tisdag 22 januari 2008

Skrattboken

Några månader före jul så ringer det alltid på dörren, ding dong, ska det vara några jultidningar frågar en liten skolunge. Och alltid så köper man några för vem kan säga nej till dom sköna ungarna.
Idag när jag kom hem från jobbet gick jag till förrådet för att hämta potatis, jag råkade stöta till i en hylla så pang så låg den där stora skrattboken som jag köpte för flera år sen. Den har nu agerat hyllvärmare under flera år. Jag tog boken in i köket och satte mig för att läsa. Herregud vad jag skratta en riktigt kul bok var det.
Håll till godo om ni har tid!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lilla Karin är med mamma i
kyrkan på ett bröllop. Efter cermonin
viskar Karin:
- Ska dom få barn nu ?
- Ja kanske det.
- Då stannar vi och tittar på det också.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lille Erik har fått nya fina byxor med
pressveck. Mamma:
-Dom här byxorna är så fina
att du bara får ha dem när du går
bort.
-Men vad ska jag ha när jag
går hem då?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Bonden och prästen krockade i
byns enda korsning. Båda klev
ur och prästen sa:
- Svär du som får!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det var ett axplock från 3000 historier kan behövas
lite humor ibland.
Idag har jag faktiskt skådat på solen omän ett kort ögonblick.

Kram Ulla-Bella

6 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jodu, vi behöver ett gott skratt inte bara ibland utan ofta!!
Har du skrattat åt min smilbandsgympa?
Solstrålar på dig!
kram
nina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Håller med du.
Det är mysigt med spetsar, nästa gång ska du få se den struken med kudde i!
Godnatt sov så gott!
Kram
nina

Lindesnäs-Annika sa...

Ha ha , visst är det skönt att skratta! Behövs i den här årstiden!!

Kramar från en kylig västkust!
Annika

Anonym sa...

Det är kul med roliga historier.En kompis till mig och jag brukar byta
historier minst en gång om dan via sms och det är faktiskt riktigt kul när man får dem.Finns det nåt härligare med ett gott skratt.
Kram ewa

Sussie sa...

Ha ha ha ha ! Nu får jag leva lite längre. Gullungeflaskan var supersöt, tuff och gullig. Ha en go kväll, kram.

annelie sa...

tjenis!
hoppas allt e bra hos er.jag och pojkarna är lite krassliga(förkylda).vi jobbar och ståri och boysen är i skolan.har tänkt kika förbi men väntar till vi är riktigt krya allihopa.
ha det bäst/kram A