lördag 5 januari 2008

Bollibompa & alvedon


Trettondagsafton en sån helg när ungdomarna vill ut och roa sig. Så nu är vi barnvakt
till Emma som dessvärre inte är så piggelin. En riktig förkylning med feber och hosta.
Så vi kör med mycke vatten alvedon och nezeril för att underlätta.

Lite skoj måste vi ändå unna oss så vi har bakat vit chokladkladdkaka
som just nu står på kylning. TACK Anna från Handplockat för receptet.
Vi ska avsmaka senare i kväll.
Sen har vi spelat yatzi ett antal gånger och Emma har vunnit över mej
nästan alla gånger.


Just nu ser Emma på bollibompa och när det är färdigt så ska vi se en film,
Ivar-det lilla loket.
Nu önskar jag er alla en trevlig afton, själv ska jag gå och sätta på
kaffehurran.
Mys & pys
från Ulla-Bella

4 kommentarer:

mittiminvillervalla sa...

Gud vad du är duktig! Både bakar och barnvaktar på en gång! Ser supersmarrig ut den där kakan! Hoppas förkylningen snart går över!

Själv vaknade jag i morse med värsta låsningen i bröstryggen. Kunde knappt andas. Tog värktabletter och har sedan mått pyton hela dagen! Har varit grå i fejset hela dan, men grått är väl modert.... *hihi*...Äh!...nu börjar det lätta lite iaf, skönt!

Ha det så gott och ta inte ut dej alldeles nu med allt ditt stökande!

Kram Monika

Tummelisa sa...

Tråkigt när barnen är sjuka. Hoppas Du själv klarar Dig. Kakan ser god ut.
Fortsatt trevlig och frisk helg.

Kram Tummelisa

Lilla Blanka sa...

Åh vit chokladkladdkaka låter helt underbart i mina öron!!!
Stackars lilla sjuklingen, hoppas förkylningen går över snabbt!
Kram
Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Det sägs att barnbarnen är livets efterrätt och när jag läser dina inlägg förstår jag att det verkligen är så Härligt! Godiskaka det där!

kram
nina