte jag , finns det bara norrut ??
Härliga intressen din man har och ovanliga ...... varför vinner dom aldrig ...dom är ju sååååå nära jämt .( -Jag var bara en ifrån ropar min glatt .
- Jaha men vad vann du då undrar hoppfull jag .
-29 kronor svarar han malligt . -Vad satsade du då ?
- 24 kronor ...
Vad säger man !!!)
Kaninen heter ju Ernst-Hugo , det syns lång väg !! Han var en min idol när jag var liten och Martin Ljung . Knasig, jag vet !
Kram/Lotta

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hej,
tyckte dolly var ett bra namn. Visst är det tur att någon i huset försöker håva in dom stora pengarna, det var malligt hemma när sambon vann sist, vinsten var väl en sisådär 70 kr..... :)
Ha en bra torsdag!

Lilla Trollbacken sa...

Tack för att du tittade in till. Mannen min sågade av benen på bordet igår så nu står det så bra framför soffan.

hade gott
Gabrielle

Anonym sa...

Lille skutt som alla andra kaniner kanske? *s*

mittiminvillervalla sa...

Hihi! ;o) Tyckte du kunde behöva en liten överraskning! Det är du ju så väl värd! :o)

Kramisar Monika