söndag 13 januari 2008

Mönstertryck


Operation panelgardin är klar, inte riktigt vad jag förväntade mig men
efter lite fix så blev det inte så dumt.
Mönstervalet kom sig av att min köksinredning har en vaniljgul färg
och passar därför med mönstret.
Vad jag inte tänkte på var att texten blev spegelvänd, men den var så

suddig så den syntes ändå inte. En annan grej med bilder är att små
bilder blir väldigt konstiga när man förstorar dem. Sen är ju pressapåarken
inte heller värst stora.

Panelgardinerna var 60 breda, nog så breda för mitt fönster
så jag sydde omtag och gjorde en konstgjord rullagardin av
en gammal spetskappa och satte vita tofsar att hålla opp den.



På omtagen sydde jag fast några virkade runda
stjärnor som jag fyndat på loppis(så kom dom till användning)

Det blev ganska gulligt tycker jag.

Dom söta tulpanerna som jag fick av barnbarnen
igår satte jag i en gammal kanna.

Sen bytte jag ut dom röda lyktorna som jag haft under julen
och satte fram lite andra saker där på hyllan.
-Ja trots lite missöden som utspilld knappnålsburk, undertrådstjorv
så var det roligt att prova tekniken. Har tryckt lite annat också
som jag ska använda till kuddfodral lite senare när det blir tid över.
Nu ska jag gå och fixa lite söndagsmiddag, ha det gott alla!
Kramar & snöflingor
Ulla-Bella

14 kommentarer:

Tummelisa sa...

Du är duktig Du. Det blev fint i Ditt fönster. Vita gardiner är snyggt och luftigt nu efter julen.
Tulpaner kan glädja länge.
Ha en fortsatt bra dag.
Kram från Tummelisa

Guldkorn i min vardag! sa...

tack för den snälla kommentaren och som du säger tummelisa tulpaner skänker glädje!
kram Ulla-Bella

Husbilsresan sa...

JA du många aaaj....blir det när man nål-tovar...men man vanjer sig =)
Vad snyggt det blev med bilderna på gardinerna...och allt det andra i köket också. Vårfint med tulpanerna i kannan, vilken lycka att få såna från barnbarnen.
Ha en skön söndagkväll.
Kram/Gunn

Gry sa...

Hm, verkar va en bra grej det där med att överföra bilder till textilier ;-) Perfekt sett att förnya på!

Vilken fin kanna du har till dina tulpaner. Ser sådär mysigt rund och go ut ;-) Fräscht och fint med rosa tulpaner, tycker jag. Blir så mycket vår i hemmet med tulpaner;-)

Du, yoga... I morgon ska jag försöka få plats på ett Yogapass hos Friskis & Svettis, kanske jag kan bättra på min balans, he,he...

Ha en fin vecka! /Kram Gry

Lilla Blanka sa...

Hihi vi verkar ha sysslat lite med samma sak idag du och jag :) Jag hade ju problem att skriva ut min bild men gav mig inte förrän jag hittat en annan skrivare (hmm hos en kompis) och nu sitter min bild på tyget så fint så :)
Det blev jättefint för dig med tycker jag! Märkte inte att det var nåt som var spegelvänt...
Jättefint också med de där omtagen..!
Kram
Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jösses vad pysslig du varit! Känn dig stolt! Vilka fina bilder du fick till dina gardiner och fiffig var du med omtagen också! Jättefint! Allt det tillsammans med tulpanerna kan du stå redo att möta våren utanför ditt fönster. Vad roligt att du gillade min bloggsong. sprid den om du känner för det!
Kram & solstrålar
nina

Marie sa...

Gardinerna blev jättefina, visst är det kul att förändra med stryka-på bilder. Underabar tulpaner du fått av dina barnbarn!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Karin i Villa Grå sa...

Resultatet blev riktigt gulligt och jag tycker om de söta gardinomtagen. Smart idé att fästa virkade små stjärnor på dem!

Kram, Karin

Stormvikens Anita sa...

Men vad fina gardinerna vart och vad fiffigt att sy spets på omtagen.
Anita

Handplockat sa...

men vad du jobbar på

imponerad just nu känns det som om jag inte hinner med nåt alls

fint allt blev

=)

ha det bäst

Lindesnäs-Annika sa...

Hej hej, nu är jag hemma igen och ska snart ta itu med din utmaning. Panelgardinerna blev ju riktigt bra med lite piff. Tyvärr har jag ingen som kommer med tulpaner till mig men min sambo har en urgullig mormor som kommer med glaserad sockerkaka. Inte lite vårigt som tulpaner men ändå mysigt!!!
Ha det bra, kram

Sussie sa...

Vilken vårkänsla man fick här. Gardinomtagen är superfina. Hoppas det är ok att jag länkar till dig, hit kommer jag att hoppa in igen. Ha en fin dag

Granne med Selma sa...

Men så fint du pysslar! Själv har jag ingen ork alls just nu :-( Ledig tid går mest åt till jobb och det vill jag inte! Om ett par veckor lättar det. DÅ ska jag också pyssla.
Kram och ha en bra vecka!

Anonym sa...

Så vårligt fint fint det blev i ditt fönster.Snyggt med spetsen till omtagen.
Ha en fin kväll
kram ewa