lördag 12 januari 2008

Pippi på de sju haven


Vill börja mitt inlägg med att visa så fint snön har lagt sig på buskar o träd. Sen vill jag tacka min kompis för den goda hjälp jag fick med att göra en länklista till min blogg, har inte så stor datorvana när det gäller lite mer invecklade saker, read my lips
vännen o KRAM du är en klippa!!!!
Idag åkte äldsta sonen o fästmön till IKEA vi fick inte följa utan vackert stanna hemma med barnen(skoja bara).
De små har skött
sig exemplariskt, vi har busat som bara attan förståss!
Här var det målning för hela slanten,
BRUNT eller ROSA ??????????????

BALLONGER det är kul det, -kasta den opp
till taket farmor!!





Låt mej presentera den lilla pippifantasten,att en 10 månadersunge kan vara så intresserad
av Pippi långstrump som SnyggEmil är det visar hur duktig Astrid Lindgren var på att fånga barnens uppmärksamhet. Han kan sitta hur länge som helst den goa ungen.


Barnens mor är duktig på att fota
eller vad sägs om den lilla foten
hur söt som helst!!!


Vem har sagt att inte killar gillar heminredning!
-Få se nu Hus & Hem inte illa bra papperskvallite,
skvallra inte farmor- Nej, nej lilla vännen
Det var allt för denna gång ska sätta igång imorron med
panelgardinerna och tusen TACK barnbarnen för dom
fina tulpanerna!
Ha det gott everybody!
Kram Ulla-Bella

5 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken vacker vinterbild! På småländska höglandet lyser snön med sin frånvaro. Ser fram emot att se dina panelgardiner, har du hittat motiv? Såg att du fått med mig på din länklista, roligt, har lagt till dig på min också.
Kram
nina

mittiminvillervalla sa...

Gjorde jag så gärna för dej min vän! :o)

Gör nu bara inte som vimsiga jag och råka radera den rackarns listan *fniss*

Fast man ska ju ha nåt att göra också så det är ju bara att lägga in en ny :o)

Ta en skön och välförtjänt sovmorgon och en lååång myssöndags förmiddag!

Kram Monika

Tummelisa sa...

Fin vinterbild, här är bara grått och disigt. Söta barnbarn också.
Kul att se Dina bilder.
Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram från Tummelisa

Sussie sa...

Hej.
Så kul att du hittade till mig så att jag hittade hit, mycket rolig läsning, bilden på foten är ju oslagbart gullig. Ha en fin söndag.

vinklar o vrår sa...

hihi, vilka härliga bilder! :)

Maria